Waarom is de vermindering energiebelasting niet doorgevoerd op mijn nota? | Eneco Community
beantwoord

Waarom is de vermindering energiebelasting niet doorgevoerd op mijn nota?

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Mijn nota viel nogal tegen. Moest een behoorlijk bedrag bij betalen terwijl er niet viel energie meer is verbruikt dan voorgaande jaren. Na bestudering zag ik dat er geen vermindering energiebelasting is gerekend. Voor 2018 heeft iedereen ( wonend in een woonhuis) recht op €373.33 belasting korting.
Uiteraad meteen gebeld. Het zou uitgezocht worden en binnen 5 dagen zou ik terug gebeld worden. Dit is inmiddels 8 dagen geleden.
Wil graag dat mijn nota word aangepast voordat het word afgeschreven.

Groet Henjo
icon

Beste antwoord door Brandje 23 februari 2019, 22:25

Hoi Henjo,

Allereerst zorg dat je klantnummer in je profiel zit, zodat een moderator morgen je in het systeem kan terugvinden. Hij/zij is de enige die exact weet wie je bent via dat klantnummer.

Verder werkt het als volgt: een moderator gaat (morgen hopelijk en anders maandag) e.e.a. na in de administratie en bekijkt hoe de status is, omdat je al eerder hebt gebeld en of bv het uitstel verleend kan worden.
Je hoort vanzelf hier in je topic wat hij/zij met je kan afspreken.
Bekijk origineel

13 Reacties

Dat komt volgens mij niet vaak voor dat deze vermindering vergeten wordt.
Het lijkt mij moeilijk om een correctienota optemaken, voordat de jaarnota wordt afgeboekt.

Mijn tip zou zijn: “vraag om uitstel van betaling hangende de correctie”
Kan ook gewoon via dit topic.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Ton.
Hierbij wil ik dan ook gebruik maken van je tip en vraag om uitstel van betaling hangende de correctie. Welke gegevens zijn er voor nodig?
Groet Henjo
Hoi Henjo,

Allereerst zorg dat je klantnummer in je profiel zit, zodat een moderator morgen je in het systeem kan terugvinden. Hij/zij is de enige die exact weet wie je bent via dat klantnummer.

Verder werkt het als volgt: een moderator gaat (morgen hopelijk en anders maandag) e.e.a. na in de administratie en bekijkt hoe de status is, omdat je al eerder hebt gebeld en of bv het uitstel verleend kan worden.
Je hoort vanzelf hier in je topic wat hij/zij met je kan afspreken.
Reputatie 1
Bedankt Ton voor je tips en snelle reacties.
De moderator kan mijn klantnummer vinden in mijn profiel.
Ik wacht op verdere reacties, en anders moet ik het weer telefonisch proberen.

Groet Henjo
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor je reactie Ton.
Hierbij wil ik dan ook gebruik maken van je tip en vraag om uitstel van betaling hangende de correctie. Welke gegevens zijn er voor nodig?
Groet Henjo

Goedemorgen @Henjo,

Goed dat je dit bij ons aangeeft. Ik heb zojuist uitstel van betaling verleend t/m 4 april 2019. Ik verwacht dat je voor deze datum meer duidelijkheid hebt over de jaarnota en de vermindering van de energiebelasting.

Groet, Audrey
Reputatie 1
Goedemiddag Audrey,
Bedankt voor je snelle reactie en dat je gelijk uitstel van betaling hebt verleend.
Ik ga er vanuit dat er mensen mee bezig zijn om het e.e.a uit te zoeken en dat ik dat over geïnformeerd wordt.
Vooralsnog niets gehoord!
Het geeft voor nu rust dat er deze week geen groot bedrag van mijn rekening word afgeschreven, bedankt,

Groet, Henjo
Reputatie 5
Badge +5
@Henjo het verzoek om de jaarnota te corrigeren aangaande de teruggave energiebelasting door verkeerde notering verblijfsfunctie is in behandeling. Ik heb nog een extra reminder uitgestuurd. Hier zal deze week vervolg op worden gegeven.
Reputatie 1
Erica,
Top. Ik hoor het dan wel.
Reputatie 5
Badge +5
@Henjo graag laat ik je weten dat de nota is gecorrigeerd. Het is nu afgerekend mét verblijfsfunctie. De jaarnota komt nu uit op een bijbetaling van €367,50 euro.
Reputatie 1
Beste Erica,
Het genoemde bedrag van €367.50 is dan het totaal van de nota? De nieuwe maandtermijn inbegrepen plus wat ik bij moet betalen qua verbruik?
Reputatie 5
Badge +5
@Henjo dit is inderdaad het totaal resterende bedrag inclusief de termijn van februari. De termijn van maart komt later pas. De afschrijving van het restant staat klaar voor 28-03-2019. Wenselijk dit zo te laten? Of mag de datum naar voren getrokken worden?
Reputatie 1
Beste Erica,
Het is prima zo mensen.
Bedankt voor de snelle reacties en de tijd die jullie er in gestoken hebben.
Ik ben weer tevreden!

Groet Henjo
Reputatie 5
Badge +5
@Henjo gelukkig! Goed om te lezen dat je weer tevreden bent 😀. Tot je dienst uiteraard!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen