Vertraging jaarnota's eind oktober 2013?? | Eneco Community

Vertraging jaarnota's eind oktober 2013??

• 28 oktober 2013
  • 32 reacties
  • 633 Bekeken

Op "Mijn Eneco" staat vermeldt rond de 28 oktober kan ik de jaarnota verwachten.
Ik verwachtte in het weekend dat de nota's wel "gedraaid"zouden worden.

Geeft mijn jaarnota misschien problemen om dat nu juist gas en stroom gecombineerd worden?

32 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Ton,

Ik ga voor je informeren waar de jaarnota blijft. Hoewel de datum op Mijn Eneco een indicatie is, zie ik geen reden voor vertraging.
Ik kom er zsm bij je op terug.

Groet, Kelly
Als het jezelf betreft ben je ineens ongeduldig. Anderen roep je vaak op om geduldig te zijn, want het komt goed.
In Mijn Eneco staat dat de jaarnota rond 28 oktober kan worden verwacht.
Jij verwacht dan dat Eneco in het weekend speciaal voor jou de jaarnota gaat uitdraaien???
Rond 28 oktober betekent dat het een paar dagen ervoor of een paar dagen erna of zelfs wel op 28 oktober kan komen.
De dag is nog niet om en bovendien wordt er op maandag vrijwel nergens meer post bezorgd.
Dus nu zeg ik het maar eens: Brandje wees geduldig, het komt allemaal goed.
Ja zo'n reactie had ik van jou wel verwacht!
Gelukkig had ik er toch duidelijk bij geschreven dat er iets bijzonders aan de hand is.
Ook schreef ik duidelijk dat er staat rond om, maar kennelijk heb je weer iets gevonden om mijn postings te vergelijken met wat ik nu zelf vraag.
Dit siert je niet!

Ik zou graag willen dat je wat minder op mij zou willen letten, want het begint nu toch irritant te worden.
Ik post hier met de beste bedoelingen en voel er weinig voor om op ieder woord zout te leggen.

Dus ik wacht echt wel geduldg op mijn jaarnota, wees maar niet bang; ik zit ook niet op hete kolen.
Overigens sla je helemaal door, want ik heb het simpel weg over de digitale vorm, die het eerst op de site verschijnt en pas enkele dagen later (eventueel hangt van je instellingen af) ook per post bezorgd kan worden!!
Ik reageer op exact datgene wat je zelf schrijft in je eerste post. Op "Mijn Eneco" staat dat de jaarrekening rond 28 oktober komt. Iedereen weet dat dat een indicatie is.
Kelly geeft dat ook nog eens aan. Dan is het 28 oktober en klim je meteen in de pen als de jaarnota er nog niet is, digitaal of per post, whatever.
Dan zou er iets aan de hand moeten/kunnen zijn en moet Eneco direct in actie komen. Waarom kun jij niet gewoon als iedereen gewoon een paar dagen wachten.
Die jaarnota komt echt wel en een paar dagen maakt niet uit. Voor mij niet althans.
Als ik eens een keer reageer, ga je me meteen irritant noemen. Volgens mij ben jij eerder degene die op alles en iedereen moet reageren, alsof dat niet irritant is.
Normaal reageer ik niet zo heftig op medeforumgenoten, maar nu ga je echt wel te ver en dat siert jou niet bepaald.
Vandaag was de nota dan 1 dag later digitaal beschikbaar!
De dagtekening is 3 november en enkele dagen later zou ik 'm per post kunnen ontvangen.

Nu dus als een speer de berekeningen controleren ivm de samenvoeging van gas en water op 1 rekening.
Vreemd om 2 jaarnota in 1 jaar te krijgen op verzoek. Gezien de bijbetaling van 35 euries lag ik dus goed op schema!
Jammer dat de normale voorschottermijn van eind oktober al stil gezet was en dus niet verrekend kon worden met deze rekening.
Stopzetting van die voorschotnota was volgens mij zinloos. Uiteraard zit de incasso kort op de jaarnota, maar voor een incassosysteem moet dan toch geen probleem zijn.

Als dat wel was gebeurt had ik zelfs geld terug ontvangen; of te wel een lagere volgende voorschotnota gehad.

Oke, nu maar eens gaan narekenen!
Reputatie 5
Badge +3
@Brandje,

Mocht je nog vragen hebben over de jaarnota, dan hoor ik het wel!
Zie je wel, is alles toch goedgekomen. Gewoon vertrouwen op Eneco. De rekening komt altijd :D en op tijd :D.
... Nu dus als een speer de berekeningen controleren ivm de samenvoeging van gas en water op 1 rekening.Waar levert Eneco (nog) water?
@Brandje,

Hoi Kelly,

Ik ga de verrekeningen van de 2 nota's in een excelbestandje zetten, omdat het in een vlechten van 2 nota's lastig voor de klant is te controleren.
De begin en eindstanden zijn perfect door jullie overgenomen; nu de verrekening van de voorschotbedragen nog checken.
In ieder geval is het met ingang van deze nota nu veel inzichtelijker; daarvoor vast dank! 
Brandje wil het kennelijk niet verklappen.
Dan maar de vraag aan Kelly gesteld: levert Eneco nog ergens water?
Was vroeger toch wel handig om alle nutsvoorzieningen uit één hand en op één rekening te krijgen.
Reputatie 5
Badge +3
@Toon Econoom,

Nee hoor, we hebben nooit water 'geleverd'. We hebben het wel gefactureerd namens waterbedrijven, maar daar zijn we vanaf 2008 al mee gestopt. Brandje bedoelt gas en elektriciteit 🙂.

Groet, Kelly
Hoi Kelly,

Tja schitterend; ik lees het net terug nav jouw bericht; je hebt het uiteraard goed uitgelegd.
In Asv hadden we jarenlang het Gas & Water bedrijf wat dus later door Eneco is overgenomen.
Dat oude begrip speelde me dus parten!
@Toon Econoom,

Nee hoor, we hebben nooit water 'geleverd'. We hebben het wel gefactureerd namens waterbedrijven, maar daar zijn we vanaf 2008 al mee gestopt. Brandje bedoelt gas en elektriciteit 🙂.

Groet, Kelly

Hoi Kelly,

Dat is den dele waar!
Jullie hebben inderdaad alleen gefactureerd namens de waterbedrijven, maar in ons geval is de laatste eindnota op 20 augustus 2010 door jullie opgemaakt!
Zelfs de afvalstofenheffing voor de Gemeents Asv hebben jullie to 13 juli 2009 gefactureerd.

Uiteraard logisch want dat hoorde ongetwijfeld bij het pakkage-deal toen de Gemeente Gas & Water aan Eneco overdeed.

Nu zijn beiden afgesplitst, maar nog steeds spreekt menige Asv'ner over Gas en Water (gelukkig krijgen wij dat van ouds her geleverd via Amsterdam en komt dus uit de duinen!)
@Brandje,

Hoi Kelly,

Zoals ik al eerder vertelde zijn de begin en eindstanden goed overgenomen.
De verekening van de voorschotten was ondoenliojk om te controleren ivm de gedeeltelijke samenloop en nog lastiger overloop!
Begrijpelijk, dus heb ik de 3 jaarnota's uit elkaar getrokken en in een excel bestandje geanalyseerd.
De verrekening van de voorschotten werd nu wel duidelijk en het klopt op de cent.

Blijft de samenstelling en berekening van:
  • levering elektriciteit EN gas
  • energiebelasting op levering ook van beiden
  • transport ook van beiden.
Aangezien het digitale exeplaar een verkorte jaarnota is, zijn de hiervoor genoemde kosten en belasting niet uitgespecificeerd.
Het wachten is nu dus op het complete exemplaar!
Maar het voorwerk is verricht!

Wordt vervolgd!

... Nee hoor, we hebben nooit water 'geleverd'. We hebben het wel gefactureerd namens waterbedrijven, maar daar zijn we vanaf 2008 al mee gestopt. Brandje bedoelt gas en elektriciteit 🙂.Ach Brandje is wel vaker wat slordig in zijn berichten. We zullen het hem maar vergeven.
Uiteraard bedoelde ik met "leveren" het factureren. Zo heb ik in het verleden ook zelfs de CAI via het nutsbedrijf gefactureerd gekregen.
Was reuze makkelijk, want je had maar één loket waarbij je alles kon regelen en één factuur. Je hoefde ook niet te kiezen en tarieven te vergelijken, je had maar één keus.
Nu met al die keuzes en overstappen, maken mensen zich het zo moeilijk dat ze haast een accountant nodig hebben om hun jaarrekeningen te controleren.
Ik ben simpel, dus ik hou het maar simpel (bij Eneco). :D
Goedemorgen!
In mijn Eneco stond enige tijd geleden, dat de jaarrekening rond 27 oktober online zou staan. Nu staat er nog niks online, maar ook de datum waarop hij online zou moeten komen is weggehaald?? wanneer kan ik hem verwachten?
groetjes suzanne
Reputatie 5
Badge +3
@Brandje,
Voor de volledigheid; Voor het waterbedrijf Evides zijn we al in 2008 gestopt met factureren. In sommige gemeenten is de facturatie voor het water wat langer doorgelopen. Dus dat klopt ja ;)

@Toon Econoom,
Er zaten voor de klant inderdaad voordelen aan de 'alles-in-1' facturatie. Tegenwoordig houden we het voornamelijk bij de facturatie van onze eigen diensten/producten. Daar komen dan nog wel transportkosten en bijvoorbeeld energiebelasting bij. Dat is dan zo'n beetje het enige wat we nog namens derden berekenen 🙂
En mijn vraag?!
@Brandje,
Voor de volledigheid; Voor het waterbedrijf Evides zijn we al in 2008 gestopt met factureren. In sommige gemeenten is de facturatie voor het water wat langer doorgelopen. Dus dat klopt ja ;)

Hoi Kelly,

Bedankt voor je nadere info. 
Overigens wanneer kan ik het volledige digitale exemplaar van m'n jaarnota downloaden?
Als ik het goed heb bestaat het normaliter uit 4 pagina's en ik heb er nu pas 2. 
Reputatie 5
Badge +3
Hallo suzannelovely,

Welkom op het forum!
De datum op Mijn Eneco is een indicatie. Soms duurt het iets langer voor de nota gemaakt is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Naar verwachting is de nota morgen zichtbaar op Mijn Eneco. Nog heel eventjes geduld dus.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@Brandje,
Kan je de nota niet als PDF openen? Dan krijg je als het goed is gewoon direct alle pagina's te zien.
Hoi Kelly,

Ik download de nota en vervolgens spring m'n adobe reader gewoon open en kan het perfect lezen/zien, maar ik ga het gewoon nu nog een keer proberen.
Hoi Kelly,

Ik heb de print van 4 blz nu voor me liggen.
En weet je wat nu zo vreemd is?
Over het 1e exemplaar van maar 2 blz ligt een schuine melding "kopie"
Kijk maar eens op onderstaande foto.
Waar ligt dat nou aan??

https://[/img]
Ik denk overigens wel te weten wat er gebeurt.
Een tijdje staat een soort kopie online, die een duidelijke andere layout heeft dan het latere exemplaar wat 4 blz heeft.
Ivm mde privacy kan ik je via een pbtje wel de 2 blz met kopie aan je doorgeven, als je dat nog nodig acht.

Kennelijk ongeveer een dag later gaat het definiteive exemplaar voor de klant online met 4 pagina's..............

Zou het voor de toekomst niet beter zijn dat kopie-exemplaar achterwege te laten? En de plaatsingsdatum gewoon 1 of 2 dagen verschuiven.
Scheelt toch weer (onnodige) vragen.
Reputatie 5
Badge +3
Geen idee eigenlijk Brandje, goeie vraag. Bij ons verschijnt deze afdruk wanneer we een nota handmatig uitprinten (dan is het immers een kopie omdat het origineel al verzonden is).

Voor de duidelijkheid, staat het woord 'kopie' alleen op de 1e versie met 2 bladzijden of ook op de versie met 4 pagina's? Sowieso begrijp ik niet waarom jij niet direct 4 pagina's kon openen...
Hoi Kelly,

Voor intern gebruik en dan kopie erop vind ik inderdaad logisch.
Maar dat dat exemplaar ook online komt vind ik dan niet juist.
Zeker ook als het nog niet verzonden is!

Nee op de versie van 4 pagina's staat geen kopie!
Ik zal je toch via een pbtje, de 2 exemplaren sturen die ik online de allereerste keer, dus op 29 oktober te zien kreeg.
Ivm met de privacy kan ik die hier niet posten!

Je ziet dus dat de layout ook geheel anders is.

Reageer