Hoog verbruik 's nachts op zelfde tijdstippen | Eneco Community
vraag

Hoog verbruik 's nachts op zelfde tijdstippen

Hoi,

Voor mijn schoonvader ben ik aan het uitzoeken waarom zijn stroomverbruik zo hoog is. Op zijn Toon zie ik wat vreemde dingen die ik maar niet kan verklaren.

Iedere nacht zie ik drie periodes van hoger verbruik. Dit verbruik is iedere nacht even hoog en op hetzelfde tijdstip en is zelfs hoger dan het gebruik gedurende de dag (op de late middag en vroege avond na wanneer er op een elektrische kookplaat wordt gekookt). Het gaat om een verbruik van rond de 700 watt. Altijd tussen 2 en half 5, dan een uurtje niks, dan weer drie kortere periodes van hoog verbruik.

Ik heb afbeeldingen bijgevoegd van het verbruik. Zoals aangegeven ziet iedere nacht er zo uit. Altijd verbruik van rond de 700 watt vanaf 2 uur tot 9 uur met 3 keer een dal waarbij het verbruik terugvalt.

De gebruikelijke boosdoeners zoals koelkasten, diepvriezen etc kunnen het niet zijn. Waarom zou immers het verbruik er dan iedere nacht exact hetzelfde uitzien.

Ik heb met een meter al het verbruik van alle apparaten gecontroleerd en dingen zoals boiler en thermostaat aangepast maar dit heeft allemaal geen effect. Het pand is oud en al diverse keren opgesplitst, maar zelfs als het slechte of verkeerde bedrading zou zijn dan zou ik nog niet weten wat met zo'n regelmatig patroon iedere nacht zo'n 700 watt aan stroom trekt.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groeten,

Bastiaan

.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Is het misschien een electrische warmwaterboiler?
Hoi Bastiaan,

Wat bedoel je met boiler en thermostaat aangepast?
Lagere stand gezet?
Is dit soms een (huur)boiler die alleen op de daluren in bedrijf is?
Eigenlijk zou je deze boiler echt moeten uitsluiten en een nachtje de stroom/groep eraf moeten halen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen