Weergave en inhoud mijn verbruik | Eneco Community
vraag

Weergave en inhoud mijn verbruik

• 19 februari 2013
  • 1 reactie
  • 268 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Sedert oktober vorig jaar in het bezit van een slimme meter, mede om de energieteruglevering van mijn zonnepanelen te kunnen volgen.
Echter in de beschikbare excelfile worden in de kolommen teruggeleverde energie, normaal en laag tarief, geen waarden genoemd.
Is dit een onvolkomenheid van deze dienst?
Volgens de registratie van zowel de omvormer als handmatige overname van meterstanden van de slimme meter blijkt dat een behoorlijk deel van mijn geproduceerde energie is teruggeleverd. Vraag is of eneco dit dan wel registreert.
Een ander punt is het feit dat het energieverbuik van zowel gas als electricitiet op 28 december 2012 een enorme piek aangeeft. Een hoeveelheid vergelijkbaar met het verbruik van een aantal maanden. Een foutje van de meter, of Eneco of het betrokken progamma? Hebben andere gebruikers gelijke ervaringen?

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +6
Beste Jobke,

Allereerst hartelijk welkom op het forum! Het excelbestand bevat op dit moment geen meterstanden, dit is een probleem binnen Mijn Eneco, de beheerders van de site zijn daar momenteel mee bezig.

Als je de slimme meters niet activeert worden de meterstanden 1 keer in de 2 maanden aan ons doorgegeven. Dit is gebeurd op 1 november 2011. Wat je op 28 december ziet is dus het verbruik van 1 november 2011 tot en met 28 december 2012, dit issue is bekend bij de beheerders van Mijn Eneco. Dit heeft geen invloed op je jaarafrekening. Als je nog vragen hebt dan hoor ik deze graag!

Groet,

Folkert

Reageer