Zon op Toon bestellen | Eneco Community
beantwoord

Zon op Toon bestellen

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Goedemiddag,

Sinds gisteren heb ik een Toon in huis hangen. Vanmorgen heb ik na aanvraag via dit forum (supersnel) de nieuwste update ontvangen en kunnen installeren. Al met al weer een mooi apparaat in huis.

Maar ik heb ook 12 zonnepanelen op m'n dak liggen. En nu wilde ik mij aanmelden voor Zon op toon. (Ik heb gelezen dat je dan een kwh meter krijgt en nieuwe software). Bij de installatie van de zonnepanelen heeft de installateur al een aparte kwh meter in mijn meterkast geplaatst, die de opbrengst van mijn zonnepanelen meet.

Nu was mijn vraag of deze kwh meter niet gewoon gebruikt kan worden en er dus niet apart een monteur hoeft langs te komen. Het betreft een Inepro Pro1-2T. (zie foto) Ik heb gebeld met de klantenservice, maar die kon mij niet echt een duidelijk antwoord geven.

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn. Alvast bedankt.

Mvg,
Siemon

icon

Beste antwoord door Brandje 21 maart 2018, 16:33

Hoi Siemon,

Ziet er goed uit en ook een duidelijke foto!😉

Eneco gebruikt ook de Pro1 kwh-verbruiksmeter.
Jouw type heeft een een knipperende led en daar kan de sensor voor het Zon op Toon pakket op aan gesloten worden.

Ik zou nog maar eens met het Zon op Toon team gaan bellen.

Hier hoe de positie van de Zon op Toon sensor is:

Bekijk origineel

7 Reacties

Hoi Siemon,

Ziet er goed uit en ook een duidelijke foto!😉

Eneco gebruikt ook de Pro1 kwh-verbruiksmeter.
Jouw type heeft een een knipperende led en daar kan de sensor voor het Zon op Toon pakket op aan gesloten worden.

Ik zou nog maar eens met het Zon op Toon team gaan bellen.

Hier hoe de positie van de Zon op Toon sensor is:

Beste Siemon,
Kijk even of je de sensor nog in het Toon doosje hebt zitten. Als je die hebt inclusief de plakker voor op de sensor dan lijkt mij dan Eneco niet moeilijk moet gaan doen. Eneco zal dan even het Zon op Toon abbonement voor je moeten aanzetten (geen idee of ze voor de eenmalige actie alsnog wat geld willen zien) en dan kan jij daarna de sensor er voor plakken. Niet zo spannend.

Ik neem trouwens wel even aan dat je een slimme meter hebt en je Toon meteradapter met de P1 (telefoonkabel) aan de slimme meter hangt. De Zon op Toon sensor heeft een 2.5mm audio jack aansluiting en moet in meter adapter bij het gele stroom tekentje aangesloten worden.
Reputatie 1
Goedenavond,

Hartelijk dank voor de reacties.

@Brandje:
Dank je wel. Het is idd een prachtige foto geworden. 😁
Is er een aparte afdeling voor Zon op toon? Of een apart tel.nr. waarop ze te bereiken zijn?

@thehognl:
Ik heb een slimme meter en die is ook via de P1 op de meteradapter aangesloten. De andere sensoren met plakkertjes zitten nog in het doosje. Dat aansluiten lijkt me ook inderdaad ook niet heel erg moeilijk. Als er kosten mee gemoeid zijn, heb ik daar ook geen probleem mee.

Mvg,
Siemon
s.ijpema wrote:

Goedenavond,

Hartelijk dank voor de reacties.

@Brandje:
Dank je wel. Het is idd een prachtige foto geworden. 😁
Is er een aparte afdeling voor Zon op toon? Of een apart tel.nr. waarop ze te bereiken zijn?

Mvg,
Siemon

Hoi Siemon,

Graag gedaan!
Ja er is idd een Zon op Toon®️ team.
Bel morgen gewoon 088 895 59 59 en je kan de mogelijkheden doorspreken.
Bedenk daarbij dat een abo op je Toon®️ vereist is.

Komt vast goed en laat de afloop hier even weten.
Reputatie 1
Goedemiddag,

Inmiddels een paar keer contact gehad met de klantenservice. Uiteindelijk een lieve dame aan de lijn gehad, die begreep waar ik het over had. Zij zou gaan overleggen en gisteravond kreeg ik het bericht via de mail, dat zon op toon voor mij werd ‘ aangezet’.

Uiteraard werd er wel bij verteld dat zij hier geen garantie op kunnen geven en dat komende problemen voor mezelf waren.

Inmiddels heb ik de boel aangesloten en kan ik de opbrengst van m’n zonnepanelen bekijken. Al met al goed opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Top Siemon!?
Mooi gezicht op je Toon®️!
En nu veel inzicht en plezier van deze mogelijkheid.??

Bedankt voor je terugkoppeling.?
En nog belangrijker: een volgend forumlid in zo’n situatie weet nu ook de weg.
En nog veel belangrijker, dit opent de weg voor andere, wellicht goedkopere, kWh meters. Uiteraard electrisch aangesloten door een installateur of een hobbyist die weet wat ie doet. Zolang de Toon eigenaar beschikt over de nodige optische sensoren en zelf een kWh meter heeft kan dus zonder (extra) eenmalige kosten Toon op Zon aangezet worden.

Ik juich dit ruim denkende van Eneco alleen maar toe. Natuurlijk valt de garantie voor Zon op Toon dan weg maar iemand die 99 euro voor een installatie van een kWh meter te veel geld vind heeft nu tenminste een andere mogelijkheid.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen