Vragen over jaarnota | Eneco Community
beantwoord

Vragen over jaarnota

Goedemorgen,

Ik heb zojuist mijn jaarnota ontvangen, en heb daar wat vragen over.

In de specificaties van de jaarnota zie ik onderstaande staan, waarbij dus het verbruik tussen 16-10-2017 en 03-10-2018 wordt berekend, maar dan mis ik toch nog een paar dagen? Het "jaar" is immers pas op 16-10-2018 over.

Wij stappen per 17-10-2018 over naar een andere leverancier. Volgt er dan nog een verrekening op de jaarrekening?

Wij krijgen nu €221,23 terug volgens de jaarnota, maar hier is de €140 maandelijkse termijn voor de komende maand al vanafgehaald staat er. Wij zitten de komende maand echter niet meer bij Eneco, dus hoe gaat dat in zijn werk?

Komt er dan nog een "eindafrekening" voor 03-10-2018 t/m 16-10-2018?

icon

Beste antwoord door Erica 15 oktober 2018, 11:28

Hallo @ R, van Ekeren, welkom op het Eneco forum. Begrijpelijk dat je deze vragen stelt. Ik leg het je graag uit!

Een jaarnota wordt altijd opgemaakt op basis van twaalf maandtermijnen en je betaalt van meterstand tot meterstand. Op jouw jaarnota hebben we je afgerekend vanaf meterstand startdatum 16 oktober t/m de meterstand van 3 oktober. Omdat er nog geen overstap of afmelding bekend is, incasseren wij ook de twaalfde maand. Dit betreft de termijn van oktober en is meegenomen op deze jaarnota. Zodra de afmelding binnen is zal er over het laatste stuk een eindnota worden opgemaakt. Wederom op basis van jouw werkelijke verbruik/meterstanden. Hierop zal dus de termijn van oktober worden verrekend.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hallo @ R, van Ekeren, welkom op het Eneco forum. Begrijpelijk dat je deze vragen stelt. Ik leg het je graag uit!

Een jaarnota wordt altijd opgemaakt op basis van twaalf maandtermijnen en je betaalt van meterstand tot meterstand. Op jouw jaarnota hebben we je afgerekend vanaf meterstand startdatum 16 oktober t/m de meterstand van 3 oktober. Omdat er nog geen overstap of afmelding bekend is, incasseren wij ook de twaalfde maand. Dit betreft de termijn van oktober en is meegenomen op deze jaarnota. Zodra de afmelding binnen is zal er over het laatste stuk een eindnota worden opgemaakt. Wederom op basis van jouw werkelijke verbruik/meterstanden. Hierop zal dus de termijn van oktober worden verrekend.
Hi Erica,

Bedankt. Gewoon uit nieuwsgierigheid; waarom pakt Eneco de meterstand van 3 oktober? Dan is er nog geen heel jaar voorbij. Makkelijker zou zijn om de meterstand per 16 oktober te pakken toch?

Als het goed is gaat de nieuwe leverancier (Energiedirect) het contract bij Eneco opzeggen.
Reputatie 5
Badge +3
@R. van Ekeren,

Bedankt voor jouw reactie. De opnameperiode voor jouw meterstanden op de jaarnota, varieert tussen de twee weken voor of na de startdatum van de levering op een adres.

Het klopt dat de nieuwe leverancier de overstap verzorgt. Jouw beginstanden bij hen, zijn onze eindstanden voor de eindafrekening. Deze volgt binnen uiterlijk zes weken na de datum van overstap.

Hopelijk mogen we je in de toekomst opnieuw van dienst zijn!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen