Verkeerde aansluitcapaciteit op de jaarnota | Eneco Community
vraag

Verkeerde aansluitcapaciteit op de jaarnota

Hallo,
Inleidendie info:
  • Op de jaar nota staat dat ik een 3x25a aansluiting heb dit was niet zo en dat wist ik.
  • Jaarnota staat 557,87 teveel 432726360
  • Hiervan melding gedaan maar ik moet toch betallen van medewerker aangezien ik het maand tarief verlaagd had. Mevrouw begreep niet dat ik niet ga betallen voor diensten en/of producten die ik niet heb en/of aangevraagd heb.
  • Incasso kosten 175 euro op deze jaarnota 435732597
  • Huisbezoek kosten op deze nota 439860514
Wat ik dus wil is het teveel betaalde bredag op de jaarnota terug, en dat de incasso kosten en huisbezoek kosten worden teruggeboekt. Mijn rechtsbijstand verzekering zegt dat jullie geen incasso kosten en huiszoekosten mag berekenen op een onjuisten factuur(waar ik melding van gemaakt heb). En dat ik al helemaal niet MOET betallen voor diensten die ik niet heb.
Mijn rechtbijstand wil mij wel helpen met de incasso procedure echter kost dit wel mijn eigen risico en kost dit julllie de incasso kosten, dus ik hoop dat we er zonder tussen komst van derde uit kunnen komen.
En een excuses van jullie kant zou fijn zijn. Want met afsluiting dreigen via een monteur aan de deur op een onjuiste factuur, dit valt zeker niet onder jullie zorgplicht als energie leverancier en dit is chantage en dat is STRAFBAAR.
Groet,

Johan de Hollander

24 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste johandebom,

Bij deze heet ik je eerst van harte welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar het forum 'Servicevragen' omdat je vraag daar beter past. Ook heb ik de titel aangepast zodat het bericht ook voor anderen makkelijker te vinden is. Verder heb ik je telefoonnummer uit het bericht verwijderd, het is namelijk niet toegestaan om privégegevens te vermelden op het forum.

Je bezwaar tegen de jaarnota is bekend bij ons. We hebben hierover een aantal keer contact met je gehad. In april 2012 heeft Stedin de aansluitcapaciteit gecontroleerd. Ik begrijp dat je graag zo snel mogelijk een correctienota ontvangt. Wij hebben vandaag bericht ontvangen van de netbeheerder met een correctieverzoek. Dat betekent dat we de jaarnota naar verwachting aankomende week voor je corrigeren.

Ik heb je vanmorgen geprobeerd telefonisch te bereiken om dit nog even met je te bespreken. Helaas kon ik je niet bereiken. Ik probeer het straks nog een keer. Ik zal je dan ook informeren over de berekende incassokosten.

Groet, Kelly
Reputatie 5
Badge +3
@johandebom,

Helaas heb ik je ook vanmiddag niet kunnen bereiken op het mobiele telefoonnummer. Ik had je graag persoonlijk verteld dat we de jaarnota volgende week voor je corrigeren. Dat dit zo lang geduurd heeft, komt omdat we niet eerder van Stedin een correctieverzoek ontvangen hebben. Als je na ontvangst van de correctienota vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

De incassokosten hebben we niet berekend over de jaarnota met het onjuiste capaciteitstarief. De kosten hebben betrekking op een oudere vordering en zijn volgens onze gegevens terecht.

Ik hoop dat ik je via deze weg voldoende uitleg heb gegeven, anders hoor ik het graag van je.

Een prettig weekend!

Groet, Kelly
Hallo Kelly,

We zijn weer een week verder en tot op heden heb ik weer niks van u vernomen.

Uw antwoord heb ik doorgestuurd naar mijn rechtsbijstand verzekering hun antwoord was weer hetzelfde; De buitengerechtelijkekosten van diensten die niet afgenomen worden zullen geen stand houden bij de rechter. Eventueel kunt u contact met hun opnemen.
Tevens vindt ik persoonlijk dat u mij hier wel in tegemoet kan komen aangezien ik al een aantal "Late Fee's" heb moeten betalen na 2 weken en ik nu al meer dan 8 weken na constatering van de monteur op mijn geld moet wachten en hier ook al meer dan 20 uur mee bezig geweest ben.
Groet,
Johan de Hollander
Beste Johandebom,

Mijn collega Kelly heeft je in haar bericht van 25 mei 2012 gemeld dat we de jaarnota naar verwachting binnen een week corrigeren. Houd er wel rekening mee dat het pinksterweekend hiertussen heeft gezeten en dat het mogelijk 2 of 3 dagen langer duurt dan verwacht. Dit betekent dat je de correctienota binnen enkele dagen ontvangt. We hebben de correctie namelijk al gemaakt.

Graag neem ik telefonisch contact op met je om een en ander met betrekking tot de berekende incassokosten met je door te nemen. Ik begrijp goed dat het vervelend is om lang te moeten wachten op de correctienota en dat je graag een tegemoetkoming wilt. Ook hierover wil ik je graag persoonlijk spreken. Ik vertrouw erop dat we tot een oplossing komen.

Groet, Hosnia
Hallo Hosnia,

De nota heb ik gedeelte lijk ontvangen waarvoor mijn dank.

Echter de incasso kosten van jullie op een nota die niet juist was en waar ik eigelijk geld zou moeten terug krijgen zijn natuurlijk van de zotte, en zullen volgens mijn rechtsbijstand verzekering ook geen stand houden bij de rechter maar dit zal ons beide veel tijd kosten.

Het gaat om de volgende 2 nota in mijn account, kan je dit ook even voor mijn aanpassen.
Nota 06-03-2012 € 50,00
Nota 31-01-2012 € 175,00

groet,

Johan
Reputatie 3
Badge
@johandebom, wanneer je in een pb bericht aan een moderator aangeeft wanneer je telefonisch bereikbaar bent kan je mogelijk voor je 2e probleem samen telefonish overleggen? Misschien vind je dat prettiger?
@johandebom, wanneer je in een pb bericht aan een moderator aangeeft wanneer je telefonisch bereikbaar bent kan je mogelijk voor je 2e probleem samen telefonish overleggen? Misschien vind je dat prettiger?

@probleem
2de probleem is het denk ik niet, maar gewoon iets systeemtechnise en dat is het  juist.

@telefoon
Tuurlijk, maar ik loop al sinds het begin( de foute bedrijfs aanlsuiting op mijn huisadres) tegen een muur van onwil of rechten( "helaas kan ik hier niets aan doen) aan.   Tot nu toe heb ik hier op het forum het meeste succes gehad.

@Eneco algemeen en mijn buren
Ik heb van de week mijn buren en overburen gevraagd die hier beide al 3 jaar wonen die hadden het nog niet gezien,  en gaan er nu ook werk van maken. Er zijn hier 50 huizen in het hofje die al 3 jaar bestaan.
Als ik zo snel reken is dit 50 huizen keer 3 jaar teveel is dat  samen 150 jaar  met 500 euro teveel per jaar kom ik snel op 75.000 uit.  Ik heb geen idee of 75.000 voor jullie veel geld is maar ik hoop dat er wel even werk van gemaakt wordt ook voor mijn buren. ( ik wil niet dreigen ect maar als ik bij alle buren aanbel dat ik er een mooi aantal flessen wijn aan over hou) dus ik hoop dat jullie dit even doen voor mij.

Bent u een Mod ?

Johan
Reputatie 3
Badge
Geen MOD, maar de moderators hier doen wel hun best iedereen te helpen merk ik. Laat ik achterwege of dit komt omdat hier alles openbaar is. Ik zelf heb geen enkele slechte ervaring met Eneco maar jij helaas wel. Nu ben ik inmiddels wel nieuwsgierig na je hele verhaal maar kan begrijpen als je via pb bericht telefonisch contact zoekt met een moderator voor een 1 op 1 gesprek. De moderators hier doen redelijk snel reageren. Die ervaring heb ik.
@jeroen verhaal

Over mijn verhaal in een notendop als dat kan.(Spelling kan fouten bevatten verzend dit via mijn telefoon)

Ze hebben waarschijnlijk hier het gehele hof verkeerd in het systeem gezet een 3 x 35kw aansluiten a 7xx euro per jaar, ipv een 1 x 25kw a 18x euro per jaar(foutje kan gebeuren) . Ik kwam hier net wonen en met 130 euro per maand lukte mij dit makkelijk in mijn vorige huis, nu  ging ik in 1 keer naar 210 per maand. Dus ik controleer jaar factuur en zie die 7xx staan vraag mijn broer( elektricien )klopt dit hij kijkt en zegt nee je hebt 1 x 25kw(over de kw weet ik niets).   

Dus ik moest naast de 210 per maand ook xxx bij betallen op me jaar factuur terwijl ik geld terug zou moeten krijgen. Ik bellen klopt niet hun klopt wel. Dit welles niets duurrde een maand toen krijg ik uiteindelijk een medewerker die mij naar aansluitingen.nl stuurde van stedin, gegevens achter gelaten na aantal dagen reactie hun dachten dat ik een 1 x 25 wou ipv 3 x 35 ik moest toestemming hebben huurbaas duurde ook weer weken ect ect.. toen zei de huurbaas je hebt 1 x 25 dus ik weer naar stedin dat moest iemand komen schouwen duurde ook weer 3 weken.  inmiddels was het al mei. En eerlijkheids gehalve moet ik ook zegen dat ik 1 of 2 termijnen voor de jaar nota achterliep maar op het moment dat ik zie dat ik meer geld van hun krijg van dan zei van mij dacht ik nou even wachten op de aanpassing. Totdat er 1 dag voor de schouw hier iemand stond van eneco om aftesluiten terwijl ik nog geld van hun kreeg.  Dus ik moest toen binnen 1 dag 1000 euro overmaken waarvan -300 incassokosten(op factuur waar ik geld van hun krijg)  - 500 foute aansluitingkosten . En inderdaad die 1ne maand,  Ik was gewoon verplicjht binnen 1 dag 1000 euro over temaken anders zou ik worden afgesloten( wat gewoon als chantage voelt).

De dag hierna kwam stedin langs voor de schouw en constateerde inderdaad de foute aansluiting en ging dit aanpassen. Dit aanpassen duurde 2 maanden en kreeg toen het te veel betaalde bedrag op de jaar nota terug ( 5xx euro)

Maar ik blijf van mening dat de incassokosten niet terecht zijn.( en maybe zelfs mij toe moeten komen na de twee maanden wachten).

Maar vooral een excuus want iemand van de eneco voor de deur om aftesluiten voelt niet fijn.

Groet,

Johan
Beste Johan,

Goed dat je ons hier op het forum laat weten dat e.e.a. nog niet helemaal correct verwerkt is en dat bij je buren hetzelfde probleem speelt als bij jou.

Graag bespreek ik de kwestie over de incassokosten persoonlijk met je. Ik bel je daar zo meteen over.

Wat betreft de foutief gefactureerde capaciteitsaansluiting van al je buren, kan ik je laten weten dat ook voor hen geldt dat ze eerst een schouwing moeten aanvragen bij Stedin. Als één van hen aangeeft dat het probleem bij iedereen in het gehele hof speelt, kan de monteur in een keer bij iedereen langs gaan en hoeven niet alle buren apart contact op te nemen met Stedin. Na de schouwing geeft Stedin aan ons door wat het juiste capaciteitstarief is en kunnen we dit aanpassen.

Hoop dat 't bij je buren snel opgelost wordt en spreek je (hopelijk) zo meteen.

Groeten,
Rieneke
Nog steeds niet opgelost.

Onlangs is er weer 40 euro bijgekomen voor een huisbezoek(meneer gooiden brief in bus en liep weg, ik werk thuis).

Wanneer begrijpt eneco eens dat als je 500 euro teveel op een factuur zet de klant dit meld en eneco/stedin 3 maanden hier over doet omdit te verwerken en mijn uiteindelijk gelijk te geven. Dat eneco geen enkelrecht heeft om incasso kosten te rekennen op deze totaal foutive factuur. Daar in tegen dreigen jullie met afsluiten en moet ik ik wel 500 extra betallen want wie wil er zonder stroom zitten. Na 3 maanden kreeg ik de 500 euro teveel terug maar de incasso kosten niet(225).

Dit is echt mij laatste bericht ik heb een rechtsbijstandverzekering die raden mij aan foute facturen helemaal niet te betallen en incasso koste op foute facturen moest de jurist gewoon om lachen. De jurist zei zelfs tegen mij hoe gaan ze dit aan de Rechter uitleggen: "Ja de factuur klopte inderdaad niet er stond inderdaad 440euro teveel op, maar toch denken wij dat onze klanten incassokosten moeten betalen op facturen waar uitblijkt dat de klant 440euro terug krijgt"

@buurt seriues alle 100 buren moeten zelf gaan aangeven dat ze 500e teveel betallen per jaar de afgelopen 4 jaar, dat is een kwart miljoen. Hiermee kan ik naar kassa en ik denk dat zelfs jullie directeur even moet uitleggen waarom er een kwart miljoen terug betaald moet worden. Ik geef jullie 1 week om alle bewonners van mijn straat zelf een brief te sturen en anders ga ik naar ons lokale krantje staat goed dat vorige antwoord van jullie..
Dag Johandebom,

Ik heb je zojuist geprobeerd te bellen over de kwestie van de verkeerde aansluitcapaciteit. Helaas heb ik je niet bereikt. Kun je me laten weten wanneer ik je het beste kan bereiken. Het lijkt me goed om hierover snel in gesprek te raken om verdere escallatie van het probleem te voorkomen.

Ik heb je hierover ook een privébericht gestuurd.

Ik hoor heel graag van je!

Groeten,
Rieneke
Beste Johandebom,

Helaas heb ik nog steeds geen contact met je kunnen leggen. Zou het fijn vinden als je spoedig contact met me opneemt. Dan kunnen we de situatie bespreken en naar een goede oplossing zoeken. Graag ontvang ik een reactie van je via dit forum of via een privébericht. Ook kun je me bereiken via het telefoonnummer dat ik op je voicemail heb ingesproken.

Groeten,
Rieneke
Helaas nog steeds niet opgelost.

Maar kort gezegd deze fout van uw kant moet gewoon even aangepast worden. Ik begrijp dat incasso kosten niet zomaar terug gedraaid kunnen worden maar zoals u ziet in het overzicht krijg ik deze factuur helemaal terug gestort  Dus incasso kosten na deze foute  factuur moeten ook even verwijderd worden.

Graag blijf ik bij Eneco niet en alleen omdat ik een 6 maanden op de "even regelen servicedesk" gewerkt heb maar ook omdat  ik tevreden ben over uw diensten.
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Johandebom,

Rieneke heeft het nog in behandeling voor je, maar ze kan je telefonisch niet bereiken. Wil je haar in een privé bericht laten weten op welk telefoonnummer en tijdstip je bereikbaar bent?

Groet,
Kelly
Hallo Kelly,

Ik heb mijn telefoonnummer door gegeven, en tijden dat ze kan bellen.

Ik zie nu wel dat er bij mijn volgende termijn IPV de normale   130e  nu  - 294e  staat,  en als ik zo snel reken staan we dan inderdaad weer normaal.

Kunt u mijn bevestigen dat dit nu geregeld is want we zijn er nu bijna al 10 maanden mee bezig.

Groet,

JOhan
Nog steeds niet opgelost en zelfs meer kosten bij gekomen, een brief sturen dat de klacht gesloten is omdat jullie me niet konden bellen is geen oplossing.

Ik heb 2-1-2013  een gesprek bij het lokale krantje over jullie en hoe jullie de afgelopen 4 jaar 240 buren voor 500 euro te veel aanslaan per jaar( een half miljoen te veel dus) .
Hoe kunnen jullie nou volhouden dat incasso kosten terecht zijn als jullie uiteindelijk toegeven dat ik geld van jullie krijg;

Nota 05-06-2012 € -431,24 ( eindelijk mijn geld terug)
Nota 06-03-2012 € 50,00  ( huisbezoek)
Nota 31-01-2012 € 175,00 ( incasso kosten)

En de klacht afslutien met uw nam niet op, en zelfs terwijl deze klacht loopt weer een huisbezoek in rekening brengen deze meneer belde niet eens aan ik was mijn auto aan het wassen hij gooide een briefje in de bus en liep weg.

Ik heb een eigen risico bij mijn rechtsbijstand verzekering maar dat betaal ik graag want dit is onrecht en is in strijd met jullie zorgplicht als energie leverancier..
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Johan,

Ik heb je bericht doorgegeven aan Rieneke. Zij heeft jouw klacht in behandeling. Ik zorg dat ze deze week even contact met je opneemt.

Groet,
Mike
Dag Johan,

Ik snap dat het vervelend is om een brief te ontvangen waarin staat dat het dossier wordt gesloten. Helaas zag ik geen andere mogelijkheid omdat ik je veelvuldig geprobeerd heb te bellen. Omdat dat niet lukte heb ik je op 22 november 2012 een een mail gestuurd met de vraag om voor 30 november 2012 contact op te nemen en daarbij heb ik je mijn contactgegevens gestuurd. Tot 13 december heb ik geen enkele reactie van je mogen ontvangen. Daarom heb ik op 13 december een brief gestuurd om te laten weten dat ik het dossier sluit.

Ik vind het jammer dat je nu wel op het forum reageert en niet rechtstreeks naar mij. Natuurlijk ben ik bereid om nogmaals naar de zaak te kijken. Ik hoop dan wel dat je contact met me opneemt via het telefoonnummer dat ik in mijn brief en e-mail heb vermeld of dat je me een e-mail stuurt. Ik ben de komende dagen vrij, maar vanaf 7 januari 2013 sta ik je graag te woord.

Ik hoop dat we elkaar in het nieuwe jaar spreken en wens je een goede jaarwisseling toe!

Groeten,
Rieneke
Hallo RIenke en Mike,

Ik zie de wijzigingen in mijn account,

Ondanks dat het volgens mij nog steeds niet helemaal klopt wil ik het nieuwe jaar goed beginnen en ben ik er eigenlijk wel klaar mee. 
Daarom ga ik akkoord met de huidige stand kwa nota's en hoop ik nog lang klant te blijven bij de eneco.

Bedankt voor de moeite, en de beste wensen.

Groet,

Johan

( kunt u wel even  bevestigen dat we op 4-1-2012 op 0,- staan)
Hallo Johan,

Fijn dat je het nieuwe jaar goed wil beginnen en akkoord gaat met de huidige situatie. Ook wij hopen dat je nog lang klant bent bij Eneco. Het is inderaad juist dat je op 4 januari 2012 op 0 staat. Je jaarnota ontvang je vandaag of morgen.

Groeten,
Rieneke
Hallo Rieneke,

Tot mijn schrik open ik mijn jaarnota.

Ik dacht dat jij de kosten van o.a. het huisberzoek( Het briefje in de bus, ik was thuis) verwijderd had omdat er -40 stond op het overzicht hier. Maar deze is gewoon verrekend op mijn alweer te veel betaalde bedrag. En nu zie ook je ontwijkende antwoord op mijn stelling "Ik zie de wijzigingen in mijn account,"  Dit is niet alleen onprofesioneel maar ook gewoon misleiding.

Ook geef je aan dat ik voor de jaarnote op 0 sta, toch rekenen jullie weer 2 keer 20 en 1 keer 40 euro ( 80 totaal) terwijl wij in een discussie zijn over vorige aanmanningskosten van 270 euro. Deze 270 euro heb ik toen open laten staan waar jullie die kosten op in rekening gebracht hebben.

De 270 te veel betaald op de eerste jaar nota en de 80 euro op de jaarnota van dit jaar brengt ons op een totaal van 350 euro, wat begon met een fout van jullie.

Ik heb dan ook vanmiddag op  het politiebureau aangifte gedaan van: 

-Valsheid in geschrifte ( foute jaarnota's, niet gemaakt huisbezoeken ongebruikte diensten( bedrijfsaansluiting welk ik op mijn huisadres niet heb )
- Chantage en afpersing ( artikel 318  ;) Dreigen aan de deur met het afsluiten, behalve als ik 500 euro betaal voor diensten die ik niet heb gebruikt

Ook heb ik een factuur naar uw postadres verzonden met allekosten die ik gemaakt heb door jullie fout;
- Telefoonkosten
-Rechtsbijstandkosten
- Herrinerings kosten ( 10 weken moeten wachten op het door mijn te veel betaalde bedrag)
-Rente

Deze aangiftes heb ik ook naar de geschillencommissie Energie en Water gestuurt. Deze heeft per brief al aangegeven dat de manier van handelen van jullie niet correct is aangezien jullie een zorgplicht hebben en dreiging met afsluiting op basis van door stedin al toegegeven foutieve facturen en administratie totaal niet voldoet aan deze plicht.

De aangiftes en de brief van de geschillencommissie Energie en Water heb ik ook verstuurt naar diverse TV programma's .waar een medewerker van de tros al telefonisch contact met mij opgenomen heeft.

Ik zal dan ook nu alles in werking stellen om jullie je eigen fouten eens te laten erkennen en dit naar behoren te herstellen. In plaats van mij extra kosten in rekening te laten brengen door middel van chantage.

Johan
Beste Johan,

Ik heb je bericht gelezen. Ik zie nu ook dat de kosten in de jaarnota verwerkt zijn. Dit heb ik in mijn reactie van vorige week helaas over het hoofd gezien. Mijn excuus hiervoor. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren.

De kosten laat ik nu alsnog voor je vervallen. De brief/factuur waarover je schrijft, wacht ik af. Zodra deze bij ons binnen is, reageren we daar uiteraard op.

Groeten,
Rieneke

Reageer