Toon heeft geen verbinding en ik krijg geen data binnen op Mijn Eneco | Eneco Community
beantwoord

Toon heeft geen verbinding en ik krijg geen data binnen op Mijn Eneco

Goede dag

klopt het dat de toon geen verbinding heeft en Eneco geen gegevens meer aan levert.
Op mijn Eneco zie ik dat bij mijn verbruik al twee dagen geen meterstanden meer in gevuld worden, dit ligt niet aan de netwerk beheerder wand op mijn andere systemen komen ze wel.

het systeem bij mij thuis die de zelfde dat als toon heeft komt al van af 7-05-18 rond 10:45 niks meer door. kan iemand me vertellen wat er aan de hand is.

wand de laatste tijd zijn er wel veel storingen met de verbinding

alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Dionne 12 mei 2018, 11:57

@gerritvrij

Goedemorgen en welkom op het Toon Forum.
Ik lees dat het aflezen van verbruik/meterstanden niet verloopt zoals het hoort te gaan. Goed dat je dit hier meldt. Het is natuurlijk niet fijn en geeft een vertekend beeld.Tevens geef je aan dat in Mijn Eneco al 2 dagen geen meterstanden af te lezen zijn en dat vanuit Toon op 7 mei rond 10:45uur ook niets doorkomt. Bedankt voor het aanzetten van de toegang. Ik heb alles nagekeken en dit valt mij op.

Slimme meters uitgelezen:
Elektra komt netjes door
Gas af en toe 6-05-2018 - tot heden niet --> Kan dit kloppen? Zie je dit ook terug in de grafieken(in Toon)?

Tooninstellingen nagekeken:
De verbinding met de meteradapter is goed
Op 7 mei vanaf 7:35uur tot ongeveer 16:15uur is jouw actueel stroom verbruik inderdaad 0 Watt, maar daar tegenover zie ik wel teruglevering? Mijn vraag is hier dan ook heb je zonnepanelen? Dit die ik dagelijks terugkomen.

Dit staat trouwens los van Mijn Eneco en de meterstanden die niet doorkomen.Dit ga ik verder voor je onderzoeken.

Groet,
Dionne

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Als Toon geen stroom en/of gas meer weergeeft, staan je slimme meters waarschijnlijk in storing. Dan is het zaak om. Je netbeheerder te bellen, meters z'n hun verantwoordelijkheid..

Voor de zekerheid zou je de meteradapter / metermodule kunnen resetten voor 30secde. Deze vind je bij je slimme meters.

Toon een hard reset geven zou ook nog kunnen. Stekker van Toon even bij de CV ketel eruit halen.

Succes.
bedankt voer je reactie

zo als ik al zij dat het daar niet aan ligt slimmemeterportel en enelogic krijgen de dat wel en in mijn toon zijn de meterstanden er ook en mijn huidige verbruik ook.
dus ik denk dat het een probleem is bij eneco
groetjes gerrit
Reputatie 7
Badge +8
bedankt voer je reactie

zo als ik al zij dat het daar niet aan ligt slimmemeterportel en enelogic krijgen de dat wel en in mijn toon zijn de meterstanden er ook en mijn huidige verbruik ook.
dus ik denk dat het een probleem is bij eneco
groetjes gerrit

Je P1 Poort kan ook in storing staan, laat Toon nou net daar z'n data ophalen. Denk dat verstandig is om even externe toegang op Toon aan te zetten, zo kan een moderator vandaag even in je Toon kijken.
p1 poort is goed haal. heb de externe toegang aan staan voor moderator
@gerritvrij

Goedemorgen en welkom op het Toon Forum.
Ik lees dat het aflezen van verbruik/meterstanden niet verloopt zoals het hoort te gaan. Goed dat je dit hier meldt. Het is natuurlijk niet fijn en geeft een vertekend beeld.Tevens geef je aan dat in Mijn Eneco al 2 dagen geen meterstanden af te lezen zijn en dat vanuit Toon op 7 mei rond 10:45uur ook niets doorkomt. Bedankt voor het aanzetten van de toegang. Ik heb alles nagekeken en dit valt mij op.

Slimme meters uitgelezen:
Elektra komt netjes door
Gas af en toe 6-05-2018 - tot heden niet --> Kan dit kloppen? Zie je dit ook terug in de grafieken(in Toon)?

Tooninstellingen nagekeken:
De verbinding met de meteradapter is goed
Op 7 mei vanaf 7:35uur tot ongeveer 16:15uur is jouw actueel stroom verbruik inderdaad 0 Watt, maar daar tegenover zie ik wel teruglevering? Mijn vraag is hier dan ook heb je zonnepanelen? Dit die ik dagelijks terugkomen.

Dit staat trouwens los van Mijn Eneco en de meterstanden die niet doorkomen.Dit ga ik verder voor je onderzoeken.

Groet,
Dionne
Reputatie 7
Badge +8
Toon met zonnepanelen maar zonder Zon op Toon. Dan is Toon beetje van de leg, want kan de berekening nu niet goed doen.
Hoi Ricardo,

Gerrit is meerdere keren ook op het oude forum hierover geïnformeerd.
Voor zo ver ik weet heeft hij “bewust” geen Zon op Toon®️ genomen.
Dus ik denk dat er niets verder aan de hand is.
@mAiden

Ik begrijp jouw reactie volkomen, maar bedankt @Brandje voor de extra informatie. Dit is belangrijk om te weten en verklaart tevens de waardes van het stroomverbruik.

Groetjes,
Dionne
Goede dag

Dankje Brandje dit heb ik niet omdat het niet mogelijk is.

hoi Dionne

ik heb inderdaad zonnepanelen en weet dat bui huidige verbruik niks zichtbaar is als ik meer opwek.
Maar wek niet 24/7 stroom op heb geen accu en dit verklaart ook niet dat bij mijn Eneco er geen standen door komen.

ik heb ook een zonneboiler en heb daarom ook bijna geen gas verbruik van af oktober ongeveer 135 3m.

Zoals ik heb afgesproken zal ik even kijken naar de grafieken die ik heb waar ook zichtbaar is dat er geen data door komt. deze data haal ik bij Eneco weg via token.

kan ook de metingen doen di ik uit de p1 haal, zalsze door mailen en poosten.

Gr Gerrit
Dit is mijn situatie,

@gerritvrij

Hi,

Oke, bedankt voor de extra informatie, het is nu duidelijker 🙂. Dan wachten wij jouw reactie af om je verder te helpen.

Groet,
Dionne

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen