Verschil verbruik tussen Toon en Mijn Eneco | Eneco Community
vraag

Verschil verbruik tussen Toon en Mijn Eneco

• 23 oktober 2017
  • 4 reacties
  • 219 Bekeken

Badge
  • Doet lekker mee (level 6)
  • 5 reacties
als ik in Toon kijk naar het maandelijks ingeschat verbruik zie ik dat ik daar onder zit. MAar het bedrag wat ik dan volgens Toon verbruikt zou hebben komt helemaal niet overeen met het verbruik in de Eneco app. Daar zit maandelijks minimaal € 10 verschil in.
Hoe kan dit ?

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
Beste win555,

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. De Toon app neemt alleen je leveringskosten mee en zal per maand daardoor op een ander totaalbedrag uitkomen dan de Eneco app. Die neemt ook de vaste kosten mee zoals de netbeheerderskosten. Ook is de verdeling van je jaarverbruik over het jaar op dit moment nog niet hetzelfde, dit wordt in een later update gelijk getrokken.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +2
Dus ik begrijp dat we gewoon de eneco app moeten aanhoudenvoor besparing omdat daar vaste kosten en leveringskosten bij zitten??

en die besparing op toon dan is dat dus niet reeel !!
Reputatie 7
Badge +6
@thewale

Toon rekent alleen met de levering, en het ingechatte verbruik, de vaste kosten neemt Toon niet mee, maar die hebben ook geen invloed op wat je eventueel terug krijgt of bij moet betalen, ik verklaar in mijn bericht alleen aan win555, waarom de Eneco App met andere bedragen rekent.
Dus ik begrijp dat we gewoon de eneco app moeten aanhoudenvoor besparing omdat daar vaste kosten en leveringskosten bij zitten??

en die besparing op toon dan is dat dus niet reeel !!

Niet juist!
Als je kien bent op besparing dan is Toon de beste methode.
Daarbij zijn de kale verbruikskosten alleen relevant. Deze zijn variabel.
De overige, zoals netwerkkosten zijn vaste kosten.
En deze vaste kosten zijn dus op Toon niet interessant. Hoe veel je ook bespaart die kosten blijven gelijk.

Reageer