vraag

Mogelijk verkeerde weergave energieverbruik na aanpassen meterkast.

Na de aanschaf van mijn zonnepanelen gaf Toon overdag 0 KWh verbruik weer tenzij ik met mijn verbruik over de opgewekte stroom heenging. Vervolgens is bij mij een slimme meter en 3 fasen aangelegd en vanaf dat moment gaf Toon overdag 25 watt verbruik aan, ondanks de 4 KWh teruglevering. Na herschikking van mijn groepenindeling ivm met de toekomstige plaatsing van een nieuwe keuken, geeft Toon overdag 129 watt verbruik aan tenzij ik teveel gebruik. Mijn slimme meter geeft nu bijvoorbeeld aan dat ik meer dan 1 KWh terug lever terwijl Toon 129 watt verbruik aanblijft geven..
Ik sprak gisteren een familielid met een vergelijkbare installatie zonnepanelen, 3 fasen, Toon en overdag doorgaans 0 KWh verbruik. Kan ik mijn Toon weer op 0 krijgen of kan dat alleen door alle verbruikers op 1 fase aan te sluiten?

3 Reacties

Reputatie 6
Badge
Beste @spacewalker

Welkom op ons forum. Wat jammer om te lezen dat het verbruik niet helemaal lijkt te kloppen op Toon. Zou je je klantnummer kunnen toevoegen aan je profiel ? Ook is het van belang om op Toon de externe toegang aan te zetten via menu - toon support - externe toegang - AAN.

Groeten Chantal
Hoi Chantal,

inmiddels klantnummer ingevuld, maar net mijn thermostaat die al die tijd gewerkt heeft opnieuw opgehangen en nu krijg ik telkens een storingsmelding over geen contact met de ketel. de thermostaat start wel gewoon op. Zodra hij draait stel ik ecterne toegang in.
Hoi Chantal,

ketelunit vervangen en de zaak draait weer. Ik zet morgen de externe toegang weer aan. tenminste ik verwacht je niet meer online.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen