vraag

kWh-module opnieuw aansluiten

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Ik heb zon-op-toon, met een kwh-module uiteraard, echter moest deze module verplaatst worden door mij vanwege uitbreiden met een kookgroep en het stekkertje van de kWh-module kwam voor een groep te zitten.
Nu was mijn domme fout niet op te letten hoe deze was aangesloten met de (bruin/blauw) bedrading en ook niet even een schets gemaakt. Dom.
Om deze klakkeloos maar weer aan te sluiten durf ik echter niet en doe een beroep op jullie die dat voor mij zou kunnen tekenen of uitleggen.
Dit om ramp te voorkomen, please?

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +2

Even een plaatje uit de manual van de Inepro pro1-s gehaald.

- De blauw (Neutraal) op 4 en 6 aansluiten
- 20 en 21 gebruik je niet
- 23 en 24 ook niet
- op 1 komt de zwarte (of bruine) draad richting je zonnepanelen
- op 3 komt de zwarte (of bruine) draad richting je hoofdschakelaar
Badge +1
Ha, bedankt! Hiermee kan ik aan de slag. Morgen kan ik dit eindelijk weer af monteren.
Badge +1
Vreemd! Alles correct aangesloten zoals het schema en beschrijving van thehognl het aangaf, rode ledje in de kWhmeter knippert.

Maar de Toon display geeft geen krimp, er staat een foutmelding C17 bij.

Ik heb de sensor van Toon niet losgehaald voordien, oogje zit exact voor de led, kabeltje nagedrukt, en de meetmodule uit en weer in het stopcontact, alles zit correct, maar niets helpt.
Ook de tegel van zon blijft op nul, wat doe ik nu nog fout?
Badge +1
Excuus!!! Was een beetje voorbarig, de meetmodule iets langer uit het stopcontact gelaten en een blauw ledje in de sensor sprong aan van herkenning blijkbaar en het werkt als vanouds!!
Dank aan thehognl!!!
Reputatie 6
Badge
@macabre

Fijn dat het zo verholpen is!

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
Goed om te horen dat het weer werkt!
Badge +1
Nu duikt er weer een klein probleempje op; ik moet nu regelmatig een paar keer per dag de sensor aandrukken en positioneren en daarna de meetmodule/adapter even uit het stopcontact halen voor het opnieuw pairen voor herkenning. Dan pas wordt op de app en Toon de metingen weer doorgegeven.
Lijkt er op dat door het gewicht van de kabel dat de sensor scheef wordt getrokken en de kleefstrip los gaat zitten.
Om gelijk met tape alles te gaan beplakken lijkt mij wat te.
Meer mensen die dit hebben? En wat kan ik hier normaal gesproken om dit verhelpen? 🤔
Hoi @macabre

Dan kan je bij Eneco dus hier (gratis) een nieuwe fixatie sticker aanvragen. 😏
Bij mij zit het inmiddels 4 jaar; het kleine jackkabeltje heeft de sensorhouder nog nooit omlaag getrokken. 😎
Wellicht dat iets ontvetten een betere hechting geeft.....😏
Reputatie 6
Badge
@Macabre

Dat is minder! Heb je het net allemaal weer werkend gekregen, verschuift de sensor zo nu en dan van zijn plek 😩. Staat er teveel spanning op de sensorkabel? Ik stuur je hoe dan ook nieuwe bevestigingsmateriaal toe, zodat je de sensor weer stevig kunt bevestigen.

Groet, Urgel
Badge +1
@Urgel , dat is mooi, ik ga intussen de kabel, die er nu als een prop onder hangt, door een klein stukje 5/8 buis voeren zodat het gewicht verminderd wordt. Kan zelf ook nog een nieuw kabeltje fabrieken, want ik hoef maar 15cm. te overbruggen van sensor naar de meetmodule/adapter.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen