beantwoord

Geen inzicht in Gasverbruik

Badge
Ik heb al een paar weken geen inzicht in mijn gasverbruik. Ik heb al meerdere keren de adapter er uit gehaald, gekeken of alles up to date is maar tot op heden kom ik er niet achter.
Mijn stroomverbruik kan ik wel zien.
Wat kan ik nog meer doen? moet ik anders contact opnemen met de klantenservice?

groetjes Rosalie Meijer
icon

Beste antwoord door TinaC 19 november 2018, 11:58

@rosalie.meijer

Volgens het meetregister staat de gasmeter sinds 31 oktober 2018 in storing. Sinds die dag kan de gasmeter niet op afstand afgelezen worden. Dit kan je ook terugzien in Mijn Eneco. Het ligt in dit geval niet aan Toon. Als je vragen hebt over de voortgang van de storing kan je contact opnemen met de netbeheerder, Stedin.

Groet,

Tina

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 4
@rosalie.meijer

Dat is een behoorlijk lange tijd! En zeker nu het kouder begint te worden snap ik des te meer dat je dit toch graag wilt zien.
Goed dat je zelf al aan de slag bent gegaan, ondanks dat het je niet tot het gewenste resultaat heeft geleid. Ik kijk graag met je mee om te zien of duidelijk is waarom jij je gasverbruik niet ziet.
Zou je hiervoor de externe toegang op Toon aan kunnen zetten via Menu > Toon Support > externe toegang AAN

Groet,
Glenn
Reputatie 5
@rosalie.meijer

Volgens het meetregister staat de gasmeter sinds 31 oktober 2018 in storing. Sinds die dag kan de gasmeter niet op afstand afgelezen worden. Dit kan je ook terugzien in Mijn Eneco. Het ligt in dit geval niet aan Toon. Als je vragen hebt over de voortgang van de storing kan je contact opnemen met de netbeheerder, Stedin.

Groet,

Tina
Badge
Hi Glenn, ik heb Externe toegang aangezet zodat jullie mee kunnen kijken.
Ik heb gekeken bij de netbeheer Stedin en daar staat dat er geen storing is.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. groetjes Rosalie
Reputatie 7
Badge +6
@rosalie.meijer

Vanaf 31-10-2018 lezen we geen meterstanden meer uit via Toon maar ook op afstand lukt het niet. Ik stuur je netbeheerder een mail om hiernaar te kijken, dit probleem ligt in dit geval bij Stedin.
Reputatie 7
Badge +7
Waarschijnlijk staat je stroommeter z'n P1 Poort dan in storing.
Reputatie 7
Badge +6
@mAiden

Aangezien elektra wel wordt uitgelezen via de p1 en p4 verbinding, maar gas niet, lijkt het me dat het een ander probleem is dan met de p1 poort. Het staat uit bij Stedin, ik hoop snel een reactie te krijgen.
Reputatie 7
Badge +7
Folkert wrote:

@mAiden

Aangezien elektra wel wordt uitgelezen via de p1 en p4 verbinding, maar gas niet, lijkt het me dat het een ander probleem is dan met de p1 poort. Het staat uit bij Stedin, ik hoop snel een reactie te krijgen.

Bij mij werd laatste wel stroom gelezen maar Gas inderdaad niet. Bleek dat mij P1 Poort toen in storing stond. Hoop dat snel is opgelost voor TS.
Badge
ik zie dat het gasverbruik nu weer te lezen is op Toon dus het is opgelost. dank jullie wel voor jullie hulp. ik zet de externe toegang nu weer uit.
groetjes Rosalie Meijer
Reputatie 5
Badge
@rosalie.meijer

Gelukkig is het probleem opgelost en komt het gasverbruik weer door.

Wil je het me laten weten als je nog vragen hebt?

Fijne avond!

Groet,
Mitchel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen