Sticky

Hanteert Toon het juiste termijnbedrag?

Toon eerste bericht

500 Reacties

Reputatie 2
Hi @xsjlo

Bedankt voor het openzetten van de Externe Toegang.

Ik zie dat de stamgegevens in jouw Toon iets verouderd zijn, waardoor de Toon inderdaad verkeerd advies kan laten zien.

Inmiddels heb ik de meest recente stamgegevens naar jouw Toon toegestuurd. Vanaf de eerst volgende kalendermaand zal Toon weer rekening houden met de juiste bedragen.

Groet,

Joanna
Reputatie 2
Badge
Hoi @Joanna duurt het zo lang voor Toon weer klopt? En wat zijn stam gegevens?
Reputatie 2
@xsjlo

Stamgegevens zijn de gegevens over jouw termijnbedrag, tarieven, ingeschat verbruikt etc, welke in het hoofdsysteem van Eneco opgeslagen zijn. Deze gegevens haalt de Toon elke maand op vanuit dat systeem, zodat deze altijd up to date zijn.

Echter, in jouw Toon zag ik dat deze stamgegevens al een tijdje niet zijn opgehaald. Daarom heb ik deze opnieuw gestuurd. De Toon haalt ze dan weer binnen vanaf de eerst volgende kalendermaand.

Groet,

Joanna
Reputatie 2
Badge
Dus toon klopt nu wel weer? En haalt het vanaf volgende zelf weer goed op begrijp ik @joad2?
Reputatie 2
@xsjlo

Klopt inderdaad 🙂 De Toon zal vanaf december weer over de juiste gegevens beschikken en de juiste adviezen aan jou laten zien.

Groet,

Joanna
Reputatie 2
Badge
Top dank je wel @Joanna. Vond het afgelopen 2 maand al raar dat ik ineens veel meer grbruikte. Klopt dat nu wel of niet?
Badge +1
Goedemiddag, kunt u mijn termijn bedrag pushen naar mijn Toon?

dankuwel
Reputatie 6
Badge
@Dwitkamp

ik zie geen recente aanpassingen van je termijnbedrag. Kan je laten weten naar welk bedrag ik het kan aanpassen voor je ?

Groeten Chantal
Hier klopt het status verbruik ook niet. De data van gas en electra is enige tijd geleden door @Folkert keurig aangepast, maar dat van gas is inmiddels al weer incorrect.

Ps: er loopt welliswaar een lijntje bij cs met nagenoeg hetzelfde probleem op toon dat ook in de eneco app incorrect is. Sterker dat klopt voor geen meter.

Door alle rommelige servers bij eneco die onderling niet met elkaar verbonden zijn gaat het hier elke maand mis.

Hoog tijd voor een compesatie
Reputatie 6
Badge
@mpleizier

Elke maand zal er een nieuwe berekening gemaakt worden door Toon. Hoe kom je tot de ontdekking dat het status verbruik niet correct is?

Groeten Chantal
@ChantalS
Eur 422,00 voor gas 487m3 wat 324m3 moet zijn en ruim 200 euro minder is en 438,00 voor stroom 1022kWh wat 970kWh moet zijn en 300 euro minder is zegt genoeg toch?. Daarnaast zie ik dat teruglevering op jaarbasis niet eens zichtbaar is.

Deze data is ook in de eneco app te zien?.
Reputatie 6
Badge
@mpleizr

Ja dat is inderdaad ook zichtbaar in de Eneco app. Kan je ter verduidelijking een foto toevoegen zodat ik kijken wat er precies op je Toon aangegeven wordt ?
Badge +1
Goedendag. Mijn toegang staat nu al een aantal dagen open. Heeft iemand al kunnen kijken?
Reputatie 5
Badge
@Cookie

Ze hebben de situatie bekeken maar hebben toch nog vragen hierover. Wil je de display opnieuw opstarten? Via Menu > Instellingen > Software > Toon herstarten. Zie je dan verbetering? Stuur anders nogmaals foto's van de grafiek maar dan in kWh. Hetzelfde geldt voor gas.

Ik hoor het graag.

Tina
Badge +1
Hallo Tina,

Ik heb Toon een herstart gegeven, maar er
is geen verandering...
In de bijlage staan foto’s die ik net heb gemaakt.
Reputatie 7
Badge +6
@Coockie

De reden dat de inschatting van je elektra lager is in september is omdat het aandeel elektra in je termijnbedrag lager is geworden. Dit is nu 27,59 euro en dat was voor de jaarnota 39.32 euro, de rest bestaat uit gas en je abonnement voor Toon.
Badge +1
Hallo Folkert,

Dat is het probleem. Mijn termijnbedrag is niet lager geworden...
Reputatie 7
Badge +6
@Coockie

Dat klopt helemaal, het aandeel gas in je termijnbedrag is nu hoger en je aandeel elektra is lager, maar het termijnbedrag is exact gelijk. Wil je dat ik dit aanpas zodat je inschatting gas lager wordt en je inschatting elektra hoger?
Badge +1
Hallo Folkert,

Dus als ik het goed begrijp staat hij idd op €120, maar zijn de onderlinge verhoudingen tussen gas en elektra aangepast. Waarom wordt dit gedaan?

Wat mij betreft mag dit op de verhouding van voor september blijven staan.
Reputatie 7
Badge +6
@Coockie

Dat gebeurt op basis van je verbruik op de jaarnota, ik heb de waardes aangepast, deze zie je op korte termijn op je Toon verschijnen.
Badge +1
Top! Dank je!
Ik heb zojuist mijn termijnbedrag ook zelf aangepast. Zouden jullie dat ook in mijn Toon aan willen passen? Alvast bedankt ??
Reputatie 6
Badge
@Nel Kerssens

Welkom op het forum! Het termijnbedrag is aangepast in Toon.

Groeten Chantal
Hallo

heb in verleden termijn bedrag aangepast kunnen jullie dit aanpassen in de toon

alvast bedankt
Reputatie 5
@r,broek

Welkom op het forum! Ik heb het termijnbedrag in Toon aangepast.

Groet,
Glenn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen