Hoog verbruik | Eneco Community
beantwoord

Hoog verbruik

Toon eerste bericht

104 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
1 van de moderators kan eventueel wel dubbel-tarief regelen voor je..
1 van de moderators kan eventueel wel dubbel-tarief regelen voor je..

Oke dan wacht ik op antwoord van een van de moderators 😉 dank!
Ik schat in dat het sluipverbruik hoog is.
Kijk eens op Toon wat is het sluipverbruik daar?

Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb hier een probleem voor mijzelf, ik heb dit niet normaal tarief, laag tarief, hierbij mijn Toon grafiek. En ik vaag mij nu af hoe en wat,

Heb jij dan met Eneco dubbel tarief afgesproken?

Ik moet er wel even bijzeggen, als ik inlogt op mijn Eneco .nl dat ik dan wel dubbel en normaal tarief hebt, en staan dan ook gewoon grafieken, maar dan wil ik het ook wel op de Toon uiteraard!!
Reputatie 7
Badge +8
Misschien dat @Danielle wat voor je kan betekenen inzake deze kwestie? Die zal vast vanzelf reageren, zodra ze jou reactie ziet.. Ik heb haar voor de zekerheid getagd, hier krijg ze een melding van dan..
Moet je dan niet eerst voor je zelf bepalen of het wel voordelig voor je is?
De vuistregel is dat 40% van je totaal verbruik in het laagtarief verbruikt moet worden.
Misschien dat @Danielle wat voor je kan betekenen inzake deze kwestie? Die zal vast vanzelf reageren, zodra ze jou reactie ziet.. Ik heb haar voor de zekerheid getagd, hier krijg ze een melding van dan..

Dank u wel, ik wacht dan even af.

Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb hier een probleem voor mijzelf, ik heb dit niet normaal tarief, laag tarief, hierbij mijn Toon grafiek. En ik vaag mij nu af hoe en wat,

Heb jij dan met Eneco dubbel tarief afgesproken?[/quote]

Ik moet er wel even bijzeggen, als ik inlogt op mijn Eneco .nl dat ik dan wel dubbel en normaal tarief hebt, en staan dan ook gewoon grafieken, maar dan wil ik het ook wel op de Toon uiteraard!![/quote]

Oh dan staat je Toon verkeerd ingesteld.
Dan is het even afwachten tot een moderator reageert.
Ik ik wacht af! Tot een moderator me kan helpen.
Jammer dat ik niet meer geholpen ben vandaag, iets wat toch wel belangrijk kan zijn, en of het wel en niet klopt!
Morgen zal een moderator ongetwijfeld een reactie geven.
Je kan ook zelf bellen naar Toon team:

Oké. Dank voor u bericht, dan had inderdaad ook gekund. Nu wacht ik wel af tot morgen -:)
De meeste vloerverwarmingspompen hebben meedere snelheden . Mijn pomp gebruik in de laagste snelheid 30 watt en de hoogste 60 watt continu . Maar die is al wat ouder ..
Zomers zou hij in de laagste snelheid kunnen omdat hij toch niet hoeft te verwarmen.

Waarom kan jouw pomp s'winters niet op lage snelheid? Wordt hij dan zo warm op hoge snelheid dat jij hem als verwarmer gebruikt? 🤔
Hoi Pedro,

Ja mooi is dat hè?
Er zijn nog steeds velen die de pomp snelheid op te hoog hebben staan.
Die jagen te snel het warme water er door, terwijl als het langzamer gaat er meer warmte afgegeven kan worden.
Daar hebben wij al eerder over gediscussieerd. ?
Precies @Brandje, meer warmte afgegeven kan worden aan de omgeving, en meer warmte opgenomen kan worden in de ketel of platenwisselaar.
Het wordt niet sneller verwarmd door het water seneller rond te pompen, het werkt juist andersom. Behalve als de pomp 3 verdiepingen lager is dan de vloerverwarming of installatie.
Reputatie 7
Badge +4
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! Ik zie dat je bij ons een enkeltarief hebt. Wil je dit liever aangepast hebben naar een dubbel tarief?
Dan snap ik niet dat @rvdw bij Mijn Eneco wel dubbel tarief ziet.......

Ja heel vaag hè. Het staat er toch echt bij mijn Eneco.nl
@Rvdw19

Excuses voor de late reactie! Ik zie dat je bij ons een enkeltarief hebt. Wil je dit liever aangepast hebben naar een dubbel tarief?

Geen probleem.
Ja doe maar. Als ik het toch al heb. Mag het ook wel op de Toon . A.U.B

Nou daar zou ik dan toch wel een screendump van willen zien.....

Nou daar zou ik dan toch wel een screendump van willen zien.....
Dat komt omdat je slimme meter dubbele telwerken heeft.
Dus bij enkel tarief telt Eneco de standen samen en bij dubbel tarief wordt de standen apart afgerekend.

Pas op De site Mijn Eneco bij producten kan je zien hoe de verdeling echt is.
Dus bij enkel tarief telt Eneco de standen samen en bij dubbel tarief wordt de standen apart afgerekend.

Dan wil ik graag dubbele tarieven!
Dus daar waarbij ik net op doelde zie je dit:

Zie je de verschillende prijzen?
Reputatie 7
Badge +8

Dan wil ik graag dubbele tarieven!

Dubbeltarief is alleen aantrekkelijk als je 40% op nachttarief doet..

Daarbij.. Ik heb enkel tarief, maar zie ook gewoon hoog en laagtarief.. Of je nou slimme meters heb, of domme meters.

Telwerk 1 en 2 lopen altijd.. Deze worden namelijk omgezet door je netbeheerder.
Dus daar waarbij ik net op doelde zie je dit:

Zie je de verschillende prijzen?

Oh ja. Nee dat heb ik niet dan. Bedankt is dat opgelost dat ik het niet hebt. Is het verstandig om het wel te nemen?

Reageer