Energie abonnement met of zonder Toon? | Eneco Community
beantwoord

Energie abonnement met of zonder Toon?

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Ik ben me op het moment aan het oriënteren op energie abonnementen. Nu kan ik bij eneco zonder toon 114, 28 pm (1 jaar) kwijt zijn of 128,63 pm (1 jaar). Het abonnement van Toon is 4,50. Waar betaal ik 9,85 extra voor bij een abonnement met Toon? Toon is toch gratis?
icon

Beste antwoord door Brandje 24 september 2018, 21:41

Hoi @NikeS,

Dat is een goed plan.
Zeker als je suc6 hebt op MP kom je duidelijk goedkoper uit.
Denk aan de cashback hè?

Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge
Niks is gratis. Die Toon wordt gewoon betaald via je tarieven. En zoals je zelf al aangeeft komt dat bij jou neer op bijna 10 euro meer per maand.
Dat zou nog wel eens uit gezocht mogen worden door de waakhond. Want immers, telefoonleveranciers mogen ook niet meer een 'gratis' mobiel geven bij een abonnement (ook dan betaal je je mobiel natuurlijk gewoon via je telefoonkosten). Het is raar dat Eneco het hier gewoon doet met de Toon.
Daar was ik al bang voor, maar ik dacht dat ze verplicht waren dat te vermelden net als telefoonleveranciers. Er staat toch echt Gratis. Ben benieuwd of Eneco dit ook nog kan uitleggen. In ieder geval bedankt voor je antwoord!
NikeS wrote:

Ik ben me op het moment aan het oriënteren op energie abonnementen. Nu kan ik bij eneco zonder toon 114, 28 pm (1 jaar) kwijt zijn of 128,63 pm (1 jaar). Het abonnement van Toon is 4,50. Waar betaal ik 9,85 extra voor bij een abonnement met Toon? Toon is toch gratis?

Hoi @NikeS,

Normaliter wordt Toon®️ gratis aangeboden bij een 4 jarig energiecontract.
Daarbij is gratis uiteraard relatief, omdat zonder Toon®️ de kale 4 jaars energietarieven goedkoper zijn.
Een 1 jarig abo met gratis Toon®️ is er toch niet?
Of ga jij bij je berekening uit van de jaarprijzen van het vierjarige contract?

Je kan natuurlijk ook zelf voor de aanschaf van Toon®️ zorgen.
Denk bv aan MP, hoewel er voor een Toon2 geen groot aanbod is.
Reputatie 5
Badge
NikeS wrote:

Daar was ik al bang voor, maar ik dacht dat ze verplicht waren dat te vermelden net als telefoonleveranciers. Er staat toch echt Gratis. Ben benieuwd of Eneco dit ook nog kan uitleggen. In ieder geval bedankt voor je antwoord!

Ik vind dat je een goed punt hebt hoor. Ik ken zo de regels niet als het hier om gaat maar ik kan me voorstellen dat gratis ook echt gratis moet zijn en niet verstopt mag zijn in tarieven. Vooral niet als je ook een zelfde energiecontract kan afsluiten zonder toon waar het dan duidelijk goedkoper is.
Brandje wrote:

NikeS wrote:

Hoi @NikeS,

Normaliter wordt Toon®️ gratis aangeboden bij een 4 jarig energiecontract.
Daarbij is gratis uiteraard relatief, omdat zonder Toon®️ de kale 4 jaars energietarieven goedkoper zijn.
Een 1 jarig abo met gratis Toon®️ is er toch niet?
Of ga jij bij je berekening uit van de jaarprijzen van het vierjarige contract?

Je kan natuurlijk ook zelf voor de aanschaf van Toon®️ zorgen.
Denk bv aan MP, hoewel er voor een Toon2 geen groot aanbod is.

Ik ben hier vanuit gegaan en zie de 199 euro (onderaan) als aanschaf van de toon
Ik vermoedde al zoiets.
Want in het ene geval is Toon®️ gratis en anders moet je bijbetalen.
Ik was in augustus ook aan het vergelijken en toen vergeleek ik gelijkwaardige contracten.
Dus een 4 jarig met gratis Toon®️ en een 4 jarig zonder Toon®️.
De echte onderhandeling vindt plaats als je telefonisch contact opneemt. Een moderator zal nooit prijzen hier op het forum bespreken.
Want dan kan je uiteraard zonder Toon®️ lagere kale prijzen bedingen en soms zelfs een caschback.
Vandaar mijn advies wil je zeker de komende 4 jaar bv de kale gasprijs vast zetten ivm Groningen, kijk dan ook bij anderen.
Toon®️ werkt ook zonder energie-contract van Eneco en is goedkoper op MP te koop.
Brandje wrote:

Ik vermoedde al zoiets.
Want in het ene geval is Toon®️ gratis en anders moet je bijbetalen.
Ik was in augustus ook aan het vergelijken en toen vergeleek ik gelijkwaardige contracten.
Dus een 4 jarig met gratis Toon®️ en een 4 jarig zonder Toon®️.
De echte onderhandeling vindt plaats als je telefonisch contact opneemt. Een moderator zal nooit prijzen hier op het forum bespreken.
Want dan kan je uiteraard zonder Toon®️ lagere kale prijzen bedingen en soms zelfs een caschback.
Vandaar mijn advies wil je zeker de komende 4 jaar bv de kale gasprijs vast zetten ivm Groningen, kijk dan ook bij anderen.
Toon®️ werkt ook zonder energie-contract van Eneco en is goedkoper op MP te koop.

Dan ga ik morgen maar eens bellen en anders toch MP in de gaten houden
Hoi @NikeS,

Dat is een goed plan.
Zeker als je suc6 hebt op MP kom je duidelijk goedkoper uit.
Denk aan de cashback hè?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen