Stop de sluipverbruiker! | Eneco Community
Green Make Over

Stop de sluipverbruiker!

• 7 mei 2019
  • 1 reactie
  • 341 Bekeken
Stop de sluipverbruiker!
Reputatie 4
Badge +3
In de eerste aflevering van Green Make Over stuit Gwen als snel op een sluipverbruiker. De deurbel van familie De Koning! Een sluipverbruiker is een apparaat dat uit lijkt te staan, maar stiekem op stand-by gebruik maakt van energie.

Een 'ouderwetse' elektrische deurbel verbruikt zo'n 2 tot 10 euro per jaar. Dat komt door de transformator die 24 uur per dag en 365 dagen per jaar aan staat. Altijd dus. Als je bedenkt hoe vaak de deurbel nu echt in functie is, dan is dat wel een beetje overdreven.

Een bel op zonne-energie kan en oplossing zijn. Je hebt er zo een gevonden.

Zo zijn er meer apparaten in huis die stiekem meer stroom gebruiken dan je aanvankelijk zou denken.

Een paar tips:
  • Speur de sluipverbruiker op. Op internet zijn veel lijstjes te vinden van sluipverbruikers. Denk aan pc's, televisie, satelietontvanger, printer, telefoonoplader, etc)
  • Haal de stekker er uit als je het apparaat maar zelden gebruikt
  • Thuis heb ik mijn pc, printer, monitor en harde schijven allemaal in eenzelfde stekkerblok gestopt die ik met een knop uit kan zetten. Doe dat ook!
Heb jij nog slimme tips om sluipverbruik te voorkomen?

1 Reactie

Heb de aflevering tussen neus en lippen gezien. Hier wat betreft sluipverbruik hier is het afgelopen jaar hoger uitgekomen dan voorheen. De reden is vanwege mijn handicap aanpassingen zijn gedaan die dag en nacht aanstaan :(

Mocht ik al wat kunnen besparen dan zou het mijn mesh systeem zijn. die verbruiken best veel.

Wat betreft het onderwerp hierboven. Hier heb ik mijn deurbel ook naar een slimme omgeturnd incl. solar.

Reageer