Wat doet de optie Lokale Toegang? | Eneco Community
vraag

Wat doet de optie Lokale Toegang?

Badge
Ik zag deze opties bij de instellingen van mijn toon en vroeg me af wat deze deed?
Na deze ingeschakeld te hebben en naar http://toon/ te gaan, gebeurde er niks. Ik ben ook naar het ip adres van mijn toon gegaan maar hier kreeg ik alleen een melding dat ik de pagina voor Z-Wave beheer niet had ingeschakeld.

8 Reacties

Reputatie 6
Badge +4
Heb er ook wel eens naar gekeken, maar volgens mij doet het helemaal niets.
Reputatie 7
Badge +8
Je kan daarmee lokaal kijken in Toon.
Je krijg dan een HTML page te zien met je gekoppelde zwave Devices. Kijk er wel mee uit, zit ook een knop in die Toon terug zet naar fabrieksinstellingen..

Bij die meteradapter (meetmodule tegenwoordig) dien ook bij geavanceerd zwave aan te staan. Dan zou je toon lokaal moeten kunnen benaderen.
In 4.16.8 wordt die optie gebruikt om de data van je Toon op te halen (een backup van je statistieken).
De optie zorgt er in feite voor dat voor 2 minuten lang de webserver op je Toon wordt geopend. Alleen in 4.16.8 is er dus pas ook echt iets nuttigs daar te halen.
Je krijg dan een HTML page te zien met je gekoppelde zwave Devices. Kijk er wel mee uit, zit ook een knop in die Toon terug zet naar fabrieksinstellingen..

Buiten het feit dat lokale toegang aan moet staan. Moet er nog een optie aan staan wil het werken.

En als je nog meer leesvoer daar over wil hebben, kijk dan op het oude forum.
Bv deze link:

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-en-opmerkingen-over-toon-110/lokale-toegang-topic-gesloten-bezoek-ons-nieuwe-toon-forum-https-forum-toon-nl-6850
Reputatie 7
Badge +8
In 4.16.8 wordt die optie gebruikt om de data van je Toon op te halen (een backup van je statistieken).
De optie zorgt er in feite voor dat voor 2 minuten lang de webserver op je Toon wordt geopend. Alleen in 4.16.8 is er dus pas ook echt iets nuttigs daar te halen.

webserver staat 2uur open, daarna sluit die zich eigen inderdaad. 😉
Inderdaad Ricardo die 2 uur optie heeft er altijd gestaan.
Maar juist in dat eerder genoemde uitgebreide topic werd ook gemeld dat bij verbinding deze optie niet actief werd. Dus de verbinding bleef gewoon open.

Bij die meteradapter (meetmodule tegenwoordig) dien ook bij geavanceerd zwave aan te staan. Dan zou je toon lokaal moeten kunnen benaderen.

Ik heb dat scherm nog even gekopieerd Ricardo.
Zie deze foto:

Er is trouwens in het begin een lokale webserver geweest die erg leek op de oude app zodat je de Toon lokaal via een browser kon bedienen. Enige nadeel was dat de gebruiker dan zelf een port forward in z'n router moest configureren en mede daardoor zou Eneco daar van afgestapt zijn.

Die bestanden bestaan nog steeds en kan je zelfs nog (op een geroote) Toon installeren.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen