Vraag het omschakeladviseur Roy | Eneco Community
Green Make Over

Vraag het omschakeladviseur Roy

• 9 mei 2019
  • 2 reacties
  • 1034 Bekeken
Vraag het omschakeladviseur Roy
  • Omschakel adviseur
  • 1 reactie
Hi, ik ben Roy. Ik ben omschakeladviseur in Green Make Over, een programma op SBS6 waar we huizen een stuk duurzamer en leuker maken. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor je portemonnee. Nu kan ik mij voorstellen dat je naar aanleiding van Green Make Over vragen hebt, bijvoorbeeld hoe jij met je eigen huis geld kunt besparen door om te schakelen.

Ik geef graag antwoord op jullie vragen. Sommige vragen zal ik belonen met een cadeautje. Ik heb nog een paar slimme stekkers beschikbaar die ik graag weg geef aan mensen die goed bezig zijn om 'groener' te gaan leven.

Green Make Over wordt iedere zondagavond uitgezonden op SBS6 om 16:25uur. Terugkijken kan via: https://www.eneco.nl/greenmakeover/

2 Reacties

Hoi @Roy H ik heb de 1e afl. gezien en wat ik mij afvraag is waar bij jullie het omslagpunt ligt om naar een nagenoeg gasloos wonen te gaan?. oude woningen/isolatie vaan de vloer, maar tocht een WP plaatsen?. er zou toch meer info in de afleveringen moeten komen waarom er voor een bepaalde opzet is gekozen. berekening COP/isolatie en de uiteindelijke besparing.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat de opzet van het programma goed is. Het is daarom voor de meeste kijkers voldoende om te kijken of er wat valt te besparen.

TIP van mijn zijde. Noem ook eens de lokale subsidieregelingen die vanuit de gemeente en/of provincie er zijn. De meeste gemeentes willen graag investeren om woningen te verduurzamen
Hoi @mpleizr,

Goed om te lezen dat je het programma leuk vindt en jouw tip mbt locale subsidies ga ik in de groep gooien! Goed idee.

We proberen in het programma te laten zien dat duurzamer leven en besparen niet heel ingewikkeld hoeft te zijn. De precieze berekening die we hanteren om naar nagenoeg gasloos wonen om te schakelen is een beetje te ingewikkeld voor op de TV. Maar niet voor dit forum natuurlijk! Hier kunnen we langer en uitgebreider bij onze keuzes en adviezen stil staan.
Dus feel free om lekker je vragen te stellen.

We hebben in de eerste aflevering bewust gekozen voor de plaatsing van een huur HR combi-ketel.
Het huis staat in de een wijk in Utrecht die volledig van het gas af gaat.
Omdat nog niet duidelijk is welke gasloze oplossing voor deze huizen de oplossing gaat worden hebben wij in overleg met de Gemeente besloten om in deze fase alleen aanpassingen te doen die zowel nu als in de toekomst relevant zijn. Dan moet je dus bijvoorbeeld denken aan het isoleren. En bij de tijdelijke oplossingen zo min mogelijk impact voor het gezin na te streven. Daarom een huur-ketel.

We zijn van plan in één van de aankomende afleveringen ook een warmtepomp te plaatsen. Dan gaan we natuurlijk op een simpele manier uitleggen dat er zoiets bestaat als een getal dat aangeeft hoe efficiënt een warmtepomp werkt (COP).

Groet van Roy

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen