Hoog verbruik | Eneco Community
beantwoord

Hoog verbruik

Toon eerste bericht

104 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
@mAiden

Gelukkig hebben we geen droger meer en inderdaad zit het meeste wel op aparte groepen, maar ja zij kan er wat door heen jagen.
Reputatie 7
Badge +8
Masterbas wrote:

@mAiden

Gelukkig hebben we geen droger meer en inderdaad zit het meeste wel op aparte groepen, maar ja zij kan er wat door heen jagen.

Hahaha, daar zijn het vrouwen voor hé.
De mijne kan er ook wel wat van hoor, maar heb dat enigszins goed gespeeld, door me termijnbedrag te verhogen, zo ziet ik het duimpje en de besparing op Toon (plus einde van de rit flink som geld terug), vrouwlief kan doen en laten wat ze gewoon wilt..
Reputatie 5
Badge +4
Bij mij staat die ook nog flink opgeschroeft dat maand bedrag. Je krijgt er net zoveel rente als bij een bank ?. Dus op zich wel lekker als je ieder jaar weer wat (be) gespaard heb (en dus terug mag krijgen) ?

Zekers nu we toon hebben is iedereeen hier in huis wel bewuster geworden qua verbruik. Zelf sde kids kijken er geregeld op.
Badge
Van vandaag en een andere willekeurige keer
Hoi Jaco,

Je laagste stroomverbruik is dus 128 Watt in de nacht.
Dat is dus je echte sluipverbruik. Niets om schokkend te vinden.
Anderen vinden dat wellicht hoog, maar alles heeft een prijs en de balans vinden tussen besparen en toch nog voldoende comfort, dat is de kunst.
Rond 4 uur is er wel een sterke toename, gaat dan de cooker weer opwarmen?
Tijd om de cooker misschien op een slimme stekker te zetten.

Overigens heb je nog niet je jaarverbruik genoemd. Die maatstaf is belangrijk, want incidenteel verbruik zegt niets.
Wel makkelijk om sluipverbruik te onderzoeken uiteraard.
Badge
Hoi! Helemaal goed. Bedankt. We hebben pas sinds 3 maanden een toon dus een jaaroverzicht moeten we nog even op wachten. Mocht die nu schokkend zijn kom ik er op terug.
Reputatie 6
Of 128 W continu hoog of laag is, is een kwestie van smaak. 't Is wel handig om je te realiseren dat dat continu opgenomen vermogen je 0.128*24*365 = 1121 kWh energieverbruik per jaar kost.
Jaco0tje wrote:

Hoi! Helemaal goed. Bedankt. We hebben pas sinds 3 maanden een toon dus een jaaroverzicht moeten we nog even op wachten. Mocht die nu schokkend zijn kom ik er op terug.

Hoi Jaco,

Ik weet niet of je nu in je nieuwe huis je status qua verbruik op Toon veel gebruikt.
Van belang is of je geschatte jaarverbruik goed is bepaald door Eneco. Daar hebben ze moeite mee als je in een nieuwe woning woont en eerder nog geen jaarnota daar hebt gehad.
Je zou daarvoor maandag even aan een moderator kunnen vragen nav je huidige standen even een tussenberekening te maken.
Heb je meer zekerheid of je goed bent ingeschat.
Voorkomt (hoge) nabetaling.
Badge +5
Met ons 2-tjes zitten we in een tussenwoning op 6KWh per dag en een sluipverbruik van 92 Watt.
Alles Led of Hue en geen eco wasjes voor wasmachine of vaatwasser maar automatisch. Minder water en lagere temperatuur leveren een langere wasgang en of dat nou voordeliger is, in ieder geval niet handiger voor ons.
Hier is mijn sluipverbruik gemiddeld 49 Watt op een dagverbruik van 3-4 kWh
Met uitzondering van 3 spots(halogeen) is alles LED

1 persoons huishouden, ruime tussenwoning

Verder staat hier diverse modems, receivers, tv.s ect, ect. altijd aan

@Yobotje ook hier was ik noot op eco. Gebruik ook hier voor het wassen en de vaatwasser een vast programma.
Reputatie 7
Badge +8
Afgelopen nacht was het sluipverbruik hier 20Watt.. Dan vraag je af wat ik aan heb?

Koelkast slaat 1x in 4uur aan.
Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Dat was het! 😃
Badge +5
mAiden wrote:

Afgelopen nacht was het sluipverbruik hier 20Watt.. Dan vraag je af wat ik aan heb?

Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Dat was het! :D

'snachts heb ik een pyamajasje aan ???
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

mAiden wrote:

Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

'snachts heb ik een pyamajasje aan ???

Ik wist het.. Ik zag me zin staan, had nog zoiets van, ik moet hem aanpassen.... 😛
Reputatie 6
Badge +6
mAiden wrote:

Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Ik moet zeggen dat is echt weinig. Mis alleen de vriezer.
Reputatie 7
Badge +8
picardo wrote:

mAiden wrote:

Router 2x.
Glasmodem
Raspberry PI
2x telefoon opladen
2x tablet opladen
wekker

Ik moet zeggen dat is echt weinig. Mis alleen de vriezer.

Heb een Combi.. Koelkast en vriezer in 1.. Is een A +++
@mAiden, en een CV ketel, deurbel, Toon zelf...
Heb je mechanische ventilatie?
Reputatie 4
Badge +1
Wij verbruiken met 3 personen ongeveer 12 kwH per dag. In de nacht verbruiken wij ongeveer 180 watt. Prima, met en termijn bedrag van 117 euro per maand zijn wij dik tevreden.
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

CV-Ketel eet niks als hij standby staat.
Deurbel gaat uit na 19uur (automatisch via een digitale klok)
Toon zelf? Geen idee wat Toon eet.. Elke dag staat mij sluipverbruik tussen de 20Watt en 25Watt..
Badge +5
mAiden wrote:

Berny wrote:

Toon zelf? Geen idee wat Toon eet.. Elke dag staat mij sluipverbruik tussen de 20Watt en 25Watt..

Geen groene stroom ? Voor Toon®️?
Reputatie 7
Badge +8
Yobotje wrote:

mAiden wrote:

Berny wrote:

Geen groene stroom ? Voor Toon®️?

Wel groene stroom voor Toon, maar geen idee wat hij verbruikt.. Vind beetje zonde om daar een slimme stekker op te plaatsen 😛! Mijn broadlink stekker zit op Toon, zodat ik Toon ook op mij werk via 4G een hard reset kan geven.
@mAiden, volgens de specificaties verbruikt de Toon bijna 6W. Het is heel netjes een sluipverbruik van 25W, maar het is mij nog niet duidelijk als je mechanische ventilatie hebt. Ik zoek namelijk een zuiniger ventilator, wij horen toch niks meer over de warmtewinner...

Goed idee, de router op een slimmestekker en een tijdschakelaar op de deurbel.👍🏼
Reputatie 7
Badge +8
Berny wrote:

@mAiden, volgens de specificaties verbruikt de Toon bijna 6W. Het is heel netjes een sluipverbruik van 25W, maar het is mij nog niet duidelijk als je mechanische ventilatie hebt. Ik zoek namelijk een zuiniger ventilator, wij horen toch niks meer over de warmtewinner...

Goed idee, de router op een slimmestekker en een tijdschakelaar op de deurbel.👍🏼

Sorry Berny.
Ik heb geen mechanische ventilatie..
Tijdschakelaar op de deurbel is eigenlijk gekomen, omdat mij dochters om 19uur naar bed gaan, en hun anders wakker kunnen worden van de bel..
Brandje wrote:

Ik schat in dat het sluipverbruik hoog is.
Kijk eens op Toon wat is het sluipverbruik daar?

Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb hier een probleem voor mijzelf, ik heb dit niet normaal tarief, laag tarief, hierbij mijn Toon grafiek. En ik vaag mij nu af hoe en wat,
Rvdw19 wrote:

Brandje wrote:

Sorry dat ik hier op reageer, maar ik heb hier een probleem voor mijzelf, ik heb dit niet normaal tarief, laag tarief, hierbij mijn Toon grafiek. En ik vaag mij nu af hoe en wat,

Heb jij dan met Eneco dubbel tarief afgesproken?
Brandje wrote:

Rvdw19 wrote:

Brandje wrote:

Heb jij dan met Eneco dubbel tarief afgesproken?

Blijkbaar niet dan, maar ik moest mijn vraag hierstellen, dus ik had gehoopt dat iemand van Eneco mij kon helpen, met een oplossing.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen