Wanneer uitbetaling jaarnota? | Eneco Community
beantwoord

Wanneer uitbetaling jaarnota?

Hoe lang duurt het voordat wij het te ontvangen bedrag krijgen?
icon

Beste antwoord door Audrey 8 oktober 2015, 16:06

Beste G. M Macintosch,

Welkom op de community. We versturen vandaag per post de jaarnota naar je toe. Ook versturen we dit per e-mail, heb je dit ontvangen? Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hall Marvin,

De jaarnota is van notadatum 11 april 2013. Op de jaarnota geven we aan dat je het bedrag binnen veertien dagen kunt verwachten. Hoewel ik me kan indenken dat je het bedrag graag ontvangt, vraag ik je nog even geduld te hebben :)

Groet,
Mike
Wanneer ontvang ik het bedrag van mijn jaarnota? Staat niks aangegeven bij mij.
Reputatie 5
Badge +3
Beste G. M Macintosch,

Welkom op de community. We versturen vandaag per post de jaarnota naar je toe. Ook versturen we dit per e-mail, heb je dit ontvangen? Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Goedemiddag.heb niks per mail ontvangen..Heb het wel gedownload online.maar wil weten wanneer ik het bedrag ongeveer op mijn rekening gestort krijg
Reputatie 5
Badge +3
Beste G. M Macintosch,

Binnen 2 weken na vandaag ontvang je het tegoed, na eventuele verekening, op je rekening.

Groet, Audrey
Ok bedankt voor de snelle reactie.
Ik begrijp niets van mijn jaarnota, er is niet gevraagd om de meterstanden van de electriciteit en volgens toon heb ik elke maand minder verbruikt dan de ingeschatte hoeveelheden en toch moet ik bij betalen. Leg dit nu eens uit, de prijzen van gas e.d. zijn toch per 1 juli omlaag gegaan????Ik snap hier echt helemaal niets meer van.
Ik begrijp niets van mijn jaarnota, er is niet gevraagd om de meterstanden van de electriciteit en volgens toon heb ik elke maand minder verbruikt dan de ingeschatte hoeveelheden en toch moet ik bij betalen. Leg dit nu eens uit, de prijzen van gas e.d. zijn toch per 1 juli omlaag gegaan????Ik snap hier echt helemaal niets meer van.

Heb je wellicht slimme meters? Dan haalt Eneco de standen toch zelf op?

Zo niet dan zijn je standen misschien geschat en dan zou ik hier meteen de juiste standen opgeven, zodat de nota herberekend kan worden.

Let op! Toon is slechts een afgeleide van je originele meters in de meterkast. De ooit naar je Toon toegezonden geschatte jaarverbruiken kunnen uiteraard afwijzen en een te mooi beeld geven............

Als je zelf een wijziging in je voorschotbedrag aanbrengt, moet je er dan ook om denken een moderator te vragen de geschatte verbruiken opnieuw te laten berekenen en naar je Toon te laten zenden.
Reputatie 4
Badge +4
@A.Steinfort,

Welkom op de Community.

Ik geef je graag informatie over de jaarnota die je hebt ontvangen. Voor elektra heb je een slimme meters, dus deze standen kunnen we op afstand uitlezen. Voor gas geldt dit niet, ik zie dat we de standen voor gas hebben geschat, Wil je controleren of de eindstand die we hebben gebruik overeenkomt met de huidige stand op de gasmter? Erg vreemd dat je geen verzoek hebt ontvangen voor het doorgeven van de meterstanden. Dit had je rond 15-09 per e-mail van ons moeten ontvangen.
Ik heb op 19 september de meterstanden van het gas doorgeven, waarom dan de standen van het gas inschatten???
Beste mevrouw, heer Steinfort,
U heeft uw meterstanden aan ons doorgegeven, waarvoor dank. De opgegeven meterstanden voor ziet u hieronder. U ontvangt uw nota omstreeks 03-10-2015.

Product: Stand: Datum opname meterstanden:

Gas I (m³) 1557 19-09-2015
Ik zou je adres gegevens even weghalen; niet slim op een openbaar forum.
Eneco heeft altijd je NAW-gegevens bij de hand!
gedaan
gedaan

Heeeel slim!!

En nu gewoon de reactie van Eva even afwachten.

Er zal dus een nieuwe jaarnota opgemaakt worden nav de juiste gas-standen!

Overigens in je start-reactie noemde je niet de geschatte gas-standen???
Dat kan je toch gewoon op de nota zien? Dan had je de reden meteen geweten.
Dat snap ik brandje maar ik heb de nota op papier niet gekregen (nog) en ik vind de digitale lastiger om te lezen hoe vreemd dat misschien klinkt
Dat snap ik brandje maar ik heb de nota op papier niet gekregen (nog) en ik vind de digitale lastiger om te lezen hoe vreemd dat misschien klinkt

Ja kan ik begrijpen, maar zodra ik iets qua uitkomst niet vertrouw, kijk ik als eerste naar de meterstanden.
Ik weet wat ik heb opgegeven en dan zie ik andere standen staan en weet hoe laat het is en sla meteen alarm.

Niets klinkt mij vreemd in de oren hoor; jammer dat het bij jou niet meteen dan lukt.
Reputatie 7
Badge +6
@A. Steinfort,

Bedankt voor de bevestigingsmail. De stand was onwaarschijnlijk en klopte niet, vandaar dat we de gasstand hebben geschat op de jaarnota. De stand op de jaarnota is gedschat op 12859 en jij hebt 1557 doorgegeven. Sowieso mist er 1 cijfer en als het bijvoorbeeld 15570 zou moeten zijn, dan zou het een verontrustend verbruik worden.
Wat is de meterstand op dit moment?
Mijn meterstand op dit moment is 01599(,333), ten tijde van de installatie van toon heb ik een slimme meter gekregen, deze meter is geinstalleerd op 09-10-2014 en op dat moment stond op de oude meter een stand van 10879. Deze gegevens haal ik van de kaart die de installateur van Liander heeft gebruikt .
Reputatie 7
Badge +6
@A. Steinfort,

Kijk, bedankt voor de info! De meterwisseling is nooit verwerkt, vandaar dat de stand geschat is op de oude meter. Ik ga er verder mee zodat alles administratief in orde komt en er een correctienota komt o.b.v. de juiste stand van de slimme meter.
Sorry voor het ongemak!
Wat vreemd dat dit nooit is verwerkt, dank je wel dan kan ik de nota zoals deze op mijn eneco staat als geschrapt bekijken??Ik ben echt blij dat ik mij hier even heb gemeld aangezien dit toch de kortste klap is.
Reputatie 7
Badge +6
@A. Steinfort,

Ja dat vind ik ook! Maar wel goed dat het nu aan het licht gekomen is. Het kan even duren, maar we gaan een nieuwe nota opmaken. De nota in Mijn Eneco kun je negeren, want er wordt een nieuwe opgemaakt o.b.v. de juiste stand en de meterwisseling die er op verwerkt wordt.
Fijn

Reageer