Hoe vaak moet je een spijkerbroek wassen? | Eneco Community
Green Make Over

Hoe vaak moet je een spijkerbroek wassen?

• 9 mei 2019
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken
Hoe vaak moet je een spijkerbroek wassen?
Reputatie 1
Badge
Natuurlijk wil je je favoriete spijkerbroek mooi houden. Het beste wat je dan kunt doen is een spijkerbroek zo…min(!!) mogelijk wassen. Door je spijkerbroek regelmatig te wassen kan hij krimpen en kan de kleur vervagen. Wasverzachter kan er zelfs voor zorgen dat de rek uit je stretch jeans verdwijnt. Ik moet zeggen dat ik zelf toch vaak na twee keer dragen mijn spijkerbroek al in de was doe. Maar nu ik dit onderwerp voorbij heb zien komen in Green Make Over heeft het mij weer aan het denken gezet om mijn spijkerbroeken toch minder snel te gaan wassen. In het programma werd verteld dat of je je spijkerbroek nu een week of een jaar draagt er zitten evenveel bacteriën op zitten.

Een bijkomend voordeel van minder vaak wassen is dat het water bespaart en dat scheelt op je energierekening! Als je je spijkerbroek minder vaak wast is het wel aan te raden hem zo nu en dan te laten luchten.

Nog enkele fijne wastips voor spijkerbroeken:
  • Check voor je gaat wassen of de zakken leeg zijn.
  • Check het wasetiket. Sommige spijkerbroeken hebben een bepaalde glans of coat die een andere behandeling vereist.
  • Gebruik voor donkere spijkerbroeken wasmiddel voor donkere kleuren. En gebruik daar niet te veel van!
  • Was je spijkerbroek binnestebuiten. Hiermee voorkom je beschadigingen tijdens het wassen.
Na hoeveel keer dragen was jij jouw spijkerbroeken? Ik ben erg benieuwd! Laat het mij weten in een reactie! Ook slimme wastips zijn welkom 🙂

2 Reacties

Zit nog wel eens verschil in hoe lang je een spijkerbroek kunt dragen zonder wassen?. Globaal is dit eens in de 2-3maanden?. tenzij deze gaat ruiken :)

Was nooit meer dan 4 jeans tegelijk, en hang ze het liefst buiten te drogen. ook in de winter
Reputatie 1
Badge
@mpleizr Buiten drogen is ook zeker een goed idee. Dit scheelt ook weer in de portemonnee in vergelijking met een droger. bedankt voor de aanvulling!

Reageer