Wanneer ontvang ik de jaarnota? | Eneco Community
beantwoord

Wanneer ontvang ik de jaarnota?

Toon eerste bericht

415 Reacties

Ik zou graag de jaarnota per post willen ontvangen omdat ik de pdf file niet kan openen,heb wel Adobe reader.
Er wordt nl. gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord wat ik vreemd vind..ben nl.al ingelogt??
Aangezien ik die niet meer weet(automatisch ingelogt) en op opvragen druk gebeurt er niets.
Reputatie 4
Badge
Hoi Bresser,

Vervelend dat het niet lukt om in te loggen. Ik stuur je een link om een nieuw Mijn Eneco-wachtwoord aan te maken. Daarnaast stuur ik je voor de zekerheid je jaarnota per e-mail toe. Fijne lentedag.

Groet Martijn
Beste Eneco,

Ik heb een mail ontvangen dat de jaarnota klaar staat op 'mijn Eneco'. Als ik daar inlog krijg ik echter niet de laatste nota te zien. Kunnen jullie mij helpen?

Groeten, Jeroen
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen10

Je jaarnota is wel al opgemaakt maar zie dat deze inderdaad niet te zien is in Mijn Eneco, ik geef dit door aan de beheerders van Mijn Eneco. Het bedrag kun je wel zien bij het nota en betaal overzicht in Mijn Eneco. Heb je de nota wel per post ontvangen? Anders stuur ik deze nog even naar je toe.
Hallo Folkert,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de nota ook (nog) niet per post ontvangne.
Kun je de jaarnota ook per e-mail verzenden?
Hallo Folkert,

Heb je hier al naar kunnen kijken?

Groeten, Jeroen
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen

Yes! Ik heb hem gestuurd naar het e-mail adres dat bij ons bekend is
Goedemorgen,

Op 28-10-2015 heb ik mijn meterstanden digitaal doorgegeven en een bevestiging ontvangen.
De jaarnota zou ik volgens Mijneneco rond 7 november ontvangen.

Tot op heden kan ik niets terugvinden in mijn account en heb ik nog geen melding ontvangen.

Wanneer kan ik mijn jaarnota verwachten?

Met vriendelijke groet,
Volgens het standaard kletspraatje zou ik rond 5 december de jaarnota kunnen verwachten. Het is nu 14 december, nog steeds niks. Vanwege het feit dat zo'n nota belangrijk is voor mensen, het ongelooflijk aantal berichten hier, het feit dat je zelfs met Toon, niet kan zien wat je moet betalen of terug krijgt, zou ik denken dat ENECO hier wat helderder en éénduidiger in zou worden, maar één en ander lijkt ENECO niets uit te maken.
Wat een negatieviteit zeg!
Volgens mijn gegevens wordende geen kletspraatjes gehouden.
Er kunnen natuurlijk bijzondere omstandigheden zijn waarom er vertraging is.
Een moderator zal dat straks wel voor je uitzoeken.

Hoe Toon werkt en waarom heb je kennelijk niet geheel begrepen.
Allereerst is het een thermostaat en vervolgens kan je je verbruik controleren.
Het is dus geen veredelde jaarnota.

Op de jaarnota worden alle onderdelen en niet alleen je verbruik met je afgerekend.
Die extra onderdelen zijn de vaste netwerkkosten; overheidsheffngen; enz en je betaalde voorschotten worden verrekend.

Maar dit alles wist je natuurlijk al; je wilde alleen even je boosheid van je afschrijven denk ik.......
Reputatie 4
Badge +1
Hallo R.Th. Bominaar,

Dank voor jouw bericht en je eerlijke feedback. Ik kan me indenken dat je graag duidelijkheid wilt over de datum van de jaarnota. Als we aangeven 5 december, hoor je daar natuurlijk op te kunnen vertrouwen. Sorry dat dit wat anders uitpakt!

Ik zorg dat de jaarnota alsnog wordt gemaakt. Deze kun je binnen 2 werkdagen tegemoet zien.

Groet,
Mike
@Brandje Kletspraatjes zijn standaard mededelingen die consequent aan iedereen op elk moment gegeven worden, dus zonder rekening te houden met de feiten van het moment. Voor mij gaat het om de feiten van het moment en niet om een één of ander landelijk gemiddelde.
Hoe Toon werkt heb ik wel begrepen (je koopt een thermostaat al voor €17,50), bovendien heb ik ook wel enige kennis van programmeren en weet dan ook dat als ENECO die extra gegevens die jij noemt beschikbaar stelt aan de programmeurs, het heel wel mogelijk is ook één en ander in bedragen zichtbaar te maken.
En verder, ja, wilde ik vooral even mijn boosheid van me af schrijven.

@Moderator Dank voor de snelle reactie, ik zie uit naar de jaarnota.
Grappig als ik naar de echte definitie van "kletspraatjes" kijk........., die lijkt niet erg op de omschrijving die jij denkt te kunnen geven.
Maar ja, daar ging het verder niet om.

Voor wat betreft Toon heb je het toch niet goed begrepen, dat je wist dat het een thermostaat was, dat is duidelijk, maar een vervanger voor de jaarnota is het niet en gelukkig zal dat er ook niet komen, want inzichtelijk maken realtime/per uur/maand van je verbruik dat is waar het om gaat en bij een jaarnota gaat het om de eindafrekening; niet meer en niet minder.

Ik ben blij dat je nu in afwachting van je jaarnota van je boosheid af bent!:P
Is het toch nog zinvol geweest dat je je op het forum hebt aangemeld!
Hallo

Ik heb 15 december mijn rekeningnummer gewijzigd en als goed is heef eneco mijn gisteren een bedrag overgemaakt
Mijn vraag is heeft eneco goede rekeningnummer overgemaakt ?
Reputatie 4
Badge +4
@N. Karatay,

Begrijpelijk dat je duidelijkheid wil over de uitbetaling. Wil je het juiste rekeningnummer toesturen via een privébericht? Dan controleer ik voor je of we het bedrag naar dit nummer hebben overgemaakt.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen