Resultaten Verspillingschecker | Eneco Community

Resultaten Verspillingschecker

• 18 december 2017
  • 32 reacties
  • 1359 Bekeken

Toon eerste bericht

32 Reacties

Reputatie 3
Badge
dat men een thermostaat gebruikt om je stroomverbruik te volgen ? Gewone verbruiksmeter ertuggen en een beetje goede logged ook en op de watt nauwkeurig .......
zo jammer dat de functie waar je het gedrocht voor aanschaft nog steeds negeert .... .. slimme thermostaat my ass .......bij wijze van spreken ......

En ik lach me rot dat nu ineens iedereen in de Chinese trein zit , toen ik het eens opperde in een topic dat china hot was qua aanschaffen van deze dingen werd ik zowat afgeschoten ......lol...
Dat er nu wat meer Chinese klonen besteld worden, heeft meer te maken met de goedkope prijs en dat het verbruik nu ook te monitoren is op Toon sinds enige versies geleden en het wordt wat algemener nu bekend. Dat is alles.

Velen, zoals ik waren 3,5 jaar geleden al aan het monitoren maar toen helaas met de dure Fibaro’s.
Vandaar dat ik ook bij introductie van VC op de Innovationday mij afvroeg of het wel werkte, want met de slimme stekker gaat het immers foutloos.

Nu men geconfronteerd wordt met een VC die niet goed/onvoldoende nauwkeurig werkt is het wel begrijpelijk dat er naar de (goedkope) klonen wordt verwezen.?
Iedere keer als er bij mij weer 2 voor een prikkie binnen komen lach ik me ook rot.?
Los van weer een mooie schakelmethode (eventueel met scenes via Olisto) is er bij mij weer een apparaat erbij die ik kan monitoren.
Toon®️ kan er ongeveer 230 aan, dus.....
Reputatie 4
Badge +1
Volgens de vc resultaten tot nu toe is ons huis 1 groot energieverspillend wrak, moet worden platgebrand enz. Dat we slechts 130 euro per maand betalen en dat alles a+++ is heeft de vc kak aan...platgooien dit hok😂 😂 Jongens kappen met deze vc wat een blamage🤔
Reputatie 6
Badge +2

Toon®️ kan er ongeveer 230 aan, dus.....

Fijn dat je toch naar me luistert. Vasthouden die gedachte.
Reputatie 3
Badge
Ik zou me echt kapot schamen .
Zo groot aankondigen dat er een VC komt en dat het allemaal zoveel beter wordt want de nieuwe app betreft een Hybride app .
En om alles nog mooier te maken een abbo verhoging want het wordt allemaal geweldig ...............

Hybride staat voor ? ....................................

Ik raak het spoor hier langzaam bijster ....

Dat men het forum hier totaal niet volgt blijkt zelfs uit het feit dat er al meerdere posts zijn over alternatieve slimme chinese stekkers en er komt zowaar een aanbieding in de mailbox van de dure variant .......................niet echt handig maar tekent .......

Kan helaas geen positieve bijdrage doen hier de laatste tijd maar dat ligt toch echt niet aan mij...

Dat men het forum hier totaal niet volgt blijkt zelfs uit het feit dat er al meerdere posts zijn over alternatieve slimme chinese stekkers en er komt zowaar een aanbieding in de mailbox van de dure variant .......................niet echt handig maar tekent .......

Kan helaas geen positieve bijdrage doen hier de laatste tijd maar dat ligt toch echt niet aan mij...

Logisch dat men de Chinese klonen niet noemt.
Ze hebben zich nu eenmaal verbonden met Fibaro.
Gelukkig proberen leden, gezien de dure stekkers, het e.e.a. uit.
Zelf heb ik er inmiddels heel wat in gebruik; vroeger waren er maar 8 koppelbaar; maar Quby heeft mij desgevraagd gemeld dat er meer dan 200 koppelbaar zijn op Toon®️. Ik kan nog ff voort?

En je hoeft je niet te verontschuldigen dat je geen positieve bijdrage kan leveren; Eneco heeft vaak genoeg gemeld ook die reacties op prijs te stellen.

Zelf ondervind ik veel problemen met de VC; dus ik houd het maar op echte monitoring via slimme stekkers. Al vanaf het begin denkt de VC dat de koel/vries combi (met 2 motoren) 58 Watt gebruikt, ha ha. De slimme kloon houdt het op gemiddeld 95 Watt??
Reputatie 4
Badge +1
Zie mijn eerder uitgesproken scepsis over de VC.
De hybride App is best leuk en mooie uitbreidingen zoals Zon op Toon gaan nog komen, maar de VC daar kijk ik al lang niet meer naar.
Na 1.5 maand zie ik te weinig gebeuren en trek ik de nu 2 gevonden apparaten ook in twijfel.

Misschien dat van de week de 14 daagse update nog verandering brengt.

Dit vind ik dapper van u, we staan wel haaks op elkaar maar in de vc vinden wij elkaar in het midden. Het klopt gewoon niet en ook al heeft Eneco de béste bedoelingen met deze toevoeging vind ik dat je als gebruiker er geen touw aan vast kan binden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen