kan ik slimme meters "uitlezen" zonder Toon? | Eneco Community
beantwoord

kan ik slimme meters "uitlezen" zonder Toon?

Ik heb reeds sinds 2012 Toon aan de muur hangen. Niet ontevreden, voornamelijk makkelijk om op afstand als thermostaat te gebruiken.

Echter ik wil nu overstappen op een Honeywell EvoHome zone-regelingssysteem.
Kan/Moet ik de Toon er naast blijven gebruiken als informatie voorziening betreffende de slimme meters?

Daarnaast zijn er in September zonnepanelen geinstalleerd, echter nog geen Zon op Toon aangevraagd.
Wat adviseren jullie?
icon

Beste antwoord door Brandje 15 januari 2019, 16:07

Goede keuze hoor die EvoHome!!👍👍
Kan heen Toon®️ tegenop. 😢

Ik zeg altijd: gewoon de Toon®️ zonder verbinding met je CV, dus wel met de CVmodule ivm de stroom voorziening, in de meterkast hangen en je kan doorgaan met monitoren van je verbruik 😏
Simpel zat!

Als je de uitbreiding er voor over hebt, kan je uiteraard Zon op Toon®️ nemen.
Wellicht dat het dan beter is Toon®️ op een wat toegankelijker plaats in je huiskamer te zetten.
Maar die keuze ligt bij jou.
Het voordeel is wel dat je alles, dus verbruik; eigen verbruik eigen opwek; opwek zelf en teruglevering op 1 apparaat direct toegankelijk hebt.

Bekijk origineel

5 Reacties

Goede keuze hoor die EvoHome!!👍👍
Kan heen Toon®️ tegenop. 😢

Ik zeg altijd: gewoon de Toon®️ zonder verbinding met je CV, dus wel met de CVmodule ivm de stroom voorziening, in de meterkast hangen en je kan doorgaan met monitoren van je verbruik 😏
Simpel zat!

Als je de uitbreiding er voor over hebt, kan je uiteraard Zon op Toon®️ nemen.
Wellicht dat het dan beter is Toon®️ op een wat toegankelijker plaats in je huiskamer te zetten.
Maar die keuze ligt bij jou.
Het voordeel is wel dat je alles, dus verbruik; eigen verbruik eigen opwek; opwek zelf en teruglevering op 1 apparaat direct toegankelijk hebt.
Dank je wel voor t antwoord.
Toon heeft 12 of 24 volt nodig?

en dan wel “Zon op Toon” activeren?
(+199,95€ voor kWh meter bijbetalen voor 3-fase aansluiting)

dat is een dure hobby om alles inzichtelijk te houden.
Nog maar eens een nachtje over slapen 😉
Toon®️ heeft 24 volt nodig die komt van de CV module af. Die sluit je gewoon eenzijdig aan.
Suc6 met je keuze, maar idd de prijs voor 3 fase is toch weer ff een stapje verder.
Maar afgezet tegen de aanschaf PV valt dat toch weer mee?
Je krijgt wel een complete overzichtelijke manier van monitoren.

Trouwrns je vraag was uitlezen zonder Toon®️.
Ook dat kan uiteraard. Google en je komt legio methodes tegen. Die kosten geld; terwijl je een Toon®️ nu al hebt.
Dus de keuze lijkt mij simpel.
@Brandje, dank je wel. Ik heb er een nacht over geslapen.
Maar met een 2-jarige naast me, ben ik nog niet tot een beslissing gekomen.

iig bedankt voor hulp en tips.
Ik ga ook sws nog even bij bekenden navraag doen over de Zon op Toon en over het Honeywell EvoHome system. De wensenlijst is groot, maar moet allemaal "passen" natuurlijk
Je hebt gelijk; rustig laten bezinken; andere info ook inwinnen en dan goed geïnformeerd je beslissing afwegen en uiteindelijk nemen.👌
Goede werkwijze!😎

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen