Verkeerde correctiefactuur en te lage inschatting | Eneco Community
beantwoord

Verkeerde correctiefactuur en te lage inschatting

• 1 maart 2017
  • 3 reacties
  • 149 Bekeken

Beste Eneco,

Wij zijn fors minder gaan verbruiken door Toon en hebben juli vorig jaar ook nog een meterwissel (slim) gekregen.
Nu hebben we onlangs een correctienota over 2016 gekregen met daarin een fors bedrag terug te ontvangen en is het termijn bedrag zelfs gehalveerd.
Ik vermoed dat er iets mis gaat en dat de verbruiksstanden van de vorige meters niet zijn meegenomen (Zijn wel ingestuurd en laten ondertekenen door de monteur, zijn laptop was destijds stuk).
Kunt u mij aangeven wat er misgaat? (of mogen we het 'teveel' betaalde alsnog houden? Klantnummer is
😳 🆒
icon

Beste antwoord door Kelly 2 maart 2017, 11:11

Hallo G.P. van Lierop,

Welkom op de community, goed je hier te zien.
Ik snap dat je wilt weten of de correctienota terecht is.

De meterwisseling op 28 december 2016 is verwerkt bij ons. De correctie betreft de periode voor de meterwisseling, namelijk 6 december 2015 tot 20 december 2016.
De oorspronkelijke jaarnota van 30 december 2016 was opgemaakt met geschatte eindmeterstanden. Na ontvangst van de meterstanden ten tijde van de meterwisseling, hebben we een correctie gemaakt.
Onze schatting was eerder (veel) te hoog. Vandaar dat je een aanzienlijk bedrag terug ontvangt.

Ik hoop dat de correctie zo duidelijker voor je is.

Groet, Kelly
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo G.P. van Lierop,

De meterwisseling op 28 december 2016 is verwerkt bij ons. De correctie betreft de periode voor de meterwisseling, namelijk 6 december 2015 tot 20 december 2016.
De oorspronkelijke jaarnota van 30 december 2016 was opgemaakt met geschatte eindmeterstanden. Na ontvangst van de meterstanden ten tijde van de meterwisseling, hebben we een correctie gemaakt.
Onze schatting was eerder (veel) te hoog. Vandaar dat je een aanzienlijk bedrag terug ontvangt.

Groet, Kelly
Hallo G.P. van Lierop,

Groet, Kelly

Dankjewel Kelly, dat er in die vorige periode teveel betaald was, was voor ons niet zo duidelijk. Maar dat betekent wel dat we in ieder geval een leuk bedrag hebben teruggekregen, waar we vast heel leuke dingen mee kunnen doen. :D

grt
Ger
Reputatie 5
Badge +3
Precies Ger, veel plezier ermee! 🙂

Reageer