Waarom een verhoging in vastrecht? | Eneco Community

Waarom een verhoging in vastrecht?

• 23 januari 2015
  • 28 reacties
  • 1266 Bekeken

Toon eerste bericht

28 Reacties

Heb het hier al eens vaker gezegd hoe hoger je gebruik des te minder dat je van deze verhoging iets merk

Dat is een juiste beredenering. Ik heb op jaar basis dit jaar voor het eerst minder dan 3000 kWh en 700 m³ gas; beide tarieven zijn per 1 januari 2015 voor mij verlaagd; dus het totale bedrag aan verhoging vastrecht, merk ik dan ook vrijwel niet.
Reputatie 3
Badge

Maar @LeonvB ik ga er dan maar vanuit dat je een flexcontract heb?, dat voor jou de nieuwe tarief geld.

Heb je dan zo weinig verbruik dat je rekening met maar liefs 9% omhoog gaat?. Als ik van mijn eigen situatie uitgaat en ik bereken dit door naar een nieuwe periode en contract betaal ik nogsteeds minder

Heb het hier al eens vaker gezegd hoe hoger je gebruik des te minder dat je van deze verhoging iets merk

Inderdaad, ons verbruik is extreem laag. Wij gaan voor duurzaam, maar Eneco gaat duidelijk voor de inkomsten.

Het voordeel van Eneco was altijd het lage vastrecht en de goede afhandeling van het salderen. Nadeel was het relatief hoge tarief voor gas en elektra, maar dat is met ons huidige verbruik minder erg. Nu het lage vastrecht wegvalt als voordeel wordt het tijd ergens anders de tarieven op te vragen. Grote kans dat we over een paar weken ergens anders heengaan.
In navolging van de verhoging vastrecht in 2015, nu weer een verhoging. Dit keer 7,8% verhoging vastrecht stadsverwarming. Het houdt niet op bij Eneco. Voor deze verhoging heb ik reeds diverse malen verzocht om opheldering. Het enige wat Eneco doet is lafjes doorverwijzen naar ACM, terwijl ik wil weten wat ik ervoor terug krijg, voor deze verhoging.

En net zoals in 2015, de aankondiging van deze verhoging bereikte mij eind januari 2017, terwijl de verhoging per januari 2017 is ingegaan. Onfatsoenlijkheid troef!

Enfin, ik bel Eneco nu elke dag, net zolang ik een duidelijk antwoord krijg.

Reageer