Hoog verbruik | Eneco Community
beantwoord

Hoog verbruik

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Sinds een maand of 3 hebben wij Toon in ons nieuwe huis. Nu valt mij op dat we erg veel gebruiken met z'n 2e, namelijk 9-12 kWh per dag. Ook als we op vakantie zijn gebruiken wij minimaal 3 kWh per dag. Hoe kan dit?

Ter info
- We hebben allemaal nieuwe apparaten A+++
- tussenwoning
- verwarming heeft nog niet aangestaan
icon

Beste antwoord door picardo 19 juni 2017, 19:20

Wij gebruiken ongeveer hetzelfde per dag ...

Kan van alles zijn.
Hoeveel apparaten staan er standby ?

Kan zoal zijn :

Router
tv
tvkastje
audio video apparatuur
keuken apparatuur
cv
oplaadstekkers in het stopcontact
Als je vloerverwarming hebt de pomp die dag en nacht draait .

Je zou alles na kunnen gaan wat in het stopcontact zit. Sluipverbruik kan snel oplopen ..

Bij ons blijven routers , nas en tv ontvangers standby staan.

Bekijk origineel

104 Reacties

Badge +5
mAiden wrote:

Afgelopen nacht was het sluipverbruik hier 20Watt.. Dan vraag je af wat ik aan heb?

Koelkast slaat 1x in 4uur aan.
Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Dat was het! :D

'snachts heb ik een pyamajasje aan ???
Dat bleek anders wel omdat je klakkeloos zei: doe maar!
Eerst een service berekening laten doen en dan weet je of het zinvol bij je is.
Zonde om op de jaarnota te ontdekken dat je meer betaald voor je stroom dan nodig is.
Brandje wrote:

Dat bleek anders wel omdat je klakkeloos zei: doe maar!
Eerst een service berekening laten doen en dan weet je of het zinvol bij je is.
Zonde om op de jaarnota te ontdekken dat je meer betaald voor je stroom dan nodig is.

O. Oké, ja ja dan moet ik nog even wachten op de jaarnota
Reputatie 4
Badge +4
@Rvdw19,

Aangezien je slimme meters hebt, kunnen wij precies zien wat je verbruikt. 🙂 Uit de standen blijkt dat je de afgelopen maanden meer dan 40% op het nachttelwerk hebt verbruikt. Het is in dit geval voordeliger om van dubbeltarief gebruik te maken. Wil je dat we dit voor je aanpassen?
Reputatie 7
Badge +4
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! We raden nog steeds een dubbeltarief aan, dus dit heb ik je voor laten aanpassen. ;-)

Groet, Denise
Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!
Reputatie 7
Badge +8
Rvdw19 wrote:

Brandje wrote:

Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!

Al gedaan einde van de middag. Helaas geen effect. Wat is nog een optie? :P

Morgen even appen met Eneco. Kan zijn dat het naar volgende week getild word. Administratief moet er het een en ander geregeld worden.
Exact! Back-Office regelt dat.
En aangezien Denise dat al in werking heeft gesteld, zoals ze zei, dan komt het volgende week vast goed.
Reputatie 7
Badge +6
@Rvdw19

Denise heeft vrijdag het verzoek gedaan om alles om te zetten naar dubbel tarief, vandaag is dat administratief verwerkt. Later op de dag zie je deze wijziging in Toon. Het kan zijn dat je Toon even opnieuw moet opstarten hiervoor.
Reputatie 7
Badge +8
Monique wrote:

Sluipverbruik 65 watt is toch niet veel per dag. En gewoon verbruik tussen de 2 en 3 kWh per dag.

Neehoor is niet veel. Het is ook een kwestie van belans vinden tussen comfort en besparen..

Ik zet bijvoorbeeld mij routers en modem absoluut niet uit. Andere weer wel.
Dat is mooi gesproken: "balans vinden tussen comfort en besparen"

Zo redeneer ik ook Ricardo!
Dus NAS, router, modem, switches gaan echt niet uit.......
Ik heb niet voor niets camera's genomen.
Badge
Sorry voor de late reactie..

Wij hebben koelkast, vriezer, gaskookplaat en cooker die niet uit kunnen worden gezet.

Verder een wasmachine en een droger, 2 tv's, 2x ps4, een computer en verder geen elektronica of verlichting veel aan. Wel hebben we vloerverwarming.

Vandaag helemaal niet thuis geweest en 4kwh verbruikt.

Waar kan ik mijn sluipverbruik terug vinden? En hoe zet ik alles wat stand-by kan uit?

Bedankt!
mAiden wrote:

Qooker kan op een slimme stekker (Wel even naar de wattage kijken.) zodat je deze uit kan doen snachts, of laten schakelen door Triggi.

Of zet er een ouwewetse schakelklok tussen die hem snachts uitzet. Zo bespaar je toch weer iets.

Sterker nog; ze werken allebei dus zet die slimme stekker via Triggi en laat de cooker alleen in bedrijf komen als je thuis bent.
Reputatie 5
Badge +4
Bij mij staat die ook nog flink opgeschroeft dat maand bedrag. Je krijgt er net zoveel rente als bij een bank ?. Dus op zich wel lekker als je ieder jaar weer wat (be) gespaard heb (en dus terug mag krijgen) ?

Zekers nu we toon hebben is iedereeen hier in huis wel bewuster geworden qua verbruik. Zelf sde kids kijken er geregeld op.
Badge
Van vandaag en een andere willekeurige keer
Hoi Jaco,

Je laagste stroomverbruik is dus 128 Watt in de nacht.
Dat is dus je echte sluipverbruik. Niets om schokkend te vinden.
Anderen vinden dat wellicht hoog, maar alles heeft een prijs en de balans vinden tussen besparen en toch nog voldoende comfort, dat is de kunst.
Rond 4 uur is er wel een sterke toename, gaat dan de cooker weer opwarmen?
Tijd om de cooker misschien op een slimme stekker te zetten.

Overigens heb je nog niet je jaarverbruik genoemd. Die maatstaf is belangrijk, want incidenteel verbruik zegt niets.
Wel makkelijk om sluipverbruik te onderzoeken uiteraard.
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

mAiden wrote:

Afgelopen nacht was het sluipverbruik hier 20Watt.. Dan vraag je af wat ik aan heb?

Koelkast slaat 1x in 4uur aan.
Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Dat was het! :D

'snachts heb ik een pyamajasje aan ???

Ik wist het.. Ik zag me zin staan, had nog zoiets van, ik moet hem aanpassen.... 😛
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

@mAiden, volgens de specificaties verbruikt de Toon bijna 6W. Het is heel netjes een sluipverbruik van 25W, maar het is mij nog niet duidelijk als je mechanische ventilatie hebt. Ik zoek namelijk een zuiniger ventilator, wij horen toch niks meer over de warmtewinner...

Goed idee, de router op een slimmestekker en een tijdschakelaar op de deurbel.👍🏼

Sorry Berny.
Ik heb geen mechanische ventilatie..
Tijdschakelaar op de deurbel is eigenlijk gekomen, omdat mij dochters om 19uur naar bed gaan, en hun anders wakker kunnen worden van de bel..
Reputatie 7
Badge +8
Misschien dat @Danielle wat voor je kan betekenen inzake deze kwestie? Die zal vast vanzelf reageren, zodra ze jou reactie ziet.. Ik heb haar voor de zekerheid getagd, hier krijg ze een melding van dan..
Rvdw19 wrote:

Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb hier een probleem voor mijzelf, ik heb dit niet normaal tarief, laag tarief, hierbij mijn Toon grafiek. En ik vaag mij nu af hoe en wat,

Heb jij dan met Eneco dubbel tarief afgesproken?[/quote]

Ik moet er wel even bijzeggen, als ik inlogt op mijn Eneco .nl dat ik dan wel dubbel en normaal tarief hebt, en staan dan ook gewoon grafieken, maar dan wil ik het ook wel op de Toon uiteraard!![/quote]

Oh dan staat je Toon verkeerd ingesteld.
Dan is het even afwachten tot een moderator reageert.
Ik ik wacht af! Tot een moderator me kan helpen.
Oké. Dank voor u bericht, dan had inderdaad ook gekund. Nu wacht ik wel af tot morgen -:)
picardo wrote:

De meeste vloerverwarmingspompen hebben meedere snelheden . Mijn pomp gebruik in de laagste snelheid 30 watt en de hoogste 60 watt continu . Maar die is al wat ouder ..
Zomers zou hij in de laagste snelheid kunnen omdat hij toch niet hoeft te verwarmen.

Waarom kan jouw pomp s'winters niet op lage snelheid? Wordt hij dan zo warm op hoge snelheid dat jij hem als verwarmer gebruikt? 🤔
Hoi Pedro,

Ja mooi is dat hè?
Er zijn nog steeds velen die de pomp snelheid op te hoog hebben staan.
Die jagen te snel het warme water er door, terwijl als het langzamer gaat er meer warmte afgegeven kan worden.
Daar hebben wij al eerder over gediscussieerd. ?
Precies @Brandje, meer warmte afgegeven kan worden aan de omgeving, en meer warmte opgenomen kan worden in de ketel of platenwisselaar.
Het wordt niet sneller verwarmd door het water seneller rond te pompen, het werkt juist andersom. Behalve als de pomp 3 verdiepingen lager is dan de vloerverwarming of installatie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen