Verschillende termijnbedragen | Eneco Community
beantwoord

Verschillende termijnbedragen

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Ik heb net mijn jaarnota ontvangen (klantnr. 7966664-4, notanr. 502186201).

Twee dingen brengen mij in verwarring:

1) op pag. 1 wordt met de afrekening een nieuw termijnbedrag van EUR 145,- afgetrokken.  Maar op pag. 3 staat dat mijn nieuwe termijnbedrag EUR 12,27 is.  Rara ........

2) de bedragen die staan bij "Specificatie reeds in rekening gebrachte bedragen" klopt van geen kanten met de bedragen die van mijn bankrekening zijn afgeschreven.  Die zijn veel hoger geweest.  Hoe krijg ik het verschil terug?
icon

Beste antwoord door Mike 4 september 2013, 17:21

Hallo Wim,

Dank voor je bericht en welkom op het Eneco Forum :)

Ik lees in je bericht dat er verwarring bestaat over de termijnbedragen op de jaarnota. Ik leg je graag uit dat niet onze insteek is geweest om voor verwarring te zorgen. Ik heb de jaarnota erbij gepakt en ik kan me voorstellen dat de jaarnota vragen oproept. Ik informeer je hieronder graag over mijn bevindingen.

Je neemt bij ons gas- en elektriciteit af. We maken de jaarnota voor gas op een andere datum dan de jaarnota voor elektriciteit. Het totale termijnbedrag dat je ons betaald, bestaat voor een deel uit gas en een deel uit elektriciteit. Dit samen incasseren we maandelijks van je rekening. De bedragen van € 35,09, € 35,27 en € 53,27 waren de termijnbedragen voor elektriciteit tussen februari 2013 en augustus 2013. Het overige deel van de termijnbedragen, hebben we verrekend op de jaarnota voor gas. Als je de jaarnota van gas naast de jaarnota van elektriciteit legt, vallen deze samen. Dit kun je controleren door de termijnbedragen van beide jaarnota's bij elkaar op te tellen.

Omdat ik snap dat dit verwarrend is, stel ik je graag voor om de jaarnota voor gas- en elektriciteit voortaan tegelijk te maken. Dit doen we dan ook via één nota. Het is dan wel noodzakelijk dat we over de periode vanaf de laatste jaarnota voor gas, tot de periode van de jaarnota van elektriciteit, een afrekening maken. Dat kunnen we vanaf volgend jaar alles duidelijk en overzichtelijk op één nota factureren.

Ik hoor graag van je Wim!

Groet,
Mike

Bekijk origineel

14 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Wim,

Dank voor je bericht en welkom op het Eneco Forum :)

Ik lees in je bericht dat er verwarring bestaat over de termijnbedragen op de jaarnota. Ik leg je graag uit dat niet onze insteek is geweest om voor verwarring te zorgen. Ik heb de jaarnota erbij gepakt en ik kan me voorstellen dat de jaarnota vragen oproept. Ik informeer je hieronder graag over mijn bevindingen.

Je neemt bij ons gas- en elektriciteit af. We maken de jaarnota voor gas op een andere datum dan de jaarnota voor elektriciteit. Het totale termijnbedrag dat je ons betaald, bestaat voor een deel uit gas en een deel uit elektriciteit. Dit samen incasseren we maandelijks van je rekening. De bedragen van € 35,09, € 35,27 en € 53,27 waren de termijnbedragen voor elektriciteit tussen februari 2013 en augustus 2013. Het overige deel van de termijnbedragen, hebben we verrekend op de jaarnota voor gas. Als je de jaarnota van gas naast de jaarnota van elektriciteit legt, vallen deze samen. Dit kun je controleren door de termijnbedragen van beide jaarnota's bij elkaar op te tellen.

Omdat ik snap dat dit verwarrend is, stel ik je graag voor om de jaarnota voor gas- en elektriciteit voortaan tegelijk te maken. Dit doen we dan ook via één nota. Het is dan wel noodzakelijk dat we over de periode vanaf de laatste jaarnota voor gas, tot de periode van de jaarnota van elektriciteit, een afrekening maken. Dat kunnen we vanaf volgend jaar alles duidelijk en overzichtelijk op één nota factureren.

Ik hoor graag van je Wim!

Groet,
Mike
Hallo Mike,

Bedankt voor je reactie.
Sorry dat ik een beetje grof word, maar welke idioot bij jullie heeft bedacht om het meetmoment te splitsen?  Het klinkt haast als "if you cannot convince them: confuse them!".

Ik had juist voor Eneco gekozen als leverancier van electra en gas (water kan helaas niet) zodat ik eenvoudig 1 voorschot per maand betaal en 1 afrekening per jaar krijg.
Het lijkt erop dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt.

Maar ik neem je graag je aanbod aan om over te gaan op 1 gezamenlijke afrekening per jaar.

Groeten,
Wim
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Wim,

Hele goede en begrijpelijke opmerking! Ik zat nog te twijfelen om dit toe te lichten in mijn eerdere reactie. Dat zal ik dan nu alsnog even doen ;)

In jouw woonplaats is sprake van 2 netbeheerders. Een netbeheerder voor gas en een netbeheerder voor elektriciteit. Vóór 1 augustus 2013 waren de netbeheerders verantwoordelijk voor het verzamelen en opnemen van de meterstanden. We hebben daarom de datum van de jaarnota's hierop aangepast. Inmiddels (sinds 1 augustus 2013) verzamelt Eneco zelf de meterstanden. Hierdoor kunnen we ook zelf het "afrekenmoment" bepalen. Daarom kan ik je nu ook aanbieden om deze "afrekendata" gelijk te trekken. Zo kunnen we ook voldoen aan je verwachting, alles op één nota te ontvangen.

Wil je mij via een privebericht de actuele standen doorgeven? Dit doe je door op mijn naam te klikken en te kiezen voor "stuur privebericht".

Ik hoor graag van je :)

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Wim,

Ik heb helaas nog geen bericht met meterstanden van je ontvangen. Als je nog gebruik wilt maken van ons aanbod, zie ik deze graag verschijnen :)

Groet,
Mike, Eneco
Mike,
Dan is er iets niet goed gegaan: vorige week dinsdag heb ik de standing aan je doorgegeven. 
Ik zal het nogmaals doen. 
Met vriendelijke groeten,
Wim
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen Wim,

Wederom heb ik niks mogen ontvangen. Kun je aangeven hoe je het bericht verstuurd?

Groet,
Mike
Mike,

Ik heb net een poging gedaan om het onderstaande privebericht aan je sturen.
Ik kreeg niet de indruk dat het deze keer wel lukte.
Daarom plaats ik het nu hier maar.

Wim

Hallo Mike,

Hierbij een derde poging om de meterstanden door te geven.  De twee eerdere keren heb ik dat op mijn iPad gedaan door eenvoudig weg op de onderstaande knop "verstuur reactie" te klikken.  Het scherm kwam daarna weer in dezelfde positie terug.
Ik probeer het nu vanaf een PC. Hopen dat het nu wel gaat!

Dus nogmaals de standen:
Electriciteit I:  43.365
Electriciteit II: 50.467
Gas:               38.216

Dit zijn de standen per 9 september 2013.

Wim
UNQUOTE
Reputatie 4
Badge +1
Oke Wim, dank! Ik ga er mee aan de slag en ik informeer je opnieuw als het één en ander is aangepast.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Wim, het is geregeld! Je ontvangt voortaan alles op één jaarnota :)

Graag hoor ik van je of het zo duidelijk is.

Groet,
Mike, Eneco
Beste Mike
Ik zit eigelijk met het zelfde probleem, en heb hier net over gebeld
en volgens de medewerkster kan dit dus niet geregeld worden
Ik krijg de jaarafrekening gas in september en electra in maart
bij de 1 moet ik 85,-- bijbetalen en bij het andere krijg ik 123,-- terug
een beetje vreemd dit , terwijl het maandbedrag voor beide is 
hopende op een antwoord
mvg karin
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Karin,

Ik zie inderdaad dat je vanmorgen hebt gebeld. Er is intern een mail verstuurd, met het verzoek je over deze kwestie terug te bellen. Ik vind het jammer om te lezen dat we hebben aangegeven dat het niet mogelijk is. Wanneer je mij de standen van vandaag doorgeeft, trekken we de afrekendata graag gelijk. Op deze manier ontvang je ieder jaar één jaarnota en worden de termijnbedragen ook op hetzelfde moment verrekend.

Ik zie je meterstanden graag tegemoet via een privebericht. Wanneer ik dit wijzig, wil je dan nog apart worden teruggebeld zoals vanmorgen is beloofd?

Groet,
Mike, Eneco
dank je wel, voor je snelle reaktie
ga het gelijk doorgeven
en ja ik wil nog wel terug gebeld worden
ivm met mijn vraag over de transport kosten

mvg karin
Reputatie 4
Badge +1
Is goed! Dan zie ik de meterstanden wel verschijnen.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Karin,

Je ontvangt voortaan de jaarnota rond 26 maart 🙂 Op de jaarnota brengen we dan beide producten op één jaarnota in rekening. Ik hoop dat we hiermee voor meer duidelijkheid zorgen!

Groet,
Mike

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen