Wanneer verlaging gasprijs en netwerkkosten zichtbaar? | Eneco Community
vraag

Wanneer verlaging gasprijs en netwerkkosten zichtbaar?

• 5 december 2014
  • 57 reacties
  • 1772 Bekeken

Het loopt al weer snel naar 1 januari 2015 toe.

De aangekondigde (verplichte) verlaging netwerkkosten en gasprijzen zullen nu langzamerhand toch wel bekend zijn? En wellicht ook de stroom.......

Wanneer kan ik dat zien in Mijn Eneco??

57 Reacties

Is er nog een moderator 'in de zaal' die hier een antwoord op heeft?
Reputatie 3
Badge
Ik denk dat toch eerst de netbeheerders hun nieuwe tarieven bekend moeten maken. Volgens mij zijn die nog niet bekend gemaakt, en Eneco wil ze vast niet gaan raden.
Nee raden uiteraard niet, daar hebben we niets aan.
Maar de gasprijs gaat ook zakken, dus mi moeten die bekend zijn, want er kunnen klanten per 1 januari een contract willen op basis van aangekondigde verlaagde prijzen!

Dus moderdtor van dienst is er iets naders bekend?
Hallo @moderators!!

Kan er op deze opstaande vraag een antwoord worden gegeven?
Waarom is er geen antwoord van Eneco op deze simpele vraag?
Je zal maar klant zijn of worden en een contract per 1 januari 2015 willen afsluiten waar dit in wordt verwerkt!!!

Dus Eneco wordt de beantwoording bewust overgeslagen??
Ik herhaal dit bericht maar weer even!!!!

Wordt de beantwoording van dit topic bewust overgeslagen door de moderators..................?????:@:@
Reputatie 3
Badge +1
Ik denk niet dat ze deze prijzen momenteel al beschikbaar stellen.
Er lopen nog acties tot 1-1-2015, deze halen ze onderuit als de tarieven voor 2015 bekent zouden worden.

Wel hebben ze in oktober al aangegeven in de media dat ze een prijsdaling verwachten per 1-1-2015.
Dat er nog acties lopen tot eind van dit jaar is m.i. niet interessant.
Ik kan me niet voorstellen dat er nu klanten zijn die zich met de ophanden zijnde verlaging gaan binden.........

Belangrijk is dan dat klanten, die per 1 januari 2015 zich willen binden weten waar ze dan aan toe zijn met de ophanden zijnde verlaging en dat ook qua netbeheer.

Dus moet er iets bekend zijn, maar dat de moderators nu het stil zwijgen er toe doen is niet netjes.

Geef dan aan wat je plannen/mogelijkheden zijn.
Reputatie 4
Badge
Hoi Brandje, mijn excuses, heel bijzonder dat hier nog niet op gereageerd was/is. We hebben niets te verbergen namelijk, het is echt even door de drukte aan onze aandacht ontsnapt. Maar om verder meteen je vraag te beantwoorden: de nieuwe tarieven zijn nog niet bekend. Meestal is dat zo'n 1 à 2 weken van tevoren. Ik verwacht ze dus wel snel en dan delen we ze uiteraard met jullie.

Groet Martijn
Hoi Martijn,

Ik begreep er al geen steek van............

Bedankt voor je reactie; ik wacht het nog even af!
Reputatie 4
Badge
@Brandje, begrijpelijk 😉 Ik was overigens iets te enthousiast. Heb het nog even nagevraagd, maar doorgaans worden deze nieuwe tarieven pas een paar dagen voor 1 januari gecorrespondeerd. Ik hou je uiteraard wel op de hoogte.

Groet Martijn
Hoi Martijn,

Zie je eerder bericht in dit topic!
Waarom worden de nieuwe tarieven hier niet gecommuniceerd?
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ton,

Zoals eerder al geschreven, dat gaan ze niet doen zolang de huidige 2014 contracten nog worden aangeboden.
Op zijn vroegst komen de tarieven aan het einde van de werkdag vandaag zodat je ze vanaf 2 januari kan afsluiten of wijzigen volgens de nieuwe tarieven.

Dat de tarieven al eerder bekent zijn ben ik van overtuigd, of de moderators ze ook al weten ga ik even niet van uit.
Hoi Willem,

Ik wacht maar even op de reactie van Martijn, want zijn bericht hiervoor is duidelijk genoeg!
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Ton,

Inmiddels staan hier de nieuwe energietarieven voor 2015.
Ik had ze net ook gevonden!
Bedankt voor de info!
Hoi Martijn,

Zoals te verwachten was gaan dus alle 3 tarieven voor mij naar omlaag.
Op Mijn Eneco zijn de wijzigingen nog niet doorgevoerd; dat komt ongetwijfeld in de loop van januari 2015.

Maar ik zie toch een wijziging bij mij bij Eneco Aardgas.
Dat was altijd €0.64667

Waarom is dat nu €0.64873 geworden?????:@
Hier zie ik ook een verhoging gasprijs tov mijn contract sinds kort? Was 0,6425 en nu 0,6445
Heel goed mpleizr!!
Ik had namelijk net een week of 10 dagen geleden de gasprijs opgeschreven en daarna is de prijs, lijkt wel "stiekem" (maar dat kan ik bijna niet geloven), iets verhoogd.
Jammer dat vanmiddag een moderator niet heeft gereageerd.

Heb je ook gezien dat het vastrecht behoorlijk is verhoogd! Namelijk €1,15.....
Het was €2,31 en nu is het €3,46

Dus @moderators graag uitleg hierover!!!
Heel goed mpleizr!!
Ik had namelijk net een week of 10 dagen geleden de gasprijs opgeschreven en daarna is de prijs, lijkt wel "stiekem" (maar dat kan ik bijna niet geloven), iets verhoogd.
Jammer dat vanmiddag een moderator niet heeft gereageerd.

Heb je ook gezien dat het vastrecht behoorlijk is verhoogd! Namelijk €1,15.....
Het was €2,31 en nu is het €3,46

Dus @moderators graag uitleg hierover!!!

@brandje, dank voor je opmerking betreffende het vastrecht. Dit is inderdaad ook bij mij €3,46 zie ook hier dat er uitleg over komt?.
Reputatie 3
Badge
Het wordt nu wel heel erg aantrekkelijk om over te stappen: Greenchoice is voor ons nu al 47% goedkoper. Lagere gasprijs, goedkopere vaste kosten, gunstiger voorwaarden voor elektra. Ik vraag me af of Eneco wel wil dat we blijven...

De stijging van de gasprijs is trouwens vrij simpel te verklaren: de belasting erop is weer verhoogd. Dus als je een vaste basisprijs hebt dan stijgt de totaalprijs.
De gasprijs is verhoogd per 10 december ongeveer. Dus moet er een andere reden zijn.
En per 1 januari 2015 is de gasprijs weer verlaagd, ondanks een gestegen belasting; en dat is weer logisch gezien de daling olieprijs.
Reputatie 4
Badge
Hoi, ik ga hierover even navraag doen en kom er, hopelijk, in de loop van de dag bij jullie op terug.

Groet Martijn
Reputatie 4
Badge
De lichte afwijking is uiteraard (gelukkig) niet stiekem doorgevoerd, maar heeft weldegelijk met de stijging van Energiebelasting en ODE te maken. Het leveringstarief is weliswaar gedaald, maar voor ODE is de stijging gemiddeld 4,50 euro op jaarbasis. Voor belasting is dit 7,50 euro. Dit zit uiteraard verwerkt in het nieuwe tarief wat je ook op Mijn Eneco ziet staan. Daarnaast is er een vastrechtverhoging doorgevoerd van, zoals jullie al aangeven, 1,15 euro per maand. Ik heb nog wel even nagevraagd wat hier precies de reden van is. Ik kan hier helaas pas maandag een antwoord op geven. Net als het feit dat ik nog even helder wil krijgen waarom @Brandje per 10 december een wijziging zag (wat ook mij verbaast, want dit is echt pas per 01-01-15) doorgevoerd.

Groet Martijn
Hier zie ik ook een verhoging gasprijs tov mijn contract sinds kort? Was 0,6425 en nu 0,6445

Hier zie ik andermaal een verandering in gas en stroom die nu net als bij brandje 2x verhoogt is
gas is nu 0,6480

Kijk je naar de nieuwe tarieven dan zou dit voor mij 0,6331 moeten zijn

Reageer