wanneer ontvang ik het tegoed van de jaarnota? | Eneco Community
beantwoord

wanneer ontvang ik het tegoed van de jaarnota?

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Geachte lezer Eneco,

28-02-2012 heb ik een mail van u ontvangen dat er binnen
2 weken een bedrag op mijn rekening gestort zou worden.
Weet u welke datum precies? Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Kelly 8 maart 2013, 12:01

Beste Lano,

Ik heb je bericht verplaatst naar je eerdere topic, om het overzichtelijk te houden. We hebben het bedrag 6 maart 2013 overgemaakt. Normaal gesproken heb je het bedrag dan binnen een werkdag. Als het langer duurt, zou je even bij je bank kunnen informeren waar dat aan ligt.

Kelly

Bekijk origineel

51 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Lano,

Ik kan me goed voorstellen je graag wilt weten wanneer je het bedrag kunt verwachten. We hebben het bedrag gister overgemaakt. Als het goed is ontvang je het bedrag vandaag of morgen op je rekening.

Groet,
Mike
Wat een super snelle reactie! Bedankt voor je antwoord 🙂
Geachte lezer Eneco

Gisteren heb ik een vraag gesteld over een storting,ik zou een bedrag terug krijgen waarvan
u terug schreef dat dat bedrag woensdag is over gemaakt. Helaas heb ik nog steeds niets ontvangen.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Lano,

Ik heb je bericht verplaatst naar je eerdere topic, om het overzichtelijk te houden. We hebben het bedrag 6 maart 2013 overgemaakt. Normaal gesproken heb je het bedrag dan binnen een werkdag. Als het langer duurt, zou je even bij je bank kunnen informeren waar dat aan ligt.

Kelly
wanneer wordt meestal de jaarnota over gemaakt..
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Berend25,
Welkom op het eneco forum. Leuk dat je je weg hiernaartoe hebt gevonden.
bedoel je dat je wil weten wanneer de jaarnota word verstuurd door Eneco of dat je het teveel betaalde terugkrijgt ná ontvangst van je jaarnota ?
ja de jaar nota heb ik al op mijn eneco
Reputatie 3
Badge +2
Volgens mij word het teveel betaald verrekend met het eerste (nieuwe) termijnbedrag
Reputatie 4
Badge +1
@berend25

Ik heb je topic verplaatst (samengevoegd) om het topic overzichtelijk te houden.

Op de jaarnota vermelden we het volgende: "Dit bedrag zal na verrekening met eventuele openstaande vorderingen binnen 14 dagen na ontvangst van deze nota worden overgemaakt op rekening **** ".

Je kunt het bedrag dus binnen 2 weken tegemoet zien! Ik vraag je nog even af te wachten.

Groet,
Mike, Eneco
beetje vage bedoeling bij eneco echt waar krijg ik een medewerker te spreken die zegt we moeten goedkeuring bewindvoerder hebben dat we naar u kunnen over maken heb de bewindvoerder wsnp toch niks mee te maken als ik zelf me vaste lasten betaal
Mike wrote:

@berend25

Ik heb je topic verplaatst (samengevoegd) om het topic overzichtelijk te houden.

Op de jaarnota vermelden we het volgende: "Dit bedrag zal na verrekening met eventuele openstaande vorderingen binnen 14 dagen na ontvangst van deze nota worden overgemaakt op rekening **** ".

Je kunt het bedrag dus binnen 2 weken tegemoet zien! Ik vraag je nog even af te wachten.

Groet,
Mike, Eneco

beste mike ,

waarom zeg de medewerken klantenservice van eneco ..
dat ze goedkeuring bewindvoerder nodig hebben ik zit namelijk in de wsnp ..
hoe zit dat eigenlijk ik betaal zelf me vaste lasten alles gaat van mij eigen rekening af de bewindvoerder
heeft niks met me vaste lasten te maken dan heb ik toch recht op de jaarnota...
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Berend,

Klopt, het tegoed maken we binnen de genoemde termijn aan je over. Als we je anders hebben geïnformeerd tijdens het telefonisch contact, bied ik je hier voor onze excuses aan. Ook zien we dat de bewindvoerder heeft aangegeven dat je zelf de betalingen verricht. Het tegoed wordt dan ook overgemaakt naar jouw rekeningnummer! Dit is inmiddels ook gebeurd met de Windkrachtkorting :)

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike
nou tot heden staat er nog niks op me rekening tegen mij zeiden ze voor 1 juli staat het op je rekening..
is het ubberhout wel over gemaakt
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Berend,

Het is natuurlijk nog geen 1 juli 2013. Dat je het bedrag graag tegemoet ziet, kan ik me goed voorstellen. Het bedrag is inmiddels overgemaakt en je kunt het één deze dagen tegemoet zien op je rekening.

Groet,
Mike
Heren en dames van eneco.
Kunt u mij vertellen waarom ik niet het temijnbedrag wat over was  127.00 euro. Bij de klantenservice zeggen ze dat het komt omdat de nota op een andere
 datum komt. Ik snap er niets van en wil graag dat geld hebben. I Er is keurig iedere maan keurig 127 euro van de rekening gehaald . Ben het er niet mee eens en erg teleurgesteld.  Had op dat geld gerekend. Niet leuk zo. Ik hoop van u te horen.
groeten h.vermeer
Reputatie 5
Badge +3
Hallo h.vermeer,

Allereerst welkom op ons forum.
Ik begrijp je vraag niet. Wij hebben het volledige tegoed van de jaarnota op 15 mei aan je overgemaakt. Wat is er nu precies niet duidelijk voor je?

Groet, Kelly
Goedemiddag.Ik heb de jaarnota gehad en bleek dat er 266,82 teveel in rekening was gebracht. Daar heb ik van u ontvangen 160,33.  . Maar er staat bij datde eerst volgende termijnbedrag is verrekend  in de jaar nota. Maar er is tot op heden nog steeds 127.00 van mijn rekening gehaald. per maand. Waar is dat verrekende termijnbedrag dan gebleven. Had er zo op gerekend.  Graag een uitleg die ik snap.  Bij voorbaat dank. H.Vermeer
Reputatie 5
Badge +3
Oke, nu begrijp ik wat je bedoelt. Op de jaarnota is een tegoed van 266,82 euro ontstaan, daarmee is de maand mei 2013 verrekend waarna er nog 160,33 euro overbleef.

2 mei is de maand april afgeschreven en 3 juni de maand juni. Er wordt dus geen maand teveel geïncasseerd door ons. Is het zo duidelijker?

Kelly
Ik ben het er zeker niet mee eens. Ben al jaren bij Eneco, en de verrekening ging altijd goed en hoefde ik 1 maand niet te betalen. Plus dat ik ook nog een tegoed kreeg.. U zal mij wel lastig vinden maar  ik snap het niet hoe dat zo ineens komt. Gr. Henny vermeer.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Henny,

Je betaalt altijd 12 maanden een termijnbedrag. Dat is nu ook het geval, niets meer en niets minder. Zoals aangegeven hebben we op 2 mei het termijnbedrag voor april van de rekening geïncasseerd, de maand mei is verrekend met het tegoed op de jaarnota en de maand juni is op 3 juni 2013 geïncasseerd. Gewoon zoals het hoort. Het is me dan ook niet duideljk waarom je het hier niet mee eens bent.

Het is niet zo dat je 11 termijnbedragen betaalt en er 1 cadeau krijgt bijvoorbeeld. Je betaalt er altijd 12, waarvan 1 wordt verrekend op de jaarnota, dat was in dit geval de maand mei.

Vorig jaar was het eigenlijk net zo. Toen hebben we ook op 2 mei de maand april afgeschreven en de maand mei verrekend met het saldo op de jaarnota.

Ik hoop dat ik het voor je heb opgehelderd want er gaat echt niets mis.

Groet, Kelly
Jammer dat het bij @h.vermeer niet overkomt.
Ik ben geen partij uiteraard in deze en hebt dan ook geen mening hierover, maar op de manier hoe Kelly het uitlegt, begrijp ik het als zijliner zelfs ook.

Waarom lees ik dit aandachtig mee?
Over enkele dagen gebeurt bij mij vermoedelijk het zelfde. Het is dus een kwestie van 12 x het voorschot-bedrag nemen en eventueel het verrekende verschil daar van af te halen.
Ja, maar nu heb ik 12 maal 127.00 euro betaald plus de verrekening ,en dat  is wat ik maar niet kan snappen. Zal wel aan mij liggen. Henny
Heb je niet per ongeluk 1 termijn van de oude jaarnota, cq de nieuwe jaartermijn, meegeteld?
[quote]Heb je niet per ongeluk 1 termijn van de oude jaarnota, cq de nieuwe jaartermijn, meegeteld?
[/Q

UOTE]
Hallo,

Dat je quote is prima,maar wat wil je nu zeggen?
Kijk eens naar je vorige reactie nr 25.....................

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen