Worden nota,s met elkaar verekend? | Eneco Community
beantwoord

Worden nota,s met elkaar verekend?

• 22 april 2013
  • 3 reacties
  • 246 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1
  • Expert
  • 3389 reacties
 Rond de 10de van de maand krijg ik altijd mijn voorschotnota aangeboden op mijneneco. Echter heb ik via instellingen op mijneneco, ingesteld dat er per 26ste het termijnbedrag geïncasseerd mag worden ten laste van mijn rekening. ( zeer prettige, dat je zelf het incasso moment kunt kiezen en kunt instellen via mijneneco, tabblad klantgegevens 🙂 )

Echter doet zich nu het voorval voor dat er ook een creditnota is aangemaakt op 19 april.

nu concreet mijn vraag:
wordt per 26ste het gehele voorschotbedrag geïncasseerd en krijg ik de creditnota appart terug,
                                                                of
 Wordt per 26ste het bedrag geïncasseerd wat er nog over blijft, na verwerking van de  creditnota.

Het maakt niet heel erg veel uit, hoe, maar deze vraag kan wel bijdragen aan mensen met soortgelijke situaties. ( en voor mij op dit moment handig op te weten 🙂 )
icon

Beste antwoord door Kelly 22 april 2013, 10:55

Hallo jvp,

Goede vraag! Als er voldoende tijd tussen de nota('s) en de afschrijfdatum zit, worden dit soort nota's met elkaar verrekend en een eventueel restant wordt dan achteraf af- of bijgeschreven.

Het kan echter voorkomen dat de datum van afschrijving te dicht op de nota's liggen, dan heeft er administratief nog geen verrekening plaats kunnen vinden. In dat geval wordt de nota afgeschreven en een eventueel tegoed apart daarvan overgemaakt.

We hebben de creditnota die jij ontvangen hebt inmiddels al verrekend met de debetnota. Het restant incasseren we omstreeks de 26e.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo jvp,

Goede vraag! Als er voldoende tijd tussen de nota('s) en de afschrijfdatum zit, worden dit soort nota's met elkaar verrekend en een eventueel restant wordt dan achteraf af- of bijgeschreven.

Het kan echter voorkomen dat de datum van afschrijving te dicht op de nota's liggen, dan heeft er administratief nog geen verrekening plaats kunnen vinden. In dat geval wordt de nota afgeschreven en een eventueel tegoed apart daarvan overgemaakt.

We hebben de creditnota die jij ontvangen hebt inmiddels al verrekend met de debetnota. Het restant incasseren we omstreeks de 26e.

Weet je zo voldoende?

Groet, Kelly
Reputatie 6
Badge +1
Jip. Thks. 🙂
Reputatie 6
Badge +1
@kelly,

Ik wil je melden dat idd de creditnota verrekend is met het voorschotbedrag. Dus wat mijn betreft kan dit topic op slot.
thks 🙂