Meer opwek dan verbruik | Eneco Community
vraag

Meer opwek dan verbruik

• 6 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 329 Bekeken

Reputatie 5
Badge
  • In een stroomversnelling (level 14)
  • 363 reacties
Goedenmiddag,

Ik heb zonnepanelen waarmee ik op jaarbasis meer opwek dan dat ik verbruik. Toon kan niet met een negatief verbruik omgaan. Ik heb hier op het oude forum ook wel eens contact over gehad. Ik vroeg mij af of dit inmiddels wel kan. Mijn statusverbruik op het gebied van stroom is op deze manier niet zinvol. En mijn verbruik op 0 zetten maakt ook niet uit, dan dan is mijn statusverbruik nog steeds niet zinvol. Overigens geldt dit ook voor de Eneco-app, welke bij de tussenstand niet om kan gaan met zonnepanelen (gaat dit wel werken met de update tussenstand op Toon?).

Mocht het nu nog niet kunnen, zou ik graag willen weten wanneer dit wel kan.

7 Reacties

Hoi Ralf,

Via het andere forum, weet je al dat dat niet lukt.
De vraag is wanneer de software ontwikkelaars het een prioriteit geven op hun roadmap.
Het is oorverdovend stil daar!
Reputatie 7
Badge +4
Dag @RalfR,

Op het moment is dit inderdaad nog niet mogelijk. Ik durf je niet te zeggen voor wanneer we dit kunnen realiseren, maar het is wel zeker dat dit niet in de nabije toekomst opgelost zal worden.

Sorry voor het ongemak!

Groet, Denise
Reputatie 5
Badge
@DeniseMR is hier al iets meer over bekend? Het status overzicht op het gebied van stroom zegt mij nog steeds niks... ik ben toch niet de enig die meer teruglevert dan verbruikt.
Ook ik volg deze o.a. dor mij al vaak gemelde wens bij Quby.
Nou ik kan je melden dat het nog steeds oorverdovend stil is.
Dus deze rekenfout zal nog wel een tijdje voortduren.
Reputatie 6
Badge +1
@RalfR @Brandje

Goed dat jullie dit navragen. Ik heb jullie vraag intern uitgezet. Op dit moment heb ik geen update voor jullie.

Als we meer horen dan laat ik dit weten!

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge
@RalfR @Brandje

Goed dat jullie dit navragen. Ik heb jullie vraag intern uitgezet. Op dit moment heb ik geen update voor jullie.

Als we meer horen dan laat ik dit weten!

Groeten Chantal

Al iets gehoord? Zeker nu het ingeschat verbruik weer zichtbaar is, lees ik steeds vaker dat er mensen zijn die meer opwekken dan verbruiken. Hopelijk kan er een prio aan gegeven worden.
Terecht dat je nadere vragen had gesteld en fijn dat Chantal ook er achteraan gaat.
Maar zelf ben ik nu meer dan 4 jaar bezig om het steeds bij Quby onder de aandacht te brengen.
Ze zijn dan ook echt wel op de hoogte.

Als de wijziging makkelijk zou zijn geweest, zou het vermoedelijk al veel eerder gemodificeerd zijn.

Ik voorspel je dat dit issue voorlopig niet wordt opgelost.

Reageer