Verhoogde belasting = verhoogde maandrekening? | Eneco Community
vraag

Verhoogde belasting = verhoogde maandrekening?

Goeiemorgen allemaal, ik ben onlangs klant geworden bij Eneco, maar ook dan wordt je nog niet met rust gelaten door andere bedrijven. Ik werd gebeld met het gegeven dat de belasting op energie sinds 1 januari verhoogd is en dat dit ondanks mijn nieuwe contract zal gaan inhouden dat ik een hoger maandbedrag moet gaan betalen (of voor dit jaar aan het einde van het jaar moet gaan bijbetalen). Weet iemand hoe dit echt in elkaar steekt en wat die verhoging voor ons als klant betekent.
Ik hoor graag van je,
Judith

5 Reacties

In je contract staan altijd alleen kale energieprijzen.
Per 1 januari zijn de vaste kosten zoals overheidsheffingen flink gestegen.
Dus Eneco past dan ook je maand bedrag aan.
Reputatie 7
Badge +8
Klopt dat per 1 januari de vaste kosten zoals overheidsheffingen gestegen zijn.
Persoonlijk heb ik me aangehouden om mijn termijnbedrag hierdoor met 30 EUR te verhogen, om zo niet voor verassingen te komen te staan. Maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn.
Zo spaar ik al 10 maanden 30eur op, om eventuele bijbetaling te kunnen opvangen (30*10=300eur)..
Bedankt voor jullie reactie. Hebben we ook enig zicht op hoeveel we per maand meer kwijt zijn?
Reputatie 7
Badge +8
Bedankt voor jullie reactie. Hebben we ook enig zicht op hoeveel we per maand meer kwijt zijn?

Er schijnt een mail rond gestuurd te zijn door Eneco, alleen heb ik heel deze mail nog niet voorbij komen. In die mail zou Eneco hebben berekend hoeveel je persoonlijk per maand meer kwijt bent, geven ze een advies op wat je het beste je termijnbedrag kan zetten.
Dat verschilt uiteraard per huishouden.
Eerder werd in de media een percentage voor alles; dus verlaging vermindering energie; vaste Netwerkkosten; opslag duurzame energie enz., tussen de 25 a 30% genoemd.
Je kan altijd een moderator hier vragen te berekenen of je voorschot nog voldoende is.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen