Vervangen electrische boiler voor nieuwe en zuinigere | Eneco Community

Vervangen electrische boiler voor nieuwe en zuinigere

• 2 mei 2012
  • 4 reacties
  • 7155 Bekeken

Badge
Ik heb nu een oude electrische boiler van 80 liter, deze vreet ruim 7kW als hij helemaal leeg is. Dit is volgens mij wel veel?
Nu heb ik wel gezien dat er nieuwe en zuiniger boilers zijn, maar wat gaat me dat kosten en wat verbruiken die werkelijk?
Ik betaal nu al 22 jaar 11 euro per maand voor de boiler, dus lijkt mij dat ik wel een nieuwe kan krijgen van Eneco?
P.S. Wij hebben in ons appartement geen gas, dus anders dan een electrische boiler kan helaas niet.

4 Reacties

Beste HerelsTom,

Voor de huur van de boiler verzorgt Eneco in jouw geval de facturatie namens GSU. GSU verhuurt de boiler. Ik begrijp dat je graag advies en informatie wilt over het vervangen van de elektrische boiler die je op dit moment huurt. Ik verwijs je hiervoor naar GSU. Je bereikt GSU via telefoonnummer 030-6358800 of via gsu.nl.

Groeten Hosnia
Badge
Het wordt er helaas allemaal niet handiger op met al die verandering, ik heb een contract bij Eneco en betaal ook iedere maand aan jullie, maar als er iets is wordt je weer van het kastje naar de muur gestuurd!

Badge
Nou ik heb contact opgenomen met de GSU, maar helaas, na 21 jaar zijn er nog steeds geen zuinigere boilers!
Dus na 21 jaar 11 euro per maand te hebben betaald krijg ik nog steeds geen nieuwe boiler!
Het klopt dat wij je, namens GSU, maandelijks een bedrag in rekening brengen voor de huur van de boiler. Wij kunnen je helaas niet inhoudelijk informeren over de mogelijkheden die er zijn voor het vervangen van je elektrische boiler. Ook kunnen we geen beslissingen maken en advies geven namens GSU. Daarom heb ik je in mijn vorige reactie verwezen naar GSU.

Het klopt in ieder geval dat er op dit moment helaas nog geen energiezuinigere elektrische boilers op de markt zijn. Het is echter wel mogelijk om te kijken naar eventuele energiezuinige alternatieven, zoals het vervangen van de elektrische boiler door een energiezuinige cv-ketel. De mogelijkheid tot een alternatief is echter wel van je situatie afhankelijk en alleen GSU kan je hierover informeren. Ik heb hierover contact gehad met het installatiebedrijf en GSU wil jou uiteraard hierover graag informeren en als je dat wenst een monteur langs laten komen! Als je dit wilt, kan je me dit laten weten door een reactie te plaatsen.

Hosnia

Reageer