Waarom automatische incasso aanprijzen bij online betalen? | Eneco Community
vraag

Waarom automatische incasso aanprijzen bij online betalen?

Reputatie 1
Als ik inlog op mijn Eneco om mijn nota te betalen, word automatische incasso nogal irritant schreeuwerig aangeprezen. ik heb digitale nota en dat hou ik ook zo omdat ik zelf wel uitmaak wanneer hetmij uitkomt. Kan die dwingende melding niet weg?

14 Reacties

Dag Sillycious,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag. Ik heb de titel van je vraag aangepast, zodat deze ook voor andere forumgebruikers makkelijker te vinden is.

Ik vind het vervelend om te lezen dat je onze vraag om over te gaan op automatische incasso als irritant en schreeuwerig ervaart. Ik kan niet heel goed nagaan welke melding je precies bedoelt, maar als je het hebt over het gele blokje met de tekst 'U hebt nog geen automatische incasso. Regel het nu', dan komt deze in onze beleving niet irritant en schreeuwerig over.

We geven deze melding standaard voor klanten die per acceptgiro betalen. Dit heeft te maken met het duurzame karakter ervan. Online betalen is trouwens net zo duurzaam en ook helemaal prima. Dus we nemen je verbetersuggestie zeker mee.

Groeten,
Rieneke
Reputatie 1
Maar ik mag hopen dat jullie toch wel zien/weten of klanten per acceptgiro of per digitale nota betalen? 
Stel dat ik per automatische incasso wil betalen, welke dag van de maand word het dan afgeschreven? 

Mvg
Silvia
Reputatie 5
Badge +3
@Sillycious
We weten inderdaad welke betaalwijze gebruikt wordt. Ik begrijp dan ook de suggestie om bij klanten die via iDEAL te betalen de melding over de automatische incasso bijvoorbeeld te verwijderen of te nuanceren. Zoals Rieneke al aangaf, nemen we die optie in overweging.

Als je via automatische incasso betaalt, kun je zelf een dag tussen de 1e en de 28e van de maand kiezen voor de maandelijkse afschrijvingen.

Groet, Kelly
Reputatie 1
@Kelly : Mooi dat je zelf mag kiezen welke dag het afgeschreven wordt, maar ik heb  toch liever de controle over mijn eigen geld en hou het 
fijn bij digitale nota. :o

Gr.
Silvia
Reputatie 3
Badge
Ik heb voor de 1e gekozen maar deze datum is nog niet gehaald sinds ik dit heb intesteld
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Klopt, voor jou maken we de nota's vaak op de 1e van de maand, Dat is tegelijk je voorkeursdatum voor de afschrijving maar dat kruist regelmatig waardoor het dan meestal op de 2e wordt afgeschreven. Als het dan ook nog in een weekend of op feestdagen valt, kan het nog wat later worden. Heb je liever een andere voorkeursdatum in dat geval of maakt het niet uit verder?
Reputatie 3
Badge
Omdat alles op de 1e afgeschreven wordt vond ik dat voor eneco ook handig, dat kan dus niet anders?
Reputatie 5
Badge +3
@Jeroen Ruiter,
Nee, de notadatum (dus de datum waarop de nota wordt gemaakt) kan niet worden aangepast. Wel de datum van afschrijving. Momenteel gebeurt dat dus rond de 2e van de maand. Voor ons is dat prima zo maar als je zelf liever een andere datum kiest, dan kan dat. Laat het me maar even weten.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Nee, want sneller dan dit kan niet. 🙂 toch bedankt voor het aanbod. Inmiddels is het vandaag wel de 2e afgeschreven. Maar hoezo nota opmaken? het is toch gewoon een termijnbedrag?

Ik las trouwens iets over de live updates kosten dat deze vertraagd waren en we via mail op de hoogte gesteld zouden worden??? ik heb nog steeds niets gehoord.
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen Ruiter,

Klopt, het is een termijnbedrag. Voor een termijnbedrag maken we maandelijks een nota, ook wanneer je betaalt via een automatische incasso. Hoe het er voor staat met de kosten voor de Live Updates, ga ik voor je checken.

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Maar puut uit nieuschierigheid en niet om te zeiken... Waarom moet je een nota opmaken? Dit kan toch allemaal vol automatisch? Niet dat ik nu verwacht toch op de 1e van de maand mijn afschrijving te kunnen doen maar overal gaat alles vol automatisch en jullie maken het met de hand op?
Reputatie 4
Badge +1
@Jeroen Ruiter,

We maken de nota niet handmatig op. We maken voor iedere klant, ongeacht de betaalwijze, iedere maand een nota. Wanneer we de nota precies maken hangt af van het gebied waar je in woont. Wanneer je via een automatische incasso betaalt, sturen we geen nota naar je toe. Betaal je via acceptgirokaart, sturen we de nota maandelijks naar je toe.

Als we geen nota maken, kunnen we ook het termijnbedrag niet incasseren :)

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Dat begrijp ik maar ik ging er vanuit dat het een geautomatiseerd proces is en dus gewoon op de zelfde dag kon
Reputatie 4
Badge +1
Ik snap het 🙂 dat zit dus iets anders in elkaar. Is het zo duidelijk voor je?

Groet,
Mike

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen