Interview met 'klimaatprutser' Gwen Jansen van Green Make Over | Eneco Community
Sticky Green Make Over

Interview met 'klimaatprutser' Gwen Jansen van Green Make Over

• 21 mei 2019
  • 0 reacties
  • 85 Bekeken
Interview met 'klimaatprutser' Gwen Jansen van Green Make Over
Reputatie 1
Badge
Presentatrice en programmamaakster Gwen Jansen helpt met haar programma Green Make Over verschillende gezinnen om hun huis in slechts één dag een stuk ‘groener’ te maken. Hoe staat Gwen zelf tegenover het verduurzamen van haar leven? Je leest het in dit interview met Gwen Jansen!

Je noemt jezelf klimaatprutser, vanwaar deze naam?
Ik behoor tot de grote groep van 32% van de Nederlandse bevolking die houdt van een leven met lekker eten en drinken en het nodige comfort. Ik ben zeker wel bereid om groener te leven maar ja, wat kan ik zelf en heeft het überhaupt zin? Ik leer zelf heel veel van de Green Make Over experts die ik om me heen heb verzameld en ik kan niet wachten om ook mijn eigen huis verder aan te pakken. Want inmiddels heb ik zelf gemerkt dat hoe klein de aanpassingen ook lijken, de winst voor de portemonnee groot kan zijn.

Je maakt een super positieve indruk, ben je ook positief over de toekomst? Kunnen wij de aarde redden?
Ik heb geen idee, maar ik weet wel dat een parel ook ooit uit een zandkorrel is ontstaan. Niets doen en afwachten zit niet in mijn aard. Daar word je helemaal niet blij van en mocht het inderdaad straks fout gaan, dan kan ik in ieder geval mijn kinderen recht in de ogen aankijken en zeggen dat ik mijn eigen steentje heb bijgedragen.

Hoe belangrijk is het om milieubewust te leven?
Van groot belang! Vooral voor jezelf. Dat wordt met inziens te vaak vergeten of is nog te onbekend. Althans, dat was het bij mij het geval: je bespaart de nodige centen maar ook voor je gezondheid, vrolijkheid en comfort. Want geen tocht en geen koude vloer is meer dan fijn en ook voor de toekomst van je kinderen!

Welke ‘groene’ tip uit aflevering 1 van Green Make Over is jou het meest bijgebleven?
Dat je met zoveel kleine dingen zoveel kan besparen! Alle tips kun je trouwens ook terugvinden op: https://greenmakeover.nl/

Hoe kan ik kleinschalig beginnen om iets groener te gaan leven?
Als je een eitje kookt, doe dan de deksel op de pan. Als je een kopje thee zet, dan niet voller doen dan nodig. Doe de deuren dicht en lampen uit als je niet in die ruimte bent. Het zijn kleine dingen maar door dit dagelijks toe te passen zal je zien dat je energierekening omlaag gaat.

Wat kunnen we de komende afleveringen van Green Make over verwachten?
Heel veel afwisseling vol met tips en tools waar je het bestaan niet eens van wist en/of waarvan je geen idee had dat het je zoveel kan besparen.

Wanneer kunnen we het programma bekijken?
Iedere zondag om 16:25u op SBS6. De afleveringen kun je ook gemakkelijk terugkijken via: https://www.eneco.nl/greenmakeover Ook is er elke woensdag na de uitzending een feestelijk Green Make Over event in de regio waar het programma is opgenomen. Het event is vrij toegankelijk maar aanmelden is nodig. Aanmelden kan via https://greenmakeover.nl/

Heb je vraag of opmerking over het interview of wil je iets kwijt over het programma Green Make Over? Laat dan een reactie achter. Gwen leest mee 🙂

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer