Wijzigen bankrekening voor tegoed. | Eneco Community
beantwoord

Wijzigen bankrekening voor tegoed.

• 20 september 2018
  • 27 reacties
  • 472 Bekeken

Al sinds afgelopen maandag, bel ik, chat ik via Whatsapp en vanuit de Feedbackfunctie in de Eneco app, met Eneco.

wij zitten financieel nogal krap en zeer onverwacht kregen wij een enorm bedrag terug van Eneco.
mooi dachten we. Hiervan kunnen we precies de schulden aflossen bij de belastingdienst. Maar dan moet het niet op hetzelfde rekening worden gestort, als waar het ook vanaf word geboekt, want die staat enorm in de rode cijfers. Als daar iets op gestort wordt zijn we een enorm deel kwijt.

dus afgelopen Zaterdag logde i in op mijn eigen account en ik wijzig, met succes, het rekeningnummer. Rekeningnummer werd ook in het pdf bestand van de nota, aangepast. Toch was ik er niet zo zeker van.

Maandag
Dus ik belde Maandag naar Eneco en gaf aan dat ik het rekeningnummer had gewijzigd en dat het ook om een teruggave ging. De dame kon mij vertellen dat het in orde was, ze zag immers mijn gewijzigde nummer En daar zou het tegoed, op worden gestort. Maar van een Whatsapp Eneco medewerker, kreeg ik te horen dat dit niet het geval was en dat het gewoon werd over gemaakt op het nummer van de laatste drie incasso's. Maar zei net, telefonisch niet een medewerker dat het zo in orde was?

Maandagmiddag
ik weer bellen en weer hoorde ik, meneer het is echt in orde zo. Uw ABN rekeningnummer is zichtbaar en daar zal het bedrag op worden gestort.

nu vanuit de Eneco app, hoorde ik weer een heel ander verhaal maar toen ik aangaf dat ik met een medewerker had gebeld, zei hij/ze. " oh ik zie dat u al met een medewerker heeft gesproken, dan komt het helemaal goed" Ik dacht...... MOOI.
Ik vroeg nog:"Niet verstandig om hier nog iets van een officieel wijzigingsformulier, achteraan te sturen? Waarop hij antwoordde met, dat is voor nu overbodig, meneer

Volgende dag, de proef op de som.

dInsdag:
de telefonische medewerker gaf aan dat het nu echt in orde kwam. Ze zag immers het aangepaste rekeningnummer. Ik gaf aan of ze hier ECHT HEEL ZEKER VAN WAS, omdat we de schulden ermee wilden aflossen en ik dan toch mn dochter nog een kinderfeestje kon geven, wat we eerst maar wilden laten schieten. Ze zei " heel begrijpelijk meneer, maar het komt helemaal goed"

Woensdag:
Ik dacht echt dat het goed zou komen, maar vandaag vanuit de Eneco app, toch maar weer even gevraagd of het goed zat, en WAT DENK JE?

NEE MENEER, HET WORDT OP HET OUDE REKENINGNUMMER OVERGEMAAkt

Waarop ik wanhopig antwoordde met: HOE KUNNEN WE DAT IN GODSNAAM DAN AANPASSEN

typte de Eneco medewerker: " met een mutatieformulier". (uhmm, vroeg ik Maandagmiddag niet of het verstandig was hier een officieel verzoek van toe te sturen, wat niet nodig was?

Waarop ik antwoordde met: "Geef me die dan in godsnaam" Waarop hij reageerde met

?DAT HEEFT GEEN ZIN MENEER, DE BEDRAGEN STAAN NU AL IMMERS KLAAR, HELAAS?

HAHAHA Vanaf Maandag bezig met jullie, en dan dit? Menen jullie dit serieus?
Dit is net een slechte comedy, echt waar. Graag wil ik een oplossing hiervoor, daar ik toch echt tijdig was met aanpassen. Ik log notabene in met mijn inloggegevens, dus ik ben toch echt eigenaar van mijn account. Ik vraag immers niet via een vaag mailtje om een rekeningwijziging, ik wijzigde hem zelf door in te loggen op mijneneco. Wat een blamage dit, ongelooflijk.

iK heb sinds begin deze week, veel gebeld en gechat met jullie. Alleen al 12 telefoontjes om te vragen of ze het zeker wist, maar niet ene keer had ik met al die tegenstrijdige antwoorden, het gevoel, dat ik met een medewerker sprak, die voor hetzelfde bedrijf werkte, als de medewerker daarvoor. Bijna zielig dit. Veel meegemaakt, maar dit nog nooit.
icon

Beste antwoord door VincentN 20 september 2018, 09:38

Goedemorgen @D. Anker,

Wat een gedoe zeg! Goed dat je dit hier laat weten.

Het aanpassen van een rekeningnummer kan op verschillende manieren en met verschillende voorwaarden plaatsvinden.
Ik denk ook dat je daardoor van die verschillende verhalen hebt gehoord. Maar het word je niet makkelijk gemaakt als ik dat zo allemaal teruglees.
Mijn excuses hiervoor!

Ik kan je bij deze aangeven dat de uitbetaling gaat plaatsvinden op het ABN AMRO rekeningnummer dat je hebt doorgegeven.

Groet, Vincent
Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @D. Anker,

Wat een gedoe zeg! Goed dat je dit hier laat weten.

Het aanpassen van een rekeningnummer kan op verschillende manieren en met verschillende voorwaarden plaatsvinden.
Ik denk ook dat je daardoor van die verschillende verhalen hebt gehoord. Maar het word je niet makkelijk gemaakt als ik dat zo allemaal teruglees.
Mijn excuses hiervoor!

Ik kan je bij deze aangeven dat de uitbetaling gaat plaatsvinden op het ABN AMRO rekeningnummer dat je hebt doorgegeven.

Groet, Vincent
dankjewel. Dat is een opluchting.
Im hoop dat je begrijpt als ik typ. " eerst zien, dan geloven" ;-)

ik hou je op de hoogte, tot zover..... Bedankt ?

iik heb het nu uit zwart op wit hier staan. Kunt u aangeven wanneer de betaling
zal plaatsvinden en kunt u mij een PB sturen met het rekeningnummer waar het op gestort word? Eindigend op 376.

Dan weet ik zeker dat het goedkomt en dat we het over hetzelfde rekeningnummer hebben.
ik vind het wel vreemd dat de whatsapp medewerker gisteren zei dat een wijziging ook niet meer kon omdat de bedragen inmiddels al waren overgemaakt naar het oude ING nummer.

nu dan toch naar het abn nummer. Als je dit 100% zeker weet.? Dit ABN nummer is dan wel zichtbaar in mijn Eneco, maar volgens de Whatsapp medewerker werd het toch gewoon gestort op de rekening waar de laatste incasso's vanaf zijn geboekt. Nu lijkt het dan toch geregeld, waarvoor mijn dank. Echter...... Is dit 100% zeker?
Reputatie 5
Badge +2
De betaling vind plaats binnen 14 dagen na de notadatum zoals aangegeven op de nota zelf.

Ik mag zelf geen rekeningnummers doorgeven, maar ik snap dat je graag zeker weet dat het goed staat.
Je mag mij een PB sturen met het correcte rekeningnummer, dan kan ik dat controleren...en hopelijk bevestigen 😉
gelukkig kon je bevestigen dat dit het nummer is dat gaat worden gebruikt. U gaf aan contact te hebben opgenomen met de verantwoordelijke afdeling, welke kon bevestigen dat het tegoed op dit ABNA nummer zal worden overgemaakt. Toch?

Dat is dan een hele opluchting voor ons. Kunnen we de schulden aflossen en kan ik mn dochter alvast vragen, wie er mogen komen op haar feestje. Daar is dan ook nog geld voor over ?????
Net in de chat weer de mededeling dat het toch het oude ing nummer is waarop het zal worden overgemaakt. Toen ik haar de screenshots van mijn pb liet zien met de moderator, was ze stil en heeft ze tot op heden niet meer gereageerd. Zou Sabrina het dan nu eindelijk zelf niet meer weten? Maar op deze manier brengt Sabrina, wel de geloofwaardigheid van haar collega's op het forum in diskrediet.

@VincentN Vincent, ik hoop dat je gelijk hebt. Aan Sabrina hebben we niet veel meer. Daar zijn de batterijen uit getrokken. Misschien maar goed ook. Ik hoop maar dat ik de belofte voor een kinderfeestje tegenover mijn 6 jarige dochter, niet moet intrekken. Haar tranen zal ik opvangen en hoogst persoonlijk, bij je afleveren. Leuk voor Sociale media, want dit hou ik niet stil dan

Top, net gebeld door Vincent. hem een mutatieformulier toegezonden en de desbetreffende afdeling was bereid mee te werken, gezien onze situatie. Dat is nogeens service.

Er zal contact met me worden opgenomen als het rond is. Bueno!
Zal de foto's van haar feestje hier posten en we sturen een stuk taart op naar Eneco, tav @VincentN
net gebeld, het was geregeld. Muchos Gracias.
je taart komt eraan ?

het bedrag zal worden overgemaakt op de juiste ABNA rekening eindigend op 376

nogmaals dank ?
Oja @VincentN vergeten te vragen.
kreeg ik nu van de afdeling nog een mail ter bevestiging?

Dat krijg je toch altijd bij een wijziging?
Reputatie 5
Badge +2
Hier mijn bevestiging ;-)

Dit heeft zo achter de schermen gespeeld dat er geen automatische bevestiging is geweest.
Mogelijk dat mijn collega hier wel voor gezorgd heeft hoor, ik heb haar bevestiging in ieder geval, en jij die van mij weer.
Ok, is goed. ?
Bedankt!
@VincentN ik vrees dat het toch mis gaat.
ik log net in op mijn Eneco. En ik open het pdf bestand van de nota.

Nu staat er bovenaan de factuur weer de oude ing nummer. Niet het ABNAMRO nummer wat ik heb opgegeven op het mutatieformulier. Ik geef het nu echt op. Ik trek dit niet meer.

Hoe kan dit?
Waar moet dit heen @Vincent
Check nu nog eens onze berichten. Dit is toch genant?

Als jullie echt niet in staat zijn dit te regelen, zeg dat dan gewoon. Aan de telefoon een en al begrip, maar uiteindelik toch nog een verkeerd rekeningnummer. Sterker nog, ik kan hem nu mieters meer aanpassen. Het is er alleen maar rotter op geworden.

nemen jullie gewoon een loopje met mij als klant? Is dit de manier waarop jullie je onderling vermaken? Het was achter de schermen geregeld, meerdere keren het rekeningnummer doorgegeven. Ik twijfel nu echt aan de intelligentie, sorry. Dit gaat zelfs mij te ver

net ingelogd en opnieuw de nota's gedownload. nu nadat jullie de wijziging hebben doorgevoerd naar het opgegeven rekening van de ABN, het nummer wat meerdere keren is bevestigd door VincentN, staat er voor het eerst weer het verkeerde rekeningnummer bovenaan de nota. Sorry, ik kan er niet om lachen. Verwijder deze nota svp, als je het gezien hebt.
Net even gekeken. In mijn account HAD IK al de rekening aangepast naar ABNAMRO. echter, was dit volgens jullie niet voldoende. Heb dus een mutatieformulier geappt naar je.

Maar juist nu is het nummer ALSNOG GEWIJZIGD NAAR NL05INGB00074308**
MAAR HET MOET JUIST WORDEN GESTORT NAAR HET REKENINGNUMMER WAT OOK STAAT VERMELD IN MIJN ENECO ACCOUNT. DUS NL69ABNA08242193**

KOM OP JONGEN ALS JE DIT TOPIC TERUGLEEST, LEES JE HERHAALDELIJK DAT HET MOET NAAR
ABNA0824219376.

nu staat uiteraard wel het abna nummer in mij. account omdat ik dat zelf kon wijzigen natuurlijk. Maar nu staat er op de nota dat het word gestort op de ING. hebben we niet de hele dag lopen bellen en chatten met de mededeling dat het toch echt naar de ABNA moet. Is de verwarring ontstaan omdat het rekeningnummer al reeds in mijn Eneco stond? Ik moest dit nummer nogmaals op een mutatie zetten, zodat het Tegoed ook op dit abna nummer zou worden gestort.

wers door Vincent gebeld met de mededeling dat het allemaal was geregeld. Helemaal top. Ben zo blij dat ik niet goed van vertrouwen ben, want eenmaal ingelogd downloads ik weer opnieuw de nota en wat bleek? Het Abna rekeningnummer wat goed was, had plaats gemaakt voor het rekeningnummer, wat het juist NIET moest zijn. Dan stuur je een oFficieel formulier toe, gaat een forummedewerker er persoonlijk mee naar de betreffende afdeling om het te overhandigen en nog gaat het mis. Wat nu? Aan de hand meenemen?
Dit is toch zinloos.
En al die tijd kan je privacy geschonden worden ivm je openlijk geplaatste gegevens.......?
Je hebt al een topic lopen:

https://forum.eneco.nl/geldzaken-89/wijzigen-bankrekening-voor-tegoed-16413

Rond ongeveer 21:00 stoppen de moderators met hun werk op het forum.
Dus morgen ochtend rond 09:00 uur zal er ongetwijfeld weer een reactie van 1 van hen volgen.
kkopt, maar die staat gemarkeerd als BEANTWOORD. komen ze toch nooit meer op terug?
Ben al dagen met ze bezig. Heb er hoofdpijn van. Alles gaat mis bij ze. Dit is zo'n situatie met een instantie, die ik tot op mn laatste dag op aarde, nooit zal vergeten. Telefoontjes, chatsessies en na drie dagen passen ze eindelijk ( zo denk je) een wijziging toe, maar dan wel incorrect.

Gaat het nu weer drie dagen duren om deze mensen, wakker te krijgen?
Als een medewerker bij ons in de Apotheek, zo'n fout maakt in het verstrekken van informatie of op deze manier, foutieve gegevens toepast, kan hij of zij echt vertrekken.

Had al een voorgevoel, ook toen ik werd terug gebeld, dat dit nog lang niet geregeld zou zijn.
Volgens mij word ik gewoon in de zeik genomen. Ze vergeten alleen een ding, is dat ze hier ook een kind van 6, treffen.
Dat klopt zeer zeker, maar dat wil NOOIT zeggen dat een moderator er niet op terugkomt in datzelfde topic.

Ik voel uiteraard erg goed aan in welke positie je zit en juist daarom dacht ik even te reageren met name mbt het moment dat je weer een reactie kunt verwachten.

Probeer svp je kalmte te bewaren. Makkelijk gezegd door mij, maar het is de enige advies wat NU even gegeven kan worden
Thums crossed voor morgen.
Ddank, maar heb er een hard hoofd in. Er zitten er daar een flink aantal, niet op hun plek daar.
Reputatie 5
Badge +3
Ddank, maar heb er een hard hoofd in. Er zitten er daar een flink aantal, niet op hun plek daar.

Goedemorgen D. Anker,

Ik kan mij goed voorstellen dat de emoties hoog oplopen en dat je zo snel mogelijk een oplossing wilt. Zeker als je dit zo snel mogelijk geregeld wilt hebben. Mijn collega Vincent druk mee bezig. Ondanks deze vervelende situatie wil ik je graag wijzen op onze huisregels. Alle berichten waarin je in het openbaar het rekeningnummer of klantnummer vermeldt worden verwijdert en/ of aangepast.

We stellen voorop dat ons openbaar forum een plek is waar we op een prettige en overzichtelijke manier met elkaar communiceren. Ik hoop dat je rekening meer wilt houden en je berichten beperkt tot dit topic die eerder door jou gestart is.

Groet, Audrey
Aakkoord. Word het nu geregeld?
Reputatie 5
Badge +2
Goedemorgen @D. Anker,

Ik heb er gisteren voor gezorgd dat de uitbetaling plaats gaat vinden op je ABN nummer. Dat gaat ook gebeuren!

Na jouw contact via WhatsApp heeft een collega het advies gekregen om het aangepast rekeningnummer te verwijderen, daar er op dat moment nog geen mutatieformulier was.
Dit is wat jij gisteren nog zag staan en nu, bij deze, ook aangepast.

Ik zie dat Audrey je al gewezen heeft op de huisregels van het forum.
Mag ik je ook adviseren om via 1 kanaal contact op te nemen! Ook vandaag duiken opeens collega's uit alle hoeken bij mij op omdat er via hun kanaal ook allemaal berichten ontvangen worden.

Niet alleen zorgt dit duidelijk voor tegenstrijdige berichten, zoals je hebt ervaren, het verzorgt iedereen ook met extra werk.
Wij hadden intussen al goed contact, hier op het forum, via de privé berichten en zelfs telefonisch. Dat lijkt mij afdoende.

Groet, Vincent
Sorry Vincent. Je hebt gelijk.
Mmijn excuses.

Het zorgt gewoon voor veel stress
Goedemorgen @D. Anker,

Ik heb er gisteren voor gezorgd dat de uitbetaling plaats gaat vinden op je ABN nummer. Dat gaat ook gebeuren!

Na jouw contact via WhatsApp heeft een collega het advies gekregen om het aangepast rekeningnummer te verwijderen, daar er op dat moment nog geen mutatieformulier was.
Dit is wat jij gisteren nog zag staan en nu, bij deze, ook aangepast.

Ik zie dat Audrey je al gewezen heeft op de huisregels van het forum.
Mag ik je ook adviseren om via 1 kanaal contact op te nemen! Ook vandaag duiken opeens collega's uit alle hoeken bij mij op omdat er via hun kanaal ook allemaal berichten ontvangen worden.

Niet alleen zorgt dit duidelijk voor tegenstrijdige berichten, zoals je hebt ervaren, het verzorgt iedereen ook met extra werk.
Wij hadden intussen al goed contact, hier op het forum, via de privé berichten en zelfs telefonisch. Dat lijkt mij afdoende.

Groet, Vincent

Beste Vincent. Hierboven gaf je aan dat het BIJ DEZE OOK IS AANGEPAST

net weer de teruggave pdf gedownload. Maar nog steeds het foutieve ING nummer erboven.
Check dit anders zelf even. Het moet zijn NL69ABNA082421937*

ik snap het als je zegt dat je boos bent of me haat als klant, maar als ik in mijneneco een rekeningwijziging deed, verscheen deze ook automatisch boven ieder pdf bestand die ik opnieuw downloaden. nu hebben jullie, zoals je zegt ook de wijziging doorgevoerd naar het abnnummer, maar verschijnt dc IT dan niet boven de nieuwe nota's, zoals dat wel gebeurd als ik zelf, handmatig een wijziging deed?
Reputatie 5
Badge +2
Ik blijf meldingen krijgen van mijn collega's die achter de WhatsApp knoppen zitten.
Nogmaals het verzoek 1 kanaal, in dit geval het forum, aan te houden.

Door het aanpassen van het rekeningnummer zal het nummer op een PDF file niet aangepast worden.

Groet, Vincent
vreemd, ik zit niet op Whatsapp hoor.
maar hoe kon het dan, dat wanneer ik het rekeningnummer wijzigde, dit toch echt bovenaan het daarna, nieuw gedownloade p bestand stond. Ik heb ze hier immers gedownload toen.

ZIe hieronder de nota met het juiste rekeningnummer, welke ik zelf had gewijzigd gisteren

en na het mutatieformulier, staat uitgerekend het foute nummer bovenaan de pdf file. Kennelijk toch veranderd.

Na een wijziging veranderen rekeningnummers toch op het pdf bestand. En nu het foute nummer bovenaan staat, vraag ik me dus af, of het wel gewijzigd is naar het juiste rekeningnummer voor het storten. Snap je mijn verontwaardiging? Ik heb mn best gedaan. Als dit straks toch nog mis gaat, dan geef ik het echt op hoor. Goede nummer moet dus zijn het ABNA nummer.

maargoed, het zal wel goedkomen dan. We vertrouwen op je.
ik sluit het onderwerp ?

bebedankt voor je inzet. We zullen zien of het z'n vruchten afwerpt. (heb immers je nummer) ?
wilt u na het lezen, de nota's verwijderen uit dit topic svp? Kan privacygevoelig zijn.

Reageer