Wanneer ik ontvang ik de welkomstpremie? | Eneco Community
vraag

Wanneer ik ontvang ik de welkomstpremie?

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Iets minder dan een jaar geleden ben ik overgestapt naar Eneco, hierbij is mijn een welkomstpremie beloofd van 230 euro. Na het aangaan van het contract heb ik via de klantenservice laten bevestigen dat dit met de jaarafrekening verrekend zou worden. Nu zie ik hier niets van terug op de jaarafrekening, na gebeld te hebben met de klantenservice, is mij gezegd dat dit alsnog wordt verrekend en dat dit voorgelegd is aan de betreffende afdeling.

Nu een aantal weken later hoor ik nog steeds niets over de cashback, wel wordt er via verschillende (post, email, brief & telefonisch) kanalen geprobeerd mijn contract te verlengen. Ik vind dat eneco eerst de openstaande punten mag afwerken voor ze proberen mij over te halen tot verleging.

119 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste unal,

Welkom op ons forum! Ik zie dat we 14 januari 2013 het tegoed van 230 euro al voor je hebben klaargezet maar dat het nog niet is uitbetaald. Sorry voor het wachten. Ik laat het bedrag aan je overmaken. Binnen 10 dagen staat het op je rekening.

Groet, Kelly
Beste Kelly, 

Ik heb dit topic even opgezocht omdat ik ook de welkomstpremie nog niet heb ontvangen. 
Het is inmiddels een jaar verder en zou het graag ontvangen. 

En nog een aanvullende vraag: ik zie bij Mijn Eneco dat het termijnbedrag 0.01 ct is. Er wordt wel elke maand een termijnbedrag afgeschreven (131.50). Dit lijkt daar dus niet goed weergegeven!

Groet, Milou 
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Mdanie,

Ik heet je graag welkom op ons forum. Omdat je te maken hebt met 2 verschillende netbeheerders, ontvang je de jaarnota voor gas en elektriciteit op 2 aparte momenten. De jaarnota voor is gas is zojuist gemaakt. Mogelijk stond het termijnbedrag hierdoor tijdelijk op 0,01 cent. Inmiddels is dat aangepast. Je ziet het nieuwe termijnbedrag op Mijn Eneco terug. Eind maart 2013 maken we de jaarnota voor elektriciteit. Aan de hand daarvan stellen we het termijnbedrag weer opnieuw vast.

Ik verwacht dat je de welkomstpremie op de jaarnota voor elektriciteit ontvangt, maar ik ga dat voor de zekerheid nog even voor je navragen. Zodra ik meer weet, kom ik er bij je op terug.

Groet, Kelly
Hallo,
ik heb vorig jaar een welkomspremie afgesproken van 250 euro. Deze stond niet op de jaarafrekening. Naar aanleiding van mijn telefoontje heb ik een bedrag van 230 euro ontvangen. Er zit dus nog een verschil in van 20 euro. Hoe kan dit?
 Alvast bedankt .
renate Spit
Reputatie 3
Badge
Hallo Renate, welkom op het forum. Zou denken aan een termijnbetaling die van dit bedrag is afgehaald, maar 20 euro is te weinig hiervoor. Maandag zijn de moderators weer aanwezig. 😉 even afwachten dus
Reputatie 5
Badge +3
@renate23,

Welkom op ons forum!
Bij de actie waar je gebruik van hebt gemaakt hoort een welkomstpremie van 230 euro, geen 250 euro. We hebben nu dus het juiste bedrag aan je overgemaakt. Waar heb je een bedrag van 250 euro gezien?

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Mdanie,

Ik zou nog even voor je navragen of de korting op de jaarnota voor elektriciteit wordt verwerkt. Dat is het geval, dus eind maart 2013 ontvang je de verrekening van ons.

Groet, Kelly
@renate23,

Welkom op ons forum!
Bij de actie waar je gebruik van hebt gemaakt hoort een welkomstpremie van 230 euro, geen 250 euro. We hebben nu dus het juiste bedrag aan je overgemaakt. Waar heb je een bedrag van 250 euro gezien?

Groet, Kelly

Hallo Kelly,
op jullie bevestigingsbrief!
Groet renate
Reputatie 5
Badge +3
@renate23,

Ik heb de bevestigingsbrief van 9 maart 2012 nagekeken, hier staat ook gewoon 230 euro op. Ik zal deze per mail naar je toesturen, ter informatie.

Groet, Kelly
Beste Kelly,

Ik heb vorig jaar via de consumentenbond mijn contract bij jullie aangevraagd.
Toen was een welkomspremie van 350 euro beloofd ook bij de jaar afrekening.
Helaas zie ik die nergens terug op de rekening.
Wanneer kan ik deze uiteindelijk verwachten?
 Groeten Geert
Reputatie 5
Badge +3
Beste Geert,

Leuk om te zien dat je het forum gebruikt. Welkom hier.
Er is in onze administratie niets bekend over een welkomstpremie. Ik zie dat we je in februari 2012 hebben aangemeld, naar aanleiding van een aanmelding via onze website. Op 1 maart 2013 heb je ons gesproken over de welkomstpremie, toen is besproken dat je een bewijs/bevestiging van de welkomstpremie zou opsturen. Heb je dat al gedaan inmiddels?

Als blijkt dat er inderdaad van ons uit een welkomstpremie toegezegd is, maken we dat zeker in orde. Echter op dit moment zijn we hier niet van op de hoogte. Je kunt mij ook een privé bericht sturen met meer informatie over de welkomstpremie.

Groet, Kelly
ik heb op 30 januari 2 contracten afgesloten voor 2 verschillende adressen en zou voor ieder adres € 100 van de jaarafrekening in mindering krijgen, helaas is dit niet gebeurd, en krijg ik als antwoord dat dit volgend jaar gaat gebeuren. Ik ben het hiermee niet eens.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo a.bekkers70,

Welkom op het forum.
Je hebt voor beide adressen een contract afgesloten. Op 1 van de adressen heb je een 3-jarig contract afgesloten en daarvoor ontvang je z.s..m. de premium van 100 euro (dus niet pas op de volgende jaarnota).

Voor het andere adres heb je een 1-jarig contract afgesproken. Hier hoort geen premium bij. Je ontvangt dus z.s.m. 1x 100 euro.

Groet, Kelly
Goedemorgen Kelly

Ik ben sinds kort (6-8-2013) ook klant van Eneco en heb een abbonement afgesloten voor 3 jaar (Ecostroom en gas) met de EUR 100 welkomspremie.
Hoe werkt dit precies? Wordt deze in mindering gebracht op mijn eerste jaarnota?

Alvast bedankt

Nadine

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Nadine,

Allereerst welkom op het forum!
De korting wordt verrekend op de eerstvolgende jaarnota, die komt voor jou pas over een jaar, in augustus weer. Nog even geduld dus 🙂
Hallo,

Ik ben bij jullie klant geworden in oktober 2012 via Prize Wize met een 1 jarig contract. Daar werd mij een cashback belooft van 220 euro. Op de jaarnota die ik in maart heb ontvangen was deze cashback niet verrekend. Nu dacht ik zelf dat het pas wordt verrekend wanneer het contract afloopt. Nu las ik dat het eigenlijk al verrekend had moeten zijn bij de eerste jaarnota. Wanneer kan ik nu het bedrag verwachten?

groeten,

Maaike
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Maaike,

Dank voor je bericht en welkom op het Eneco Forum! Ik heb je bericht verplaatst naar het bestaande topic over het uitbetalen van welkomstpremies 🙂 Hier past je bericht beter thuis.

Ik zie dat we de beloofde welkomstpremie van 220euro inderdaad niet hebben verrekend. We zijn ons er van bewust dat dit ongepast is en ik bied je hiervoor onze excuses aan! Ik zorg ervoor dat het bedrag alsnog aan je wordt uitbetaald. Je kunt het bedrag binnen (ruim genomen) 3 weken tegemoet zien.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het graag van je.

Groet,
Mike
Eind mei contract afgesloten via easyswitch bij Eneco. Zou binnen 6 weken een code ontvangen voor mijn welkomstpremie, maar ngo steeds niks ontvangen. Is het in mijn geval ook zo dat het verrekend wordt tijdens mijn jaarafrekening? En wordt dit dan eind 2013 of eind mei 2014??
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Turan,

Welkom op het forum! De korting wordt verrekend na afloop van de overeenkomst. Dus dat is na 1 juli 2014 contract loopt qua tarieven van 1 juli tot 1 juli).

Groet, Kelly
Ik zie nu talloze (nieuwe)klanten van Eneco die beloond worden met een welkomstpremie.
Dit zijn dan overstappers naar Eneco van de concurrentie.   Ik zou nu als jaranlang trouwe klant van Eneco wel eens beloond willen worden met een
*Trouwe Klant Premie*van bijv 200euro korting op mijn jaarnota die naar nu blijkt maar liefst 484euro bedraagt. 
Dit gebaar zal mij wellicht ervan weerhouden binnenkort naar de concurrent over te stappen.
Ik wacht uw gunstig antwoord met belangstelling af.
mvrgr/pvdd
Reputatie 7
Badge +7
dubbele post,s
onnodig.
1 x je wensen zichtbaar maken is genoeg toch.!
het zou mooi zijn , maar droom ff verder 
🙂
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Pieterbaass,

Ik lees in je bericht dat jij als vaste klant ook een korting verwacht. Graag leg ik je uit dat we, net als andere leveranciers, welkomstpremies aanbieden aan nieuwe klanten. Dit is alleen van toepassing in combinatie met bepaalde contracten. Daarnaast doen we onze vaste klanten ook een aanbod. Dit is een aanbod dat we graag op maat samenstellen, op basis van je behoeftes en verwachtingen. Als je het fijn vindt dat we met jou meekijken naar de verschillende mogelijkheden, laat het dan gerust weten. We nemen dan graag contact met je op.

Groet,
Mike, Eneco
In maart heb ik via gaslicht.com een contract (uiteindelijk ingegaan in juni) voor gas en electriciteit afgesloten; hierbij kon ik kiezen uit een aantal welkomspremies, waarbij ik aangaf de korting van 225 euro te willen. Over wat andere zaken contact gehad met klantenservice, waarbij me verteld is dat deze premie verrekend zou worden met de jaarnota. Deze heb ik net ontvangen, maar daarbij is geen korting van 225 euro verrekend. Wanneer gebeurt dit?
In maart heb ik via gaslicht.com een contract (uiteindelijk ingegaan in juni) voor gas en electriciteit afgesloten; hierbij kon ik kiezen uit een aantal welkomspremies, waarbij ik aangaf de korting van 225 euro te willen. Over wat andere zaken contact gehad met klantenservice, waarbij me verteld is dat deze premie verrekend zou worden met de jaarnota. Deze heb ik net ontvangen, maar daarbij is geen korting van 225 euro verrekend. Wanneer gebeurt dit?

Een moderator kan pas maandag dit bericht lezen en zal dan antwoord geven op je vraag.
Tot dan even geduld.
Overigens krijg je meestal een code die je moet "inwisselen"....................
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jasper!

De cashback waar je recht op hebt, verrekenen we bij afloop van het contract. Het contract loopt tot 1 juli 2014.

Weet je zo voldoende?

Groet,
Mike, Eneco

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen