Toon (met slimme meter en TOONeneco App geven verschillend gebruik aan. | Eneco Community
vraag

Toon (met slimme meter en TOONeneco App geven verschillend gebruik aan.

• 21 november 2017
  • 8 reacties
  • 267 Bekeken

Vanaf ingang nieuwe jaar (maart 2017) volg ik Toon regelmatig en krijg de afgelopen maanden een vriendelijke duim van netjes Cor je zit 5 - 20 euro ONDER het ingeschatte gebruik.

4 maanden geleden TOONeneco app op mobiele gezet en die voornamelijk gebruikt voor het even herstellen naar lager of hoger als ik niet thuis was.

Nu zit ik die app eens verder door te kijken en dan lees ik ineens dat 40 euro MEER gebruikt hebt dan door Eneco ingeschat.

WIE/WAT moet ik nu geloven? De vriendelijke duim van Toon (minder gebruik) of de TOONeneco app op mijn smartphone? (Je gebruikt meer ☹ )

Of allebei met een korreltje zout nemen en de jaarrekening afwachten.........🤞🏽

8 Reacties

Je vergeet 1 belangrijk gegeven.
Het geschatte jaarverbruik wat Toon van Eneco heeft gekregen.
Als dat te hoog is ingeschat dan is Toon scheutig met duimpjes.
Wacht even tot morgen dat een moderator dat als eerste even voor je nakijkt.

In principe krijgt Toon met slimme meters het verbruik 1 op 1 door en moet dat kloppen.
Dat kan je zelf controleren door Toon in de maand weergave te zetten en dit verbruik te vergelijken met je slimme meters.
Heb je deze standen niet paraat dan download je die even bij Eneco.
Dank je voor zover Brandje.
Maar u vergeet 1 ander belangrijk gegeven!
Ik heb maar 1 leverancier voor Gas en stroom.. is het zo moeilijk om de geschatte gegevens hetzelfde te laten zijn Met TOON en de TOONeneco app?

Toon geeft nu ruimgeschat aan dat ik tot nu 150 euro ONDER de geschatte waarde van Eneco zit.
Op m'n smartphone wordt aangegeven dat ik qua gebruik 40 euro BOVEN de geschatte waarde zit.

ok, lig er nog niet wakker van maar beide bedragen zouden toch beide gelijk moeten zijn, dan weet ik tenminste wat.

Hopelijk kan een mod dat eens controleren en me duidelijkheid EN juiste gegevens verschaffen
Vandaar mijn advies eerst het geschatte jaarverbruik te laten controleren.
Dan pas weet je of die €150 een reeel bedrag is.
Nu ben ik toch wel nieuwsgierig wanneer een moderator even tijd voor me heeft om me wat "wijzer" te maken.....
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Corgasper,

Volgens mij bedoel je de Mijn Eneco app, klopt dat?

Groet, Denise
Klopt Denise.

Groet, Cor
Reputatie 7
Badge +4
@Corgasper

Duidelijk, dankjewel. Mijn advies is altijd om deze twee niet te gaan vergelijken, maar echt een van de twee te kiezen. Beide 'diensten' maken namelijk gebruik van zowel een ander ingeschat verbruik als een andere methode om het verbruik binnen te halen. Zo kan het verbruik dus variëren en houdt de Mijn Eneco app bijvoorbeeld ook rekening met de overige kosten die je op je jaarnota terug vindt. Het ingeschat verbruik in de Mijn Eneco app is daarentegen gebaseerd op ons geadviseerd voorschotbedrag. Toon houdt rekening met het termijnbedrag wat je maandelijks betaalt en verdeeld dit weer volgens het badkuipmodel.

Oftewel; appels met peren vergelijken!

Groet, Denise
Dank je wel Denise voor je reactie.
Het is me nu duidelijk vanwaar de verschillen.

Ik zal de appels en peren elk in een apart mandje leggen 😉

Prettige dag verder.

Groet, Cor

Reageer