Gasverbruik | Eneco Community
vraag

Gasverbruik

Ik verwonder mij elke dag in toon dat ik altikd hoger zit in minn dagelijkse gasverbruik. Mijn verbruik is ongeveer 1,5 m3 per dag er wordt dan 2 a 3 keer 5 minuten gedoucht op gas gekookt en de verwarming die in deze tijd even aan slaat om kamertemp van 19 graden naar 20 graden te brengen. Wij hebben een awb thermomaster 2 hr ik zie dat er 2 keer water warm wordt gemaakt ongeveer 53 l/ per uur. Tapwater staat op 60 graden is.niet uit te schakelen dan krijg ik geen warm water meer cv aanvoertemperatuur staat op 70 graden. Wij wonen met zijn 2en in een hoekhuis a 90m2 bouwjaar 1964. Ik vraag mij af of anderen niet douchen of koken etc daar waar ik op toon zie zuinige gebruikers 0,3 m3 op een dag. Ik sta open voor suggesties.

20 Reacties

Hoi DM1,

Hoe is het gesteld met de isolatie van je woning?
Heb je ook geprobeerd de aanvoertemperatuur van je CV lager af te stellen, bv 60 grd om eens te proberen?
Hallo brandje

Hr++ramen kunstof kozijnen energielabel c. Ik kan de aanvoertemperatuur alleen op 85 70 of 55 graden zetten. Ik heb gewone radiatoren in huis.
Oké, dan is er toch redelijk geïsoleerd.
Wat is het bouwjaar van je CV?
Klopt het dat het geen HR uitvoering is?
Is wel een hr bouwjaar is 2001 boekjaar
Reputatie 6
Badge +7
Mag ik vragen wat je gemiddelde verbruik p/j is dan ?
Daar kan ik nog geen antwoord op geven gezien wij hier pas 3 maanden wonen.
Is wel een hr bouwjaar is 2001 boekjaar

Oké, dan is deze CV wel al bijna aan het eind van z’n levensduur.
Denk je nog niet aan vervanging?
Dat zal ongetwijfeld bijdragen aan een hoger rendement van je gasverbruik.
Ja zeker maar is een huurhuis dus de woningbouw laat nog geen nieuwe plaatsen helaas.
Aiii dat is lastig, dan heb je het niet voor het zeggen.
Klopt helaas niet
Reputatie 5
Badge +3
Hallo DM1,

Goed dat je hier op let! Zoals je je verbruik omschrijft, is dat inderdaad best zuinig. Ik snap dat je je dan afvraagt hoe het nog zuiniger kan. Hoe heb je de thermostaat ingesteld 's nachts?
Wil je anders de toegang op Toon aanzetten via Menu > Support, dan kan ik eens meekijken wanneer je het meeste verbruikt.
Hallo kelly danjhewel voor.je.bericht.
'S nachts staat toon op slaapstand 15 graden. Ik ben nu weg maar morgen kan ik de gevraagde optie wel even.aan zetten zodat je er in kan kijken.
Reputatie 7
Badge +4
@DM1

Helemaal goed, dankjewel. Laat je een bericht achter als hij aan staat? Dan kijken we het even na.

Groet, Denise
De toegang tot support is.nu aan dankjewel
Ketel onderhouden, schoonmaken en gasmengsel afstellen, cv waterzijde inregelen, cv pomp op lage snelheid instellen en aanvoertemperatuur op 55.
Volgens mij heeft jouw ketel een boiler, en die moet op temperatuur gehouden worden met de bijbehorende warmte stilstande verliezen.
Goedemorgen toon support staat aan.

@Berny klopt dit doe ik ook behalve aanvoertemp die staat op 70 graden.
Reputatie 7
Badge +4
@DM1

Hij staat helaas uit, kan dat kloppen? Zo ja, zou je hem alsnog aan kunnen zetten?

Groet, Denise
Ik zet hem nu aan? Dankuwel
Reputatie 7
Badge +6
@DM1

Ik heb er naar gekeken voor je en zie geen opvallende zaken. Ook zit je met het gasverbruik tot nu toe iets onder onze verwachting.
Hartsikke mooi bedankt voor het nakijken

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen