2e verbruiksmeter naast toon geplaatst | Eneco Community

2e verbruiksmeter naast toon geplaatst

Vanmiddag heb ik wederom een extra stroompunt aangesloten in de meterkast met daarbij ook een extra kWh-meter voor extra uitlezing buiten toon om 🤔

een extra p1 splitter en Voilà het werkt als een speer. Helaas wel een groot stuk opbrengst pv misgelopen, maar ja je moet er wat voor over hebben.

een zeer overzichtelijke app met uitgebreide opties voor uitlezing slimmemeter, pv, ect.

14 Reacties

Ziet er mooi uit Mark.
Ga je nu ook de opwek Zon op Toon vergelijken met je nieuwe configuratie?
Jazeker Ton, dit systeem had ik al liggen bij aanschaf van pv systeem maar heb toen bewust voor zonoptoon gekozen. Nu ik weet dat toon de opbrengst akelig goed weergeeft begon het onlangs toch weer te kriebelen om cedel te plaatsen zeker met de recente app, en moest toch een extra stroompunt plaatsen

Komende maand is het dus 1/1 vergelijken :)

Wat is je doel precies? Ik begrijp niet helemaal waarom je dit hebt ondernomen.
Jazeker Ton, dit systeem had ik al liggen bij aanschaf van pv systeem maar heb toen bewust voor zonoptoon gekozen. Nu ik weet dat toon de opbrengst akelig goed weergeeft begon het onlangs toch weer te kriebelen om cedel te plaatsen zeker met de recente app, en moest toch een extra stroompunt plaatsen

Komende maand is het dus 1/1 vergelijken :)

Leuk hoor Mark!@mpleizren het ziet er gelikt uit.

Ja de opwek via Zon op Toon®️ is zoals ik eerder ook testte, heel accuraat.
Maar met deze nieuwe wijze van jou ben ik toch nieuwsgierig wat daar nu uitkomt.
Had jij overigens in jouw inverter niet de mogelijkheid om via een WiFi module alle data uit te lezen?

Je weet in het verleden zijn er herl wat discussies geweest inzake de gebruikte splitter voor de P1 poort.
De één was geholpen met de meest simpele die bij ook bij telefoons wordt gebruikt en andere zweerde bij die duurde (galvanisch) gescheiden splitter.

Welke heb jij nu gebruikt?
Hoi Ton.

Hoewel het nog te vroeg is om echt duidelijk een conclusie te trekken zijn beide systemen gelijkwaardig in hun werking en data.

De splitter is van iungo waarbij toon de master is en cemm de slave

Wat je ziet is dat er op beide een lichte afwijking in data is van enkele watts maar het totaal klopt altijd tov levering/teruglevering.

Wat betreft pv opbrengst zie je duidelijk de gevoelligheid van de kWh meters. Die van toon is een fractie minder dan de goedkopere van cemm. Waar toon begind/stopt met leveren bij de minimale belasting omvormer zie je bij cemm nog steeds levering wat ook logische is daar de omvormer ook gevoed wordt door zon

Cemm gaat daarnaast verder dan toon. Door de vele extra menu opties kun je tot in detail alles bekijken en niet onbelangrijk downloaden. Je hebt daarin 3 mogelijkheden.

Data toon gaat daarin nu iets verder, masr veel rommeliger.

Verder heb ik zeker de mogelijkheid om de data van de omvormer vanuit een app te bekijken en te pushen naar een derde partij echter werkt mijn omvormer met twee telwerken die onderling verschilken en het 1e en laatste uur niet meeneemt waardoor er een verschil van 04 en dat is me net iets te veel

Hoi Mark,

Ja die mooie splitter bedoelde ik.
Dan ga ik daar ook voor. Thx voor de foto en aanvullende info inzake master en slave.👌

Downloaden op detail doe ik altijd via mijn inverter; voordeel daar is dat steeds vanaf het begin alle mogelijke data aanwezig is.

Downloaden via Toon®️ is idd minder overzichtelijker, maar het begin is er, wie weet wat daar in de toekomst nog verder mogelijk is.

De realtime weergave opwek en grafieken gebruik ik altijd via Zon op Toon®️ en uiteraard via de App’s

Leuk om jouw eerste bevindingen te lezen.
Op naar eind juni!

Fijne zondag Mark!
Eveneens een fijne zondag Ton. Ben benieuwd wasr je de splitter voor gaat gebruiken
Eveneens een fijne zondag Ton. Ben benieuwd wasr je de splitter voor gaat gebruiken

Ik stuur je een pb.
Hoi Mark @mpleizr

De Iungo splitter is binnen gekomen.
Aangesloten en zoals te verwachten was komt het verbruik keurig op beiden binnen.
Perfect dus.

Nog bedankt voor de tip.
Hoi Ton,

Goed te horen dat de Iungo splitter bevalt. Niet de goedkoopste oplossing maar wel degelijk

PS: kan je niet noemen in het bericht? via het bekende @ teken. Ondervind jij dit ook. Heb er een pb over gestuurd naar een moderator
Hoi Ton,

Goed te horen dat de Iungo splitter bevalt. Niet de goedkoopste oplossing maar wel degelijk

PS: kan je niet noemen in het bericht? via het bekende @ teken. Ondervind jij dit ook. Heb er een pb over gestuurd naar een moderator

Hoi Mark,

Idd zeker niet goedkoop, maar kwaliteit en accuratesse, zeker bij het meten van data, mag wat bij betreft wat kosten.

Ik controleer het even met jouw avatar.
Lukt mij idd ook niet. De module is kennelijk offline.
Oke Ton,

Dan weet ik dat het een algemeen probleempje binnen het forum is.
Reputatie 7
Badge +8
@Brandje @mpleizr

Daar heb ik al de hele dag last van. Dacht dat aan mijn lag
Het is overigens niet de eerste keer dat ik het ondervond. Enkele dagen geleden gebeurde het mij ook en idd toen dacht ik ook dat het aan mij lag.
Kijken of het nu lukt @mpleizr en @mAiden
Nou niet dus; dus moderatie graag nader onderzoek.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen