Geen verbruikgegevens meer te zien | Eneco Community
beantwoord

Geen verbruikgegevens meer te zien

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Onze Toon geegft geen actuele gefevens meer weer. Na reset van zowel toon als adapters blijven de standen op een gegeven moment toch weer hangen.

Heb dus zowel de Toon hard gereset als de meteradapters. Het adapters zelfscopnieuw gekoppeld.

Hebben jullie nog tips?
icon

Beste antwoord door ChantalS 27 augustus 2018, 19:11

@iMakkie

Dat is jammer. Ik raad je aan om de meteradapter te verwijderen uit Toon via menu - instellingen - energiemeeting en weer te koppelen. Komt het gas dan nog niet door kan je het beste contact opnemen met je netbeheerder. Dan vermoed ik zeer sterk dat het aan de draadloze verbinding ligt tussen je gas en elektra meter.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Welke softwareversie draai je Toon? Laatst meest recente versie is 4.19.10, deze los deze bug op.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @iMakkie

Welkom op het forum ! Het is natuurlijk niet fijn dat je elke keer een reset dient te doen om het verbruik goed zichtbaar te krijgen. Ik zie dat je de nieuwste software hebt gedownload. Hier zit de oplossing in voor het vastlopen van het verbruik.

Mocht je nu nog problemen hebben dan horen we het graag.

Groeten Chantal
Badge
Helaas doet hij het nog steeds niet. Heb alles weer gereset...geen geluk....
Zet voor morgen via menu/support je externe klantentoegang even op Aan.
Dat kunnen de modd morgen even in je Toon®️ of er iets bijzonders is.
Reputatie 7
Badge +6
@iMakkie

Ik zie dat je nog niet beschikt over 4.19.10 beschikt, deze heb ik aan je toegekend. Hier zit een fix in voor dit issue.
Badge
Wat moet ik nu doen? Ik zie nog steeds geen gasverbruik.
Dus software versie 4.19.10 is nu wel geïnstalleerd?
Doet de stroom weergave het nu wel?
Badge
Ja. Software er nu op, maar nog steeds geen gasverbruik.
Ook niet als je even wat extra gas verbruikt?
Wat hierna dan verdacht is, is de gasmeter zelf; dan dan doel ik op bv een storing.
Reputatie 6
Badge +1
@iMakkie

Dat is jammer. Ik raad je aan om de meteradapter te verwijderen uit Toon via menu - instellingen - energiemeeting en weer te koppelen. Komt het gas dan nog niet door kan je het beste contact opnemen met je netbeheerder. Dan vermoed ik zeer sterk dat het aan de draadloze verbinding ligt tussen je gas en elektra meter.

Groeten Chantal
Badge
Eindelijk na de software update en het verwijderen van de meteradapter en de versterker en het twee keer op ieuw opstarten en het allemaal nog een keer te doen lijkt hij het nu weer te doen. Gelukkig. Ik vind het toch super fijn om het verbruik goed te kunnen zien.
Hopelijk blijvend opgelost. Bedankt voor de hulp.
Kijk dat is weer een mooie terugmelding!
Fijn dat het weer werkt.

Ps;
Begrijp ik dat je een repeater gebruikt?
Badge
Ja dat klopt
Oke, in dit verhaal was dat nieuw namelijk.
Juist als de afstand bv groot is tussen Toon®️ en meterkast kan het nuttig zijn bij een hulpvraag. De repeater dan graag ook even melden.?

Hopelijk heb je nu weer een stabiel systeem!
Thx voor je aanvulling.?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen