Hoog verbruik | Eneco Community
beantwoord

Hoog verbruik


Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Sinds een maand of 3 hebben wij Toon in ons nieuwe huis. Nu valt mij op dat we erg veel gebruiken met z'n 2e, namelijk 9-12 kWh per dag. Ook als we op vakantie zijn gebruiken wij minimaal 3 kWh per dag. Hoe kan dit?

Ter info
- We hebben allemaal nieuwe apparaten A+++
- tussenwoning
- verwarming heeft nog niet aangestaan
icon

Beste antwoord door picardo 19 juni 2017, 19:20

Wij gebruiken ongeveer hetzelfde per dag ...

Kan van alles zijn.
Hoeveel apparaten staan er standby ?

Kan zoal zijn :

Router
tv
tvkastje
audio video apparatuur
keuken apparatuur
cv
oplaadstekkers in het stopcontact
Als je vloerverwarming hebt de pomp die dag en nacht draait .

Je zou alles na kunnen gaan wat in het stopcontact zit. Sluipverbruik kan snel oplopen ..

Bij ons blijven routers , nas en tv ontvangers standby staan.
Bekijk origineel

104 Reacties

Ja het is geregeld, ik hoefde Toon niet te resetten. Top!
@Rvdw19

Denise heeft vrijdag het verzoek gedaan om alles om te zetten naar dubbel tarief, vandaag is dat administratief verwerkt. Later op de dag zie je deze wijziging in Toon. Het kan zijn dat je Toon even opnieuw moet opstarten hiervoor.


Oké dat is mooi. Dan ga ik dat later even checken dan. Dank voor u bericht! 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Rvdw19

Denise heeft vrijdag het verzoek gedaan om alles om te zetten naar dubbel tarief, vandaag is dat administratief verwerkt. Later op de dag zie je deze wijziging in Toon. Het kan zijn dat je Toon even opnieuw moet opstarten hiervoor.
Goedendag. 2 tarieven is er nog steeds niet. Nu het maandag, dus ik wil vragen aan een moderator bijv. @Denise om hoe het er nu voor staat.
Exact! Back-Office regelt dat.
En aangezien Denise dat al in werking heeft gesteld, zoals ze zei, dan komt het volgende week vast goed.


Dan maar afwachten inderdaad 🙂
Exact! Back-Office regelt dat.
En aangezien Denise dat al in werking heeft gesteld, zoals ze zei, dan komt het volgende week vast goed.
Reputatie 7
Badge +8
Ja maar dat was vermoedelijk geen weekend. Daar zit de crux.

Klopt, daarom ook dat ik zei dat het kon dat het over volgende week word getild.
Afdeling administratie moet dubbeltarief in orde maken.
Ik schat in dat dat zinloos is, omdat op de server instellingen gewijzigd moeten worden. Dat kan men bij WhatsApp niet.

Oké dan wacht ik op een moderator. @Denise
Ja maar dat was vermoedelijk geen weekend. Daar zit de crux.
Reputatie 7
Badge +8
Ik schat in dat dat zinloos is, omdat op de server instellingen gewijzigd moeten worden. Dat kan men bij WhatsApp niet.

Danielle heeft dat toen bij mij ook via WhatsApp geregeld Ton.. ;)
Dat was best wel een heel spektakel, werden toen fouten op fouten gemaakt hahaha.
Ik schat in dat dat zinloos is, omdat op de server instellingen gewijzigd moeten worden. Dat kan men bij WhatsApp niet.
Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!

Al gedaan einde van de middag. Helaas geen effect. Wat is nog een optie? :P


Morgen even appen met Eneco. Kan zijn dat het naar volgende week getild word. Administratief moet er het een en ander geregeld worden.


Oké. Bedankt ga ik dan even doen!
Reputatie 7
Badge +8
Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!

Al gedaan einde van de middag. Helaas geen effect. Wat is nog een optie? :P


Morgen even appen met Eneco. Kan zijn dat het naar volgende week getild word. Administratief moet er het een en ander geregeld worden.
Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!

Al gedaan einde van de middag. Helaas geen effect. Wat is nog een optie? 😛
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! We raden nog steeds een dubbeltarief aan, dus dit heb ik je voor laten aanpassen. ;-)

Groet, Denise


Ik zie nog niks bij toon staan, klopt dat. En over in het andere topic, dat van maandtarief, staat er ook nog niet op. Moet ik toon een harde reset geven?
Geef Toon voor de zekerheid een harde reset!
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! We raden nog steeds een dubbeltarief aan, dus dit heb ik je voor laten aanpassen. ;-)

Groet, Denise


Geen probleem, oke dus nu moet ik het bij mijn toon verbruik zien?
Reputatie 7
Badge +4
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! We raden nog steeds een dubbeltarief aan, dus dit heb ik je voor laten aanpassen. ;-)

Groet, Denise
Ik reageer maar weer even op mijzelf, @Eva ik had verwacht nadat u op mij had gereageerd, Over dat u had gezien dat ik beter dubbel tarief kan nemen, als dat nog steeds beter is, wil ik dat nu.

A.U.B 🙂
Een jaarnota is nu daarvoor nu niet van belang.
Een moderator kan via de standen een service berekening/bepaling doen zoals ik je eerder al vertelde.


Ja oké dan. Maar aangezien dit zo weer anders kan zijn. Maar goed, het zal wel goed zijn.
Een jaarnota is nu daarvoor nu niet van belang.
Een moderator kan via de standen een service berekening/bepaling doen zoals ik je eerder al vertelde.
@Rvdw19,

Aangezien je slimme meters hebt, kunnen wij precies zien wat je verbruikt. 🙂 Uit de standen blijkt dat je de afgelopen meer dan 40% op het nachttelwerk hebt verbruikt. Het is in dit geval voordeliger om van dubbeltarief gebruik te maken. Wil je dat we dit voor je aanpassen?


Weet u dat wel heel zeker. Ik ben pas in het eerste jaar en hebt nog geen jaarnota ontvangen? Zo ja, dan zou ik A.U.B een feedback terug willen, en dan wil ik dat beslissen. 😉
Reputatie 4
Badge +4
@Rvdw19,

Aangezien je slimme meters hebt, kunnen wij precies zien wat je verbruikt. 🙂 Uit de standen blijkt dat je de afgelopen maanden meer dan 40% op het nachttelwerk hebt verbruikt. Het is in dit geval voordeliger om van dubbeltarief gebruik te maken. Wil je dat we dit voor je aanpassen?
Dat bleek anders wel omdat je klakkeloos zei: doe maar!
Eerst een service berekening laten doen en dan weet je of het zinvol bij je is.
Zonde om op de jaarnota te ontdekken dat je meer betaald voor je stroom dan nodig is.


O. Oké, ja ja dan moet ik nog even wachten op de jaarnota
Dat bleek anders wel omdat je klakkeloos zei: doe maar!
Eerst een service berekening laten doen en dan weet je of het zinvol bij je is.
Zonde om op de jaarnota te ontdekken dat je meer betaald voor je stroom dan nodig is.

Reageer