vraag

Extra meteradapter voor mijn warmtepomp te gebruiken ?

Badge
Ik heb een kWh meter voor mijn warmtepomp zitten. Deze is uitgevoerd met m-bus. Kan ik deze uitlezen met een extra meteradapter?

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Nee de Toon heeft geen functie om iets anders dan de kWh verbruikt van je woning te meten en de productie van je zonnepanelen te meten.
Theoretisch kan je prima de meteradapter die kWh van je warmtepomp meten maar de Toon zal het niet tonen als 'verbruik warmtepomp' of iets dergelijks.
Badge
Wat is het nut dan van de optie “extra meteradapter toevoegen”
Reputatie 6
Badge +2
Dat heeft meerdere redenen:
- er komt een zwave kWh meter voor zonoptoon
- een tweede meetadapter als bijvoorbeeld je gasmeter niet in de buurt van je electrameter zit
- er komt een meter voor je water
- voor als je je zonoptoon wil meter op een PV verdeler (zolang de zwave kWh meter er nog niet is, is dit ook een optie)

Even theoretisch. De fibaro stekkers kunnen (naast schakelen) ook stroom meten. Jouw warmtepomp zal wel meer stroom trekken dan wat een fibaro stekker mag doen (3000w). Anders had je die er tussen kunnen stoppen. Je zou opzoek moeten naar een zwave 'stekker' die de juiste zwave profielen heeft zodat ie als tussenstekker op de toon aangemeld kan worden en zo het verbruik kan doorgeven.

Heeft je warmtepomp zelf geen stroomverbruik weergave overigens? Die van mij wel namelijk.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen