Verspilingschecker | Eneco Community

Verspilingschecker

• 17 augustus 2018
  • 25 reacties
  • 1073 Bekeken

Badge
  • Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Eerder zei, Toon je wasmachine is ok, nu heb ik een paar maanden een nieuwe energie zuinige +++ 30%. Nu zegt , Toon je wasmachine gebruikt meer dan een energie zuinige!
Is de wasmachine aanduiding fake. of is Toon niet goed?

Henk

25 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Beste @Henk49 ,

Vervelend dat Toon laat weten dat je wasmachine meer verbruikt terwijl je net een nieuwe zuinigere wasmachine hebt gekocht. Dat verwacht je natuurlijk niet.
Zoals @Brandje laat weten is het in dit geval goed om af te wachten wat er volgende week wordt aangegeven.

Groeten Chantal
@Henk49 Als de verwarmingselement van de oude wasmachine kapot was dan zijn ze altijd zuiniger dan alle nieuwste A+++.
30% is een marketing trucje aangezien dat elke plusje al voor 10% energie efficiëntie staat. A+ is gelijk aan A-10%, A++ = A-20% and A+++ = A-30%, alle nieuwste is A-40%, de plusjes vervallen.

Je zou hier een foto kunnen posten van jouw stroomgrafiek (per uur) van een wasbeurt met de oude wasmachine en een andere met een wasbeurt van de nieuwe. Dan heb je (en wij) vergelijkingsmateriaal.
Reputatie 7
Badge +8
@Henk49 Als de verwarmingselement van de oude wasmachine kapot was dan zijn ze altijd zuiniger dan alle nieuwste A+++.
30% is een marketing trucje aangezien dat elke plusje al voor 10% energie efficiëntie staat. A+ is gelijk aan A-10%, A++ = A-20% and A+++ = A-30%, alle nieuwste is A-40%, de plusjes vervallen.

Je zou hier een foto kunnen posten van jouw stroomgrafiek (per uur) van een wasbeurt met de oude wasmachine en een andere met een wasbeurt van de nieuwe. Dan heb je (en wij) vergelijkingsmateriaal.

Verwarmingselement is ook het geen wat meest verbruikt aan stroom. Nou moet ik zeggen, ik heb een A+++ Wasmachine, als deze op 95gr staat, verwarmd hij hooguit 7min op 2200Watt, de rest werk die af met 120W. (Meting gedaan met een slimme stekker.)
Reputatie 2
Badge
@Joanna,

De externe toegang zal ik aan laten staan,en wacht op nader bericht.

Prettig Weekend.
Reputatie 2
Badge
@Glenn,

Ja dat had ik al gedaan,maar ik wist niet dat de VC bijna een jaar nodig heeft om een paar apparaten in te lezen naar het verbruik.
Reputatie 2
Badge
Heel die VC is een lachertje,vindt apparaten die ik niet in bezit heb,en die ik wel heb klopt het verbruik niet.kijk dus niet meer naar VC.Gebruik de Toonapp alleen nog maar voor de temperatuur te regelen op afstand.De groeten ermee.
Ik denk dat de VC gewoon niet goed analyseert in dit geval. Ik zou een weekje afwachten tot de volgende analyse.
Badge
Toon geeft aan dat mijn wasmachine geen energie zuinig is! het is echter een wel een energie zuinige +++30 %. hoe kan dat?
Badge
Toon zegt dit nu al een paar Maanden, mijn oude wasmachine 20 jaar, was altijd ok :))
Toon zegt dit nu al een paar Maanden, mijn oude wasmachine 20 jaar, was altijd ok :))

Kijk dat is duidelijker; dat klopt dus niet!
Heb je via menu/support de externe klantentoegang aangezet.
Dan kan er nader naar gekeken worden.
Reputatie 6
Badge +1
@Henk49

Laat ons even weten als de toegang open staat. Dan pakken we het verder op.

Groeten Chantal
Badge
Beste Chantal.

Ik heb het open gezet, jullie kunnen ernaar kijken
Reputatie 2
@Henk49

Bedankt voor het aanzetten van de Externe Toegang. Om jou verder goed te kunnen helpen is het echter ook belangrijk dat je jouw klantnummer toevoegt aan jouw profiel.

Zou je dit kunnen aanvullen en ons een seintje geven wanneer dit gelukt is? Bedankt!

Groet,
Badge
Ik heb mijn klant nummer erin gezet
Reputatie 2
@Henk49

Om het probleem te achterhalen heb ik een ticket ingediend bij de softwareontwikkelaars van Toon. De softwareontwikkelaars hebben geven binnen 2 tot 3 werkdagen een antwoord.

Wanneer wij terugkoppeling hebben ontvangen, geven wij jou een seintje. Tot dit tijd wil ik je vragen om de Externe Toegang aan te laten staan.

Tot snel!
Reputatie 2
Badge
Bij mij geeft VC een droger aan,maar ik heb geen droger.
Reputatie 2
Beste @nico557

Vervelend dat de Verspillingschecker ook bij jou verkeerde informatie doorgeeft.

Hoe lang maak je al gebruik van de Verspillingschecker? Heb je toevallig geprobeerd om de app opnieuw te downloaden of iets anders?

Ik zie dat je jouw klantnummer al in jouw profiel hebt aangevuld. Nu wil ik je alleen nog vragen om de Externe Toegang op Toon aan te zetten. Dit doe je via MENU > TOON SUPPORT > EXTERNE TOEGANG op ‘AAN’. Geef ons een seintje wanneer dit gelukt is!

Groet,
Reputatie 2
Badge
@Joanna,

Externe toegang staat aan.
Reputatie 2
@nico557

Top! Hoe lang maak je al gebruik van de Verspillingschecker?

Groet,
Reputatie 2
Badge
@Joanna,

Bijna een jaar.Maar heeft nooit goed gewerkt.
Reputatie 2
@nico557

Dat is een lange tijd zeg :(

Ook voor jou heb ik een ticket ingediend bij de softwareontwikkelaars van Toon! Wanneer wij terugkoppeling ontvangen, laten wij jou dat gelijk weten. Laat de Externe Toegang tot dit tijd aanstaan.

Doorgaans hebben de softwareontwikkelaars binnen 2 tot 3 werkdagen een antwoord.

Groet,
Badge
mijn oude wasmachine was niet kapot, hij werkte nog goed.
Ik heb al een paar keer een nieuwe app gedownload, dus de verspilling checker gebruik al langer
En wat is de lading capaciteit van beide wasmachines?
Reputatie 5
Badge
@nico557
Bij de verspillingschecker kun je op de droger drukken en vervolgens op "neem een kijkje". Hieronder staat dan een tekst waar je op kan drukken en aan kan geven dat je dit apparaat niet hebt.

@Henk49
In jouw situatie is het even wat lastiger. Onze software ontwikkelaars zien de data wel door komen maar geven aan dat het wel langer kan duren voor dat goed zichtbaar is. Ook is er gevraagd of er misschien bijvoorbeeld tegelijkertijd met de wasmachine een wasdroger aan staat. Ook dit kan het wat lastiger maken om een goed beeld te schetsen. In jouw geval is de vraag om nog even geduld te hebben.

Groet,
Glenn
Tja, helaas denken er zo meer over. ?

Reageer