verbruik stroom in rust is 1240 | Eneco Community
vraag

verbruik stroom in rust is 1240

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Sinds vanacht 00.00 uur staat er op mijn stroomverbruik dat hij 1240 watt verbruikt. Normaal is die waarde rond de 300/400 watt. Ik heb niets extra aan staan en nu in dit weer ook geen cv e.d.
Wat kan dit zijn?

9 Reacties

Misschien blijft er iets hangen.
Geef Toon®️ even een zachte reset via het kleine zwarte knopje op de onderzijde van de rand.
Badge
Gedaan en hij staat weer netjes op 240 nu. Wat denk jij? Zal dat in rekenung worden gebracht die hele nacht op 1240? Want die historie staat er nog steeds.
Thx voor de tip en deze ga ik onthouden 😁
Reputatie 5
Badge +1
@vdharst

Welkom op het forum! Kan je na de zachte reset de externe toegang voor mij aanzetten? Via Menu > Toon Support > externe toegang Klantenservice > Aan. Als je ook je klantnummer toevoegd aan je profiel kijk ik of Toon goed verbonden is met de meters.

Ik hoor het graag,

Tina
Gedaan en hij staat weer netjes op 240 nu. Wat denk jij? Zal dat in rekenung worden gebracht die hele nacht op 1240? Want die historie staat er nog steeds.
Thx voor de tip en deze ga ik onthouden 😁

Nee, zeker niet, want de afrekening gaat via de standen van de originele energiemeters.

Zie ook het verzoek van moderator Tina, als je die aanvulling hebt gedaan kan zij nog even een check achter de schermen doen?
Badge
Ingevuld en hij staat aan
Badge
Thx Brandje! Je hebt me uit de brand geholpen 😁
Thx Brandje! Je hebt me uit de brand geholpen 😁

En daar draait het idd om!
Veel plezier weer met Toon®️ en een fijne dag?
Reputatie 5
Badge +1
@vdharst

Bedankt voor het aanzetten. Wat ik zie is dat sinds maandagavond tot vanmorgen het stroom verbruik is blijven hangen. Hetzelfde geldt ook voor het gas. Nu je Toon hebt gereset komt het verbruik weer goed door. Ook adviseer ik je de software te updaten op jouw Toon. Via Menu > Instellingen > Software > Softwareversie > Update > Bijwerken.

En over het verbruik hoef je je inderdaad geen zorgen te maken. Zoals @Brandje aangeeft is de afrekening gebaseerd op de meterstanden die op dat moment worden afgelezen.

Groet,

Tina
Badge
Toppie dankjewel voor de hulp

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen