Wanneer ik ontvang ik de welkomstpremie? | Eneco Community
vraag

Wanneer ik ontvang ik de welkomstpremie?

Toon eerste bericht

119 Reacties

Top bedankt voor het uitzoeken!
En tsja. of ik blijft hangt er vanaf of jullie een leuk aanbod hebben of niet.
Blijven kost nog steeds geld over het algemeen. Het was daarom leuk om te zien dat Nuon nu ook extra korting geeft per jaar dat je vaste klant bent. Hoe langer vaste klant, hoe meer korting.

Doe daar wat mee zou ik zeggen.

Nogmaals bedankt voor het uitzoeken!
Op mijn jaarnota stond niet mijn welkom premie van 168 vermeld. Dit stond wel in de voorwaarde van mijn contract. Nadat ik jullie telefonisch benadert heb is mij verteld dat dit verrekend gaat worden met mijn maandelijks bedrag. (is raar want in mijn contract staat anders) Dat zou dus betekenen dat ik in dec. geen afschrijving hoeft te verwachten en in jan. alles boven het restant.
Tot mijn verbazing zag ik dat de maand dec. gewoon afgeschreven is??
Hoe zit dit en wanneer kan ik mijn welkomspremie verwachten?
Op mijn jaarnota stond niet mijn welkom premie van 168 vermeld. Dit stond wel in de voorwaarde van mijn contract. Nadat ik jullie telefonisch benadert heb is mij verteld dat dit verrekend gaat worden met mijn maandelijks bedrag. (is raar want in mijn contract staat anders) Dat zou dus betekenen dat ik in dec. geen afschrijving hoeft te verwachten en in jan. alles boven het restant.

Dus je hebt dat zwart op wit in je contract staan? Zeker weten?

Want in de meeste gevallen wordt de premie pas aan het eind van het contract uitgekeerd!
Reputatie 4
Badge
Beste JD Fonkert,

Hartelijk bedankt voor je bericht. Vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan. Ik heb het nog even nagekeken en ik zie inderdaad dat je eerder contact met ons hebt gehad. Je energietegoed wordt namelijk niet uitgekeerd op je jaarnota en is ook niet verrekend met je termijnbedrag van december. We keren je tegoed namelijk uit na afloop van je contract, in jouw geval is dat binnen zes weken na 1 januari 2015. Mijn excuses dat hier onduidelijkheid over is ontstaan.

Groet Martijn

Dus je hebt dat zwart op wit in je contract staan? Zeker weten?

Want in de meeste gevallen wordt de premie pas aan het eind van het contract uitgekeerd!

Hoi JD Fonkert,

Je was stellig en volgens jou stond het wel in je contract.................
Zijn er dan 2 soorten contracten??
Hoi Pepijn,

De welkomspremie wordt altijd aan het eind van de contractsperiode uitbetaald; opzich logisch toch...............

Ik heb teruggekeken naar het afgelopen jaar, maar ik kan nergens terugvinden waar wij onze welkomstpremie terugkrijgen (niet op 1/4/2014).
Hoi Pepijn,

De welkomspremie wordt altijd aan het eind van de contractsperiode uitbetaald; opzich logisch toch...............

Ik heb teruggekeken naar het afgelopen jaar, maar ik kan nergens terugvinden waar wij onze welkomstpremie terugkrijgen (niet op 1/4/2014).

Wel apart, dat je een reactie van 11 maanden geleden van mij quote.

Ik denk dat als je niets kan vinden dat je beter een moderator had kunnen benaderen.
Hopelijk wordt jouw reactie morgen gelezen en dan zal je van 1 van hen wel een nader bericht krijgen!
Bekende verhalen allemaal. Ook ik heb mijn "welkomstpremie" na einde jaarcontract van 208,- euro nog niet mogen ontvangen. Reeds 3 emails naar eneco gestuurd, slechts 1 automatische reactie ontvangen. Dien je eerst over te stappen naar een andere energieleverancier voor de welkomstpremie?!
Reputatie 5
Badge +3
Hi Rob,

Wat vervelend om te lezen dat je de welkomstpremie nog niet van ons hebt ontvangen. Ik heb zojuist de welkomstpremie van 208 euro voor je in orde gemaakt. Je ontvangt dit bedrag binnen 2 weken op je rekening. Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey.
Dank je Audrey, ik zie het tegemoet.
Hallo moderators,

Afgelopen maand ben ik naar Eneco overgestapt via de consumentenbond. Hierbij gaven zij destijds aan dat ik 225 euro als welkomstpremie zou ontvangen. Waarbij werd verteld dat dit in de eerste maand gestort zou worden. Maar nu lees ik dat het wordt verrekend bij de aankomende jaarnota. Wanneer kan ik het welkomstcadeau a 225 euro verwachten?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi a.r. vdl,

Wat leuk dat je naar ons overgestapt bent! We keren je welkomspremie van 225 euro uit, met de komst van je eerste jaarnota.

Groet, Audrey
Het verbaast me dat ik nu 315 per maand betaal. Nu kreeg ik een aanbieding van een andere energie leverancier.. en daar zou ik 180,- euro kwijt zijn? Hoe kan het verschil nou zo groot zijn???
Door de telefoon zeiden ze toen dat ze me een aanbieding konden doen omdat ik zo veel stroom verbruikte?? Nou ik vind het verschil met andere leveranciers toch wel nog veel groter
Mijn contract is 1 januari 2017 afgelopen. En wat gebeurd er na deze data?? Verder heb ik bericht gekregen van een andere leverancier. Nu betaal ik 315 per maand. BIj een andere leverancier zou ik 180,- betalen?? Hoe kan dit verschil zo ontzettend groot zijn??? En wat als ik eerder overstap naar een andere leverancier??
Reputatie 7
Badge +9
Mijn contract is 1 januari 2017 afgelopen. En wat gebeurd er na deze data?? Verder heb ik bericht gekregen van een andere leverancier. Nu betaal ik 315 per maand. BIj een andere leverancier zou ik 180,- betalen?? Hoe kan dit verschil zo ontzettend groot zijn??? En wat als ik eerder overstap naar een andere leverancier??

Het verschil kan wel groot zijn, maar zo groot lijk me sterk.. Kloppen de juiste ingeschatte waarde wel, met waar Eneco rekening meehoudt, en waar die andere rekening mee houdt?

Je zou eerder kunnen overstappen, dan 1 jan 2017.. Maar dan pleeg je soort van "contractbreuk", dit wil zeggen dat Eneco je een boete zou kunnen geven..
Uit mij hoofd is dat in u geval: €50,- voor stroom.
Mocht u ook gas afnemen bij Eneco? Is dat ook nog is €50,-.
Is het dan nog rendabel, om eerder over te stappen?
Reputatie 5
Badge +5
@Su zanne

Goed dat je deze vragen stelt! Dit houdt je scherp.

Na dat jouw contract is afgelopen zetten we dit om naar een overeenkomst voor onbepaalde tijd. Dat is een overeenkomst waar je als consument niet aan vast zit (dus weer boetevrij van contract kunt wisselen). Iedere leverancier doet dit zodat je niet zonder leverancier komt te zitten. Wanneer je besluit om eerder over te stappen, mogen wij een opzegvergoeding in rekening brengen deze bedraagt, binnen het laatste jaar, 100 euro.

Je geeft aan elders 180 euro voorschot te kunnen gaan betalen. Dit verschil is erg groot t.o.v. de 318 euro van ons, Zit er al een korting in meegerekend? Wel zijn de tarieven in de tussentijd gedaalt. Jij hebt er in 2013 voor gekozen dit vast te zetten, dit was toen ook geruime tijd erg gunstig.
Wij hebben je huidige termijn gebaseerd op jouw historisch verbruik dit is; 3679 kWh normaal en 4937 kWh dal. Wil je dit eens vergelijken? Dan kijk ik samen met jou mee naar de werkelijke verschillen,

Ook kunnen we natuurlijk kijken wat wij voor jou kunnen betekenen als trouwe klant!

Ik verneem het graag.

Met vriendelijke groet,

Erica
Ik zou vandaag mijn cashback ontvangen, maar die staat er helaas nog niet op.
Waarom word er een datum besproken als het toch niet aankomt.
Reputatie 7
Badge +6
Beste J.C. Barroso Vazquez,

Welkom! Mijn collega heeft gisteren een verzoek voor je ingediend, ik zorg er voor dat er spoed achter wordt gezet.

Groet,

Folkert

Reageer