Geen Toon en onduidelijkheid over wanneer wel Toon | Eneco Community

Geen Toon en onduidelijkheid over wanneer wel Toon

Deze week de monteur van Toon even op bezoek gehad. Mijn installatie laat het niet toe dat Toon gaat werken. Heb een Nefit ketel (zou moeten werken), 2 thermostaten (dit omdat de begane grond en de bovenverdieping gescheiden aangestuurd worden) maar dat is weer oplosbaar door de thermostaat op de tussenverdieping af te koppelen, en de showstopper: vloerverwarming met stroom op de leiding (ik praat de monteur na). Dit laatste is nog niet opgelost: installatie van Toon zou leiden tot of een defecte printplaat in de ketel of een defecte Toon. Advies van de monteur ter harte genomen en geen Toon laten intaleren.

Nu begint de grote onduidelijkheid. Eneco is wel bezig om ook mijn type vloerverwarming werkend te krijgen (mijn zoon is HTS-electra ingenieur.......moet volgens hem een fluitje van een cent zijn), maar krijg nergens een pasklaar antwoord over een mogelijke tijdsindicatie of een 'abonneerlijst' op ontwikkelingen op het gebied van Toon. Heeft iemand dit beeld wel?

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@GerritW

Welkom op het Toon forum. Wat is het type vloerverwarming wat je hebt? Dan infomeer ik voor je bij de experts van ons installatiebedrijf.
Waarom de andere thermostaat afkoppelen?
Als ik het verhaal zo lees is je CV kennelijk ook geschikt om zich door 2 soorten thermostaten te laten bedienen. Klopt dat?

Stroom op de leiding, bedoel je dat de CV-leiding als stroom geleider zou/is ingezet?
Toon kan naar 24 volt verdragen.
voor wat betreft de thermostaten zou kunnen kloppen. Hij is nu als niet modulerende thermostaat ingezet. Om de hele installatie modulerend te maken is het lastig te realiseren met 2 thermostaten (hij staat nu in ouderwets aan/uit, met vloerverwarming geen enkel probleem).

Verhaal van de monteur snapte ik niet helemaal, maar de conclusie wel: er staat te veel stroom op de schakeldraad van de thermostaat (en dat schijnt te maken te hebben met de vloerverwarming). Kan Toon niet tegen en gaat niet werken.

Ik geloof Eneco op zijn woord op het moment dat zij tot de conclusie komen dat het niet gaat werken (ben ik ook wel blij mee, want het zou een hoop ellende besparen). Waar ik niet blij mee ben is dan het onduidelijke daarna. Ik zou graag ergens een site willen hebben waarin duidelijker staat onder welke condities het niet gaat werken en onder welke condities wel.
Ik heb een Nefit econline ketel uit 2009 en de vloerverwarming wordt aangestuurd door een grundfos type UPS 25-50 130.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen