Vlog over Toon | Eneco Community
Green Make Over

Vlog over Toon

• 29 mei 2019
  • 3 reacties
  • 368 Bekeken
Vlog over Toon
Reputatie 1
Badge
Toon kan mensen helpen meer inzicht te geven in hun energieverbruik, dat weten jullie forumleden natuurlijk als geen ander.

Voor de familie de Koning, die onlangs in Green Make Over te zien waren, was Toon echt een eye-opener. De familie de Koning is zelfs de term ‘toontje lager’ gaan gebruiken, om de andere familieleden te attenderen dat ze te veel stroom of gas verbruiken.

Met besparen ging het al direct goed. Binnen 1 dag bleek dat ze €0,17 bespaard hadden op stroom en zelf €2,- op gas.

Ook op het forum wordt er veelvuldig over Toon gesproken. Nu ben ik benieuwd: Kijken jullie ook dagelijks op Toon? En wat vinden jullie de leukste functionaliteit van Toon?

Bekijk hier de vlog van Arie de Koning waarin hij uitlegt hoe ze Toon gebruiken:

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo, ja ik kijk zelf dagelijks op Toon. Toon is voor mij zoveel meer dan een thermostaat. De informatie rond energieverbruik en opbrengst is voor mij veel interessanter. Zo kan je snel beoordelen of er sluipverbruikers zijn . Ik kwam er door Toon achter dat de pomp van mijn vloerverwarming continue 70 watt verbruikte. Deze heeft nu een pompschakelaar.
Reputatie 1
Badge
Hi @mvaneck wat tof om te horen dat Toon je dat inzicht heeft kunnen geven!
Reputatie 7
Badge +9
Opties die ik dagelijks gebruik:

• Slimme stekkers schakelen, en slimme lampen schakelen, wel is waar via derden software, aangezien ik geen zin heb om dagelijks mij lampen zelf te moeten schakelen, dit gaat nu prima op zonsondergang aan, en om 23uur uur uit. Heb daar geen omkijken meer naar 🙂
  • Status Verbruik

Reageer