Wat kan er beter op het Eneco forum | Eneco Community

Wat kan er beter op het Eneco forum

• 11 november 2014
  • 17 reacties
  • 1205 Bekeken

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumleden,

Regelmatig zien we in andere topics dat jullie met ideeën en opmerkingen komen over de werking van het forum. Graag willen we vanaf nu de reacties die te maken hebben met de werking van het forum in dit topic onder brengen. Zo weten we met z’n allen beter wat er speelt en kunnen we aan de hand daarvan actie ondernemen.

17 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Goed initiatief. Ik zal beginnen: de snelheid tot laden pagina's is weer traag. Daarbij zou het prettig zijn als instllingen als "nieuweste bericht eerst" in het forum onthouden worden.
Badge +5
De layout van de Community "In gesprek met Eneco" is op de tablet erg onhandig.:@
Nieuwe en recente topics blijven slechts 5 topics in beeld als gevolg van het doorschuiven (FIFO).
In de forum categorieën is nog minder plaats voor topics.
De pagina indeling is erg groot van opzet met veel tussen ruimtes en enorme marges rondom tekst waardoor je meteen moet scrollen en het overzicht snel verliest. De nuttige ruimte wordt slecht benut.
Het gevolg is dat topics aangemaakt worden die eerder al zijn aangemaakt en het volgen daarvan uitsluitend mogelijk is door ze favoriet te maken.
Kortom: nieuwe en bestaande topics die niet als favoriet gekenmerkt zijn, zijn niet of nauwelijks te volgen.

Gebruik via Tapatalk maakt het gemakkelijker voor Smartphone en Tablet. Ben daar voorstander van en hier mis je niets. Waarom doet Eneco daar niet aan mee?:?
Reputatie 6
Badge +1

Gebruik via Tapatalk maakt het gemakkelijker voor Smartphone en Tablet. Ben daar voorstander van en hier mis je niets. Waarom doet Eneco daar niet aan mee?:?

Theo,
Dit is al eerder aangegeven, maar het antwoord is helder en twee ledig. Ten eerste is de basis van het forum er niet op ingericht. En ten tweede: de "forum afdeling" heeft een budget gekregen waarmee ze het moeten doen. Niet alles kan en er moeten dus keuzes gemaakt worden. Nu deze 2 reden samen optellen, kom je op een no go:( . Het nieuwe forum weer aanpassen........... Maar ik ben met je eens dat ik het vorige forum beter en prettiger vond werken.
Badge +5
Hoi Jürgen, gelukkig ken ik het budget niet en het vorige forum evenmin maar ga ik in op de vraag van Folkert.
Ben wel met je eens dat beide wellicht moeilijk haalbaar zijn maar Eneco heeft wel veel baat bij de Vrienden van Toon en daar ken ik er inmiddels enkele van. De mening van enkele van hen ken ik ook, laat men daar dan wat mee doen! 😉
Reputatie 6
Badge +1
Maar even voor de duidelijkheid. Wij zijn op bezoek geweest bij de makers van het forum en site. En toen is de bewuste vraag gesteld en bleek dus ook dat de basis, wat het forum op draait deze functie niet toelaat. Dit betekend dus dat de basis veranderd moet worden. Dat is het zelfde als vragen" en fundering onder een huis te halen....

Het is jammer dat ze dat niet eerder hadden bedacht en het forum toekomst proef gemaakt hadden. Nu moeten er dusdanig veel aangepast worden, of het niet dan de vraag is of weet een nieuw forum bouwen uiteindelijk goedkoper is.
Badge +5
Jürgen, ik heb geen kennis van voorgeschiedenis en laten wij elkaar niet bediscussiëren over een vraag van Folkert.....
Reputatie 3
Badge +2
Hi Folkert,
Goed initiatief, maar deze verbeteringen zijn eerder al aangegeven.
Ik zie veel aangedragen ideeën die in het besloten forum niet terug.
Stefan heeft aangegeven dat er geen budget is om grote veranderingen te doen.
Tapatalk was een voorstel, beter werkend op tablet en telefoon.
Ik ben voor!

Stansat🆒
Beste forumleden,

Regelmatig zien we in andere topics dat jullie met ideeën en opmerkingen komen over de werking van het forum. Graag willen we vanaf nu de reacties die te maken hebben met de werking van het forum in dit topic onder brengen. Zo weten we met z’n allen beter wat er speelt en kunnen we aan de hand daarvan actie ondernemen.

Hoi Folkert,

Een goede zaak!
Wat mij het aller ergst irriteert is het niet onthouden van een aangebrachte sortering op bv "nieuwste eerst". Je wil niet weten hoe ik (en ik ben toch redelijk vaak op het forum) me daar aan erger!!!!
Eerder in dit topic is het ook weer genoemd.
Het moet in mijn optiek toch en fluitje van een cent zijn voor InSided om dat in het cookie op te nemen. Of houdt men nu al rekening met aankomend gewijzigd beleid m.b.t het cookies-gebeuren....
Reputatie 6
Badge +1
Ook het terug zappen naar het hoofdblad bv favorite topics is nog steeds niet prettig
Reputatie 3
Badge +2
Het mogelijke terugelopen gebruik van dit forum forum door mij persoonlijk komt door het minder goed functioneren van dit forum op tablets en telefoon.
Ook een topic gepost "verdwijnt" uit zicht nadat er weer 4 topics gepost zijn.
Hoe los je dit nu op?
Maak een duidelijke button die prominent aanwezig is met "laatste topics"
Ik merk dat Ton vaak de enige is die op mijn topucs reageert.
Waar komt dit door?
Ik denk door de "onzichtbare" reakties na de scrol van 4 berichten op de hoofdpagina.
Lettergrootte, geen interesse in ander dan eigen topic, of toch de paginaindeling.
"Toon" reakties is top maar worden de andere berichten en topics niet een beetje ondergesneeuwd hierdoor?

Stansat🆒
Hoi Stan,

Dat is wat ik en vele anderen ook steeds roepen.

Als ik een uurtje overdag niet aanwezig ben geweest dan zijn mijn actieve topic's al weer verdwenen.
Ik los dat nu op door dan rechts op de site op "Recent actieve topic's" te klikken.
Op de iPhone en iPad gaat dat helaas veel minder makkelijk.

Dat is op dit moment de enige manier om het rijtje na te lopen en alsnog een eventuele reactie te geven.
Reputatie 1
Badge
Hoi,
Ik werk ook alleen met iPad en ervaar dezelfde problemen als Stansat

Remy
Badge
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen het Forum en Vrienden van het Forum? Is verwarrend, vind ik.
Reputatie 6
Badge +1
Geen verschil. 2 concepten 1 forum. Proberen om meer klanten en lezers naar het forum te trekken en zeker handig als Eneco ooit besluit om met Toon comersieel te gaan en niet Enec gebonden.

Je moet het zien als verschillende winkels en 1 eigenaar. Daarbij kun je produkten( post) uitwisselen tussen het een en het ander. Het ene forum spreekt een andere groep aan dan het andere forum. Echter zitten ze beide in hetzelfde forum te werken.
Badge
Dank @jvp voor je reactie. Ben ook wel nieuwsgierig naar een reactie vanuit de Eneco-hoek..
Badge
Ik snap de vraag niet, tenslotte hoeft het wiel niet meer uitgevonden te worden. Zou zeggen: kijk eens op fora die op alle fronten goed van opzet zijn.
Dank @jvp voor je reactie. Ben ook wel nieuwsgierig naar een reactie vanuit de Eneco-hoek..

Hoi Hazet,

Ik begrijp je vraag wel. Er zijn meer vragen over gesteld.
Ik heb het "uitleg"-topic hierover maar even voor je opgezocht, omdat je uitleg van de moderators kennelijk belangrijker vindt.

https://forum.eneco.nl/algemene-vragen-opmerkingen-over-toon-110/nieuwe-community-voor-toon-gebruikers-7577

Reageer